וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש יגיע לטקס פתיחת האולימפיאדה

לאחר גל של הפגנות ברחבי העולם הקוראות להחרמת האולימפיאדה, נודע כי טקס הפתיחה יהיה במעמד לא אחר מנשיא ארה"ב המכהן

ההכנות לקראת אולימפיאדת בייג'ינג 2008 שתיערך בחודש הבא מגיעות לשיאן, וככל שתאריך הפתיחה מתקרב, נראה שהאולימפיאדה הזו הופכת למשמעותית יותר ויותר, בעיקר מחוץ למגרשי הספורט השונים. לאחר מאבקים מתוקשרים ברחבי העולם של התומכים במתן אזרחות לטיבט, הקוראים להחרמת המשחקים האולימפיים בסין, נודע הערב (חמישי) כי טקס הפתיחה ייערך במעמדו של לא אחר מאשר נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש.

"הנשיא וגברת בוש ינכחו בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ינג", מסרה דוברת הבית הלבן, דנה פרינו. ביקורו של הנשיא בוודאי יעלו לא מעט קולות מחאה בארצות הברית ורחבי העולם, מאחר ואם עד כה לא נקט בוש בדעה ברורה לגבי כל נושא טיבט, הרי שביקורו בטקס הפתיחה שולחת מסר ברור ביותר. בוש יגיע לסין במסגרת מסעו ברחבי המזרח, אז יבקר גם בדרום קוריאה ותאילנד.

מנהיגי עולם רבים קיבלו פניות מארגוני זכויות אדם הקראו להם להחרים את הטקס. נשיא צרפת, ניקולה סרקוזי ציין שהוא יחליט רק בשבוע הבא האם יגיע לטקס, ויתחשב ראשית בעמדתו של הדלאי לאמה, אך נראה שאת בוש הדברים הללו לא מדאיגים כלל וכלל. "הוא מאמין שהיא מגיע לסין בראש ובראשונה בכדי לתמוך בספורטאים", אמרה פרינו. "הוא רואה בזאת כתחרות ספורטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully