וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב שם משמן טוב

3.7.2008 / 15:32

האם הכדורסל באמת חזר לפרוח, והביא איתו משאבים חדשים לקבוצות? בפרק 3 פוגשים את גליל/גלבוע, שהאיצה את טרנד האיחודים

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה לא נראה ככה. נכון, העונה שעברה הייתה נהדרת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? אור שקדי מנסה לברר: האומנם הכדורסל הישראלי בפריחה? ובפרק השלישי: הפועל גליל/גלבוע (או איך שלא קוראים לחיה המוזרה הזאת).

האם התקציב צפוי לגדול בעקבות עונת הכדורסל המוצלחת?

כן ולא, מהסיבות הנכונות. חיים אוחיון, בעלי הגליל, ניהל עם סיום העונה שעברה קמפיין כנגד המועצה האיזורית גליל עליון, שלטענתו לא תמכה מספיק במועדון, ואיים לקחת את הקבוצה מכפר בלום. לאחר שקולו של אוחיון לא השפיע על ראש המועצה אהרון ולנסי, החליט אוחיון כי בשבילו הגיעו מים עד נפש ולקח את הגליל למועצה האיזורית הגלבוע, שפורסת את חסותה על הקבוצה ובעקבות כך גם גדל התקציב. בעונה שעברה הוערך תקציבה של גליל עליון בכ-5 מיליון שקל, והעונה הוא צפוי להתקרב ל-6 מיליון שקל. הישרדות לגיטימית? תחליטו אתם.

האם נוספו לקבוצה ספונסרים?

הספונסר הראשי של הקבוצה נשאר בית ההשקעות "אלטשולר שחם", שעובר עם הקבוצה עד למועצה האיזורית גלבוע. ההבדל המשמעותי מהעונה שעברה: התמיכה של המועצה האיזורית החדשה. ב-5 השנים שאוחיון שלט בקבוצה בתחום המועצה גליל עליון, העבירה המועצה סכום של כ-100 אלף שקל, סכום שהיא מחויבת לו על פי חוק למחלקת הנוער, ואפשרה בשנתיים האחרונות את השימוש באולם כפר בלום בחינם. המעבר לגלבוע נעשה בעיקר בזכות התמיכה הכספית שהבטיחה מועצת הגלבוע, שמעבירה לקבוצה סכום של כ-2 מיליון שקל. "נעשים מאמצים על מנת לגייס עוד ספונסרים מאזור הגלבוע על מנת ליצור שייכות גם לאיזור שקלט אותנו", מסרו בגליל. סליחה, בגלבוע.

האם קיימת המשכיות של הסגל?

נקודה מסובכת מאוד כשמסתכלים על קבוצה שהיא בעצם תוצר של שילוב בין שתי קבוצות. מצד אחד, הכישלון הטוטאלי הוא באי ההצלחה לשמור על שני הכוכבים של הקבוצה בעונה שעברה: יוגב אוחיון וגילי מוסינזון. מנגד, הקבוצה החתימה את גוני יזרעאלי, ומנהלת מגעים עם מספר סמלים נוספים של הגליל הכל בתקווה שהקהל יבוא. ההחתמה של אלישי כדיר לשנתיים, אחד הצעירים היותר מבטיחים, ביחד עם דגן יבזורי וניר כהן יוצרת אמונה כי בגליל מסתכלים קדימה ולא רק על העונה הזאת, בתקווה שבעונה הבאה לא יצטרכו לבנות את כל הסגל מחדש.

האם ייכנס יותר כסף מהטלוויזיה בעונה הקרובה?

בשנים האחרונות שיחקה גליל ביול"ב קאפ, או לחילופין ביורוקאפ, וערוץ הספורט שידר את משחקי הבית של הקבוצה. הקבוצה זכתה להכנסה נוספת, אמנם לא משמעותית במיוחד, אך הכנסה נוספת. אחרי העונה הלא מוצלחת בעונה שעברה, ולמרות שהוצעה לקבוצה האפשרות לשחק ביורוקאפ, תסתפק הקבוצה ב-900 אלף השקלים שהיא מקבלת ממנהלת הליגה ותו לא.

שורה תחתונה: האם ההצלחה של הכדורסל הישראלי בעונה שעברה השפיעה על הפועל גליל עליון?

לא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully