וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקלהומה סיטי תפסה את מקומה של סיאטל ב-NBA

כצפוי, סיאטל איבדה את קבוצת ה-NBA שלה והבעלים קליי בנט מאושר ("עשינו זאת"). שטרן הקציב לסיאטל שנה וחצי כדי להקים קבוצה חדשה

זה היה ידוע, ועכשיו זה רשמי: סיאטל סופרסוניקס, אחת הקבוצות הוותיקות ב-NBA, עוזבת את עירה ועוברת לאוקלהומה סיטי. הלילה (חמישי) הושלמה העברת הקבוצה, כשהבעלים קליי בנט העביר 75 מיליון דולרים, והגיע לעסקת טיעון עם העיר ובכך הגשים את חזונו עת רכש את הסוניקס ב-2006.

בנט, איש אוקלהומה, שם לעצמו למטרה להעביר את הקבוצה מסיאטל, והצליח במשימה, למרות מחאת חלק מהאוהדים וניסיונות העירייה לטרפד את המהלך. בשבועות האחרונים התנהל משפט בין הצדדים, ובנט הואשם בהונאת העיר משום שכשרכש את הקבוצה הבטיח לתת לה סיכוי להישאר בעיר. הכסף ששילם איש העסקים, סתם את הגולל על הפרשה, ולמרות הבטחות העבר, אוקלהומה תקבל את הקבוצה.

"עשינו זאת", צהל קליי לאחר השלמת המהלך, "ה-NBA יגיע לאוקלהומה בעונה הקרובה". בסיאטל שוררת אכזבה. "בעולם מושלם הייתי רוצה לראות את קליי עוזב בלי הקבוצה", אמר סטיבן פייט, אחד ממייסדי "הצילו את הסוניקס שלנו". צבעי הקבוצה, ירוק-לבן-צהוב, וגם הכינוי "סופרסוניקס" לא ימשיכו עם הקבוצה לאוקלהומה. הכינוי ניתן לקבוצה שהוקמה ב-1967 בעקבות הקמת פרויקט ענק של חברת המטוסים "בואינג" בסיאטל. הפרויקט בסופו של דבר לא יצא לדרך, אבל השם כמובן נשאר.

המעבר עורר מחאה תקשורתית בארה"ב. ג'יי.איי אדנדה כתב ב-ESPN כי עזיבת הסוניקס לאוקלהומה שולחת "מסר רע לליגה". אדנד נזכר בשנת 1996, אז נלחמו הסוניקס במייקל ג'ורדן ושיקגו בולס על אליפות ה-NBA. "סיאטל ניצחה במשחק החמישי והיא אפילו לא זכתה באליפות באותו לילה, אלא רק שלחה את הסדרה לשיקגו, אבל כל העיר חגגה". היו ימים.

אם בסיאטל רוצים לחזור לליגת ה-NBA עליהם להזדרז. הקומישינר דייויד שטרן הקציב לעיר שנה וחצי כדי לפתור את עניין ה"קיי ארינה" השנוי במחלוקת ולהקים קבוצה. "אם כל זה יקרה עד סוף 2009, יש סיכוי שה-NBA יחזור לסיאטל תוך 5 שנים", אמר שטרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully