וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיטו זכתה בגביע ליברטדורס

הקבוצה מאקוודור היתה לראשונה בארצה שזוכה בגביע, לאחר שכפתה הארכה בגומלין מול פלומיננזה (3:1 אחרי 120 דקות) וניצחה בפנדלים

שחקני אל.די.יו קיטו עשו הבוקר (חמישי) היסטוריה, כשהפכו למועדון האקוודורי הראשון אי פעם שזוכה בגביע ליברטדורס. האקוודורים הגיעו לאצטדיון המרקאנה בריו דה ז'נרו, למפגש גומלין מול פלומיננזה הברזילאית. קיטו ניצחה במשחק הראשון 2:4, ובתום 90 דקות פלומיננזה אמנם ניצחה 1:3, אבל זה הספיק לה רק להארכה. התוצאה לא השתנתה בתוספת הזמן ושתי הקבוצות הלכו לדו קרב מהנקודה הלבנה, שם ידם של האורחים מאקוודור היתה על העליונה (1:3) והם זכו בגביע.

פלומיננזה הייתה בטוחה לפני המשחק כי שני השערים שכבשה באקוודור, יחד עם השפעתם של 86 אלף אוהדיה במרקאנה האימתני, יעזרו לה מול קיטו. הפתיחה היתה שייכת דווקא לאורחים, שעלו ל-0:1 מפתיע כבר בדקה ה-6 משער של לואיס אלברטו באלנסו, שכבש מקרוב.

המארחת, שניצחה את כל ששת משחקיה הביתיים הקודמים בטורניר, לא התפרקה תחת הלחץ הודות ליכולת פנומנלית של ת'יאגו נבס, שכבש שלושער מרשים. בדקה ה-12 נבס הפתיע את שוער קיטו, חוסה קבאלוס, בבעיטה מ-25 מטרים. בדקה ה-28 סיסרו מצא את נבס ברחבת האורחים, וזה המשיך מקרוב פנימה. בדקה ה-57 החגיגה הפרטית של נבס הושלמה עם בעיטה חופשית יפהפיה מ-25 מטרים.

נראה היה ש"פלו" תכבוש את הרביעי שיביא לה גביע, אבל הברזילאים נכשלו במשימה, ולא הצליחו להשיג את השער הנוסף שיבטיח להם גביע. רגע לפני שריקת הסיום ששלחה את הקבוצות לדו קרב פנדלים, הורחק קפטן פלומיננזה לואיס אנריקה.

הדו קרב מהנקודה הלבנה היה שייך כולו לקיטו. רגליהם של שחקני פלומיננזה רעדו, והם הצליחו לכבוש רק פעם אחת, וזאת בשל יכולתו הגבוהה של שוער קיטו חוסה קבאלוס, שפשוט סגר את השער. אוהדי פלומיננזה המאוכזבים לא כיבדו את יריבתם, וקפטן קיטו, פטריסיו אורוטיה, הניף את הגביע מול יציעים כמעט ריקים.

"הבקעתי שלושה שערים, אבל הם לא שווים כלום כי לא זכינו", אמר באכזבה ת'יאגו נבס מפלומיננזה. "אל.די. יו קבוצה גדולה. הם באו למרקאנה והתמודדו איתנו בצורה שווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully