וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופל: "לא נקפיא את הליגה"

2.7.2008 / 14:23

בתום ישיבה לא פורמלית של מנהלת הליגה דחה יו"ר המנהלת את הצעת ההקפאה. עוד הוסיף: "החוק הרוסי גרם לעליית מחירים מסחררת"

חמישה נציגי קבוצות מודאגים הגיעו היום (רביעי) לישיבה לא פורמלית במנהלת ליגת ווינר, כשהכוונה להשמיע ליו"ר אבנר קופל טענות לגבי החוק הרוסי. נציגי הקבוצות טענו בפני קופל כי השחקן הישראלי מנצל את החוק הרוסי בליגה בת 12 קבוצות לסחיטה של ממש, וגורם להם לשלם סכומים לא הגיוניים. בימים האחרונים אף קראו מספר בעלי קבוצות למנהלת להקפיא את הירידות ולמנוע מצב שקבוצות יתפרקו כלכלית ויאלצו לשלם לשחקנים סכומים גבוהים.

"אני מאשר שעלו טענות כנגד החוק הרוסי", אמר אבנר קופל, יו"ר מנהלת ליגת ווינר לוואלה! ספורט, "החוק הרוסי גרם לעליית מחירים מסחררת וגם לכך ששחקנים לא חותמים מעבר לעונה אחת וזה מונע מקבוצות לעשות אסטרטגיה רבת שנים וזה דבר לא חיובי. נדון בהמשך על החוק הרוסי בעונה הבאה. לגבי העונה הקרובה יש לנו הסכם חתום".

ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים מסר בתגובה: "אנחנו מסתכלים לאורך זמן על החוק הרוסי. לאורך זמן החוק הזה עשה נפלאות לשחקן ולכדורסל הישראלי, ואני בטוח שהוא ימשיך לעשות נפלאות גם בעונה הבאה. יש סעיף בהסכם בינינו לבין המנהלת שקובע שבחודשים פברואר-מרץ 2009 נשב ונבחן את החוק מחדש, לפי התוצאות שלו בליגה, ואז נראה לאן פנינו מועדות בעתיד".

לגבי הרעיון של הקפאת הליגה שהועלה אמר קופל: "לא נקפיא בעונה הבאה את הליגה, ולא נשנה את מספר הקבוצות". אגב גם אם מנהלת הליגה הייתה בוחרת להקפיא את הירידות, הדבר היה מוגש כהמלצה להנהלת איגוד הכדורסל שהיה דן בנושא וסביר להניח שלא מאשר אותו. בשנה שעברה הגישה המנהלת בקשה להקפיא את ירידתה של גבעת שמואל ולהעלות את הפועל באר שבע לליגת העל, וליצור כבר בעונת 2007/8 12 קבוצות בליגת העל, אך איגוד הכדורסל שלל זאת. תקנון איגוד הכדורסל קובע כי הקפאת ירידות מאושרת רק שנה לפני תחילת עונת משחקים. אגב יו"ר של קבוצה מהליגה הלאומית התרעם על רעיון הקפאת הליגה ואמר: "אם זה יקרה, נגיש נגד המנהלת והאיגוד בג"צ".

גם מספר היורדות מליגת העל והעולות מהלאומית עדיין לא נקבע. הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל המליצה להוריד ולהעלות 2 קבוצות מכל ליגה, ואילו מנהלת ליגת ווינר מתנגדת והמליצה מנגד על עולה אחת ויורדת אחת. אבנר קופל מסר בתגובה: "נקבעו נציגים של המנהלת ונציגים של האיגוד לישיבה שתיערך בסוף החודש, ושם יוחלט על העולות והיורדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully