וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדתם עלינו

2.7.2008 / 15:40

הפועל חולון הייתה אמורה להנהיג את המהפכה, אך מצבה מסמל את שקיעת הענף. אור שקדי בודק את מצבו של הכדורסל הישראלי, פרק 2

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה לא נראה ככה. נכון, העונה שעברה הייתה נהדרת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? אור שקדי מנסה לברר: האומנם הכדורסל הישראלי בפריחה? ובפרק השני: האלופה, הפועל חולון.

האם תקציב הקבוצה צפוי לגדול לעומת העונה שעברה?

זה היה אמור להיות הקיץ של הפועל חולון. הקבוצה של דורסמן הגיחה בסערה בעונה שעברה מהליגה הלאומית, הכניסה חיים חדשים בליגה, שברה את השוק הישראלי ואת שוק הזרים ושלטה בכדורסל הישראלי עד לאליפות היסטורית. חשבתם שיהיה מהפך? האמנתם שמדובר בשינוי? חשבו שנית. דווקא אחרי העונה הנפלאה של חולון והציפיות לקראת העונה הבאה וההשתתפות ביול"ב קאפ, הודיע מיקי דורסמן כי יעזוב את הקבוצה וגרם לקריסת מערכות טוטאלית. במקום העלאת ציפיות, בחולון מדברים על הישרדות.

"יהיה לנו תקציב מינימום לפחות, זה בטוח", מבטיח מנכ"ל הקבוצה טובי שוורץ, שמנהל בפועל את ענייני הקבוצה במקומו של דורסמן, "המטרה שלנו תהיה להשיג תקציב אשר יעזור לנו לבנות תקציב מכובד, שבאמצעותו תהיה בחולון קבוצה טובה". חבל שבמקום לדבר על המשך השושלת, בקבוצה מנסים רק לשרוד. בעונה שעברה דובר על תקציב של 3 מיליון דולר בחולון, שהיה אמור לגדול השנה, אך בעקבות עזיבתו של דורסמן, מדובר על תקציב של מיליון דולר כרגע, ובמקרה הטוב 1.5 מיליון דולר. קריסה, כבר אמרנו?

האם בעקבות ההצלחה של הכדורסל נוספו ספונסרים?

הו, נגעתם בנקודה רגישה. מיקי דורסמן עזב את חולון מכיוון שלא מצא את הספונסר שיואיל בטובו לשים את כמות הכסף שהוא דרש, אבל דווקא ברגע שהוא עזב את הקבוצה החלו ספונסרים להציע את עזרתם. בימים שאחרי האליפות ניהל דורסמן משא ומתן עם מספר גורמים שיתמכו בקבוצה, אך הדרישה שלו הייתה לגוף כלכלי שייקח חלק שווה בנטל הכספי וייתן לפחות חצי מיליון דולר לחולון. לדאבונו, הוא לא מצא גוף כזה.

כרגע בחולון פוסט דורסמן מדברים שוב עם ספונסרים פוטנציאליים, אך עדיין לא נמצאה הישועה. מכל המגזרים נרתמים אוהדי הקבוצה על מנת לעזור, ואיש העסקים יעקב הרן, אוהד הקבוצה, עוזר בחיפוש אחר ספונסר ראשי. "הבעיה של אנשים בתקופה שמיקי היה בקבוצה, הייתה שלמעשה צריך לתת את הכסף לדורסמן", אמר גורם בקבוצה, "הם חשבו לעצמם, 'אם יש לו כסף, למה הוא צריך אותנו?'. עכשיו שמיקי לא בקבוצה יש יותר היענות. חבל שזה הגיע למצב הזה".

בנוסף, בתקופת דורסמן העבירה עיריית חולון מיליון שקל לקבוצה, סכום שיעלה למיליון שקל ו-800 אלף לאחר תקופת דורסמן. בקרוב נדע למה זה מספיק.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

האם קיימת המשכיות של הסגל?

לא. בסיום העונה ניגש דורסמן וסיכם בג'נטלמניות עם כל שחקני הסגל, שבמידה שירצו לעזוב את חולון יודיעו לו על מנת שיוכל להשוות את ההצעה שקיבלו, או לחלופין - שיוכלו לעזוב בכבוד את הקבוצה. חודש אחרי סיום העונה עדיין הסתובבו בחולון שחקנים שמחכים לתשובות ברורות מהיו"ר, תוך שהם מכבדים את ההסכם ביניהם. עם עזיבתו של דורסמן החלו השחקנים בנדידה. אפילו עמית תמיר, שהיה חתום בקבוצה עם תנאי שדורסמן נשאר, צפוי לעזוב, ורק אבישי גורדון יישאר בקבוצה. בחולון מדברים על פספוס של אופציה לבניית אימפריה. "אם היום מיקי חוזר", אומר גורם בקבוצה, "מורן רוט וגוני יזרעאלי ואולי אחד מהזרים ירוצו אלינו בחזרה. כולם התאהבו בקבוצה, וחבל שזה נגמר ככה".

האם בעקבות העונה הטובה תקבל הקבוצה יותר כסף מהטלוויזיה?

לחולון הייתה אפשרות להכניס לקופת המועדון כמות יפה של מזומנים, הכל בתנאי שהקבוצה תשחק ביול"ב. תואר אלופת המדינה (שהיא לא מכבי תל אביב) שמשחקת במפעל אירופי היה יכול להכניס למועדון סכום נכבד, כפי שנכנס לקופת הגליל העליון בעונת 1993/4 עקב השתתפותה באירופה, אלא שחולון ויתרה על המפעל בעקבות עזיבתו של דורסמן, ולכן תסתפק בתזרים מזומנים ממנהלת הליגה שעומד על כ-900 אלף שקל, בשל היותה חברה במנהלת הליגה.

לסיכום, האם באופן כללי ההצלחה של הכדורסל הישראלי בעונה שעברה השפיעה לחיוב על הפועל חולון?

לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully