וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: פדרר ונדאל ממשיכים לדהור

אלוף הטורניר ניצח ברבע הגמר את מריו אנצ'יץ' ויפגוש את סאפין בחצי הגמר. נדאל התעלל במארי ובקהל המקומי. פאר ואזרנקה הודחו מהזוגות

משחקי רבע הגמר לגברים עמדו במרכזו של היום התשיעי בטורניר ווימבלדון, ולפחות לגבי שני הגדולים אין כל הפתעות. רפאל נדאל ורוג'ר פדרר עשו את העבודה והבטיחו את מקומם בחצי הגמר.

מי שפתח את היום באיצטדיון המרכזי הוא האלוף חמש הפעמים, רוג'ר פדרר. הטניסאי המדורג 1 בעולם התמודד מול מריו אנצ'יץ' הקרואטי, הטניסאי האחרון שניצח את פדרר על הדשא שהוא כל כך אוהב. זה קרה בסיבוב הראשון של ווימבלדון 2002, שנה לפני שהשוויצרי פתח ברצף חמש הזכיות שלו. היום פדרר היה גדול בכמה מספרים על אנצ'יץ' וניצח אותו בשלוש מערכות 1:6, 5:7, 4:6.

אנצ'יץ', שניצח את דויד פרר המדורג חמישי ובשמינית הגמר בקרב מותח ומרתק את פרננדו ורדאסקו, כבר לא יכל היום לפדרר. במערכה הראשונה הקרואטי לא הצליח להתמודד עם היכולת המצויינת של השוויצרי, שלא איבד עדיין אף מערכה בטורניר. בשתי המערכות הבאות אנצ'יץ' הצליח לשמור על חלק מהמשחקונים בזכות הסרבים האדירים שלו, אבל לא הצליח להשיג את השבירה המיוחלת והודח.

"אני בסך הכל שמח שלא שרפתי סתם אנרגיה", אמר הפנומן, היחיד שלא שמט אף מערכה עד עכשיו, בסיום המשחק. "הייתי בשליטה מלאה ולא הייתי ממש בלחץ. הגשתי מצוין ולא הייתי צריך לשמור על נקודת שבירה".

המשחק השני באיצטדיון המרכזי הפגיש את הטוען לכתר רפאל נדאל (2 בטורניר) והכוכב המקומי אנדי מארי (12 בטורניר). הבריטי כבר ראה את סוף הדרך בשמינית הגמר מול רישאר גאסקה, אבל הצליח לחזור מפיגור של 2:0 במערכות ולרשום ניצחון גדול מול הקהל המוטרף. הפעם אותו קהל לא הושיע אותו, ומארי ירד מובס בשלוש מערכות 6:3, 6:2, 6:4.

נדאל מיעט לטעות, ולמרות אחוזי הגשה לא גבוהים הוא השיג שבירה אחת במערכה הראשונה וניצח 3:6. מארי, שלא הצליח לשבור את ההגשות של נדאל בכל 115 הדקות של ההתמודדות ביניהם, סבל אף הוא מאחוזי הגשה רעים ובמערכה השנייה נשבר פעמיים והפסיד 6:2. המערכה השלישית הלכה רק לכיוון אחד, ונדאל השלים את הניצחון די בקלות.

סאפין לא עוצר ברבע

אמנם המפגש בין מראט סאפין לפליסיאנו לופז שובץ למגרש מספר 1, אך הוא עמד היטב בציפיות. הרוסי, שעלה לרבע הגמר על הדשא הלונדוני לראשונה מזה שבע שנים, פגש את הספרדי, המדורג 31 בטורניר, דהר לחצי הגמר ועשה היסטוריה.

סאפין (75 בעולם) נראה עד כה מצויין בטורניר הזה, ואין ספק שהוא זכה לאחת משתי ההגרלות הנוחות ביותר מבחינתו בשלב הזה. הרוסי ניצל את זה כמו שצריך למרות שהפסיד את המערכה הראשונה 6:3. המערכה השנייה הייתה צמודה ובמצב של 5:5 סאפין שמר על ההגשות ושבר בדרך ל-5:7.

גם המערכה השלישית הייתה מורטת עצבים והוכרעה רק בשובר שוויון, אותו ניצח הרוסי בקלות 1:7 בדרך למערכה רביעית, שבה לופז לא נראה ונוצח 6:3 בתום שעתיים ו-40 דקות. בסיום המשחק אמר סאפין על היריב הבא שלו, הפנומן השוויצרי המסוכן: "כדי לנצח את פדרר אתה צריך להיות נדאל, לרוץ כמו ארנב ולהכות ווינרים מכל מקום".

רבע הגמר האחרון הפגיש את שני הטניסאים שיש להם הרבה מן המשותף - ריינר שוטלר הגרמני וארנו קלמון הצרפתי. שניהם עברו את גיל 30, שניהם היו שם דבר בסבב המקצועני והפכו לטניסאי שוליים, שניהם היו פיינאליסטים באליפות אוסטרליה הפתוחה ושניהם המדורגים הנמוכים ביותר בשלב הזה. המשחק בין השניים נפתח מאוחר בשל הגשמים שירדו והופסק במצב של 1:1 במערכות. שוטלר, המדורג כיום 94 בעולם, ניצח 3:6 את המערכה הראשונה אחרי ששבר פעמיים את יריבו. קלמון (145 בעולם) החזיר לו עם שתי שבירות במערכה השנייה וניצח 5:7. מחר משחקם יושלם והמנצח יפגוש את רפאל נדאל בחצי הגמר.

פאר ואזרנקה הודחו ברבע גמר הזוגות

שחר פאר נכשלה בשמינית גמר טורניר היחידות, והערב היא ביקשה לעלות בטורניר הזוגות לחצי הגמר על מנת לרשום את הישג השיא שלה בווימבלדון. פאר ו-ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית פגשו משוכה גבוהה מאוד בדמותן של המדורגות 1 בטורניר, קארה בלאק מזימבבואה ולייזל הובר מדרום אפריקה, ולבסוף כשלו במשימה, לאחר שנוצחו 7:5, 7:6.

המשחק של פאר ואזרנקה פתח את סדרת המשחקים במגרש מספר 18 והופסק פעמיים בשל גשמים. בפעם השלישית שני הזוגות עלו לשחק, במצב של 4:5 לפאר ואזרנקה. המדורגות 1 שמרו על החבטות שלהן. במצב של 5:6 לבלאק והובר הן הצליחו לשבור את הזוג הישראלי-בלארוסי כדי לנצח את המערכה הראשונה 5:7. במערכה השנייה כל אחד מהצמדים הצליחו לשמור על חבטות שלו, והמשחק נכנס לשובר שוויון. פאר ואזרנקה הובילו 0:2, אבל אז טעות קשה צימצמה את יתרונן ל-2:1. במצב של 3:3, עלו המדורגות 1 ליתרון 3:5, פאר ואזרנקה עוד צימצמו ל-5:4, אבל בלאק והובר לקחו את שתי הנקודות הבאות כדי לנצח 4:7 בנקודות ו-6:7 במערכה בדרך לחצי הגמר.

בחצי הגמר המדורגות 1 תשחקנה נגד ליסה ריימונד האמריקאית וסמנתה סטוסור האוסטרלית, שגברו על אקתרינה מאקרובה הרוסייה וסלימה ספאר הטוניסאית 4:6, 3:6. גם האחיות לבית וויליאמס, ונוס וסרינה, שהעפילו כל אחת לחצי הגמר בטורניר היחידות, עלו בצוותא לחצי גמר הזוגות. הצמד הכל אמריקאי גבר על בתאני מטאק האמריקאית וסאניה מירזה ההודית 4:6, 3:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully