וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את פ.ק מוגרן ויובנס דוגאנה

בעוד הפועל תל אביב צפויה לטייל בסן מרינו, עירוני קרית שמונה קיבלה יריבה איכותית עם שחקנים מנוסים. כל הפרטים על יריבות הישראליות באופ"א

עירוני קרית שמונה תערוך ב-17 ביולי את הופעת הבכורה ההיסטורית שלה בגביע אופ"א מול היריבה האלמונית, פ.ק מוגרן ממונטנגרו. בקריה אולי לא מכירים את הקבוצה, אבל נראה שהמזל לא האיר פנים למישל דיין ושחקניו, שנתקלו ביריבה חזקה.

הקבוצות ממונטנגרו נכנסו למפעלים האירופאיים רק לפני שנה, לאחר שאופ"א קיבלה את מונטנגרו, שהתפרקה מסרביה, כחברה מן המניין. למוגרן, אם כך, מחזיקת הגביע המקומי, תהיה זו הופעת בכורה באירופה. אולי איזי שרצקי יתנחם בזה.

מוגרן מייצגת את העיר בודבה, שמונה 15 אלף תושבים וממוקמת על חוף הים האדריאטי. התיירים שיגיעו מקרית שמונה ייהנו מעיר עתיקה, עם היסטוריה של 2,500 שנה, שמשלבת תיירות, עתיקות ארכיאולגיות, מפרץ מהמם ביופיו וחיי לילה סוערים במיוחד. בודבה היא אומנם מוקד התיירות מספר אחת במונטנגרו, אך הקבוצה משחקת באצטדיון לוגובי, המכיל 4,000 מקומות בלבד.

מוגרן סיימה בעונה שעברה במקום השלישי, אך רק בשל הפרש שערים נחות פספסה אליפות היסטורית. הקבוצה זכתה בגביע המונטנגרי לאחר ניצחון 5:6 בפנדלים על בודוצ'נוסט פודגוריצה האלופה.

בסגל מוגרן, המודרכת על ידי המאמן המקומי דז'אן ווקיצ'ביץ', משחקים שלושה שחקני נבחרת מונטנגרו. מדובר בשוער איבן יאוניסביץ' בן ה-22, הבלם לוקה פירוביץ' ושחקן ההגנה אלכסנדר מיקייל, שעשוי לעזוב את המועדון. כל שחקני סגל הקבוצה אגב, הם מונטנגרים או סרבים.

שחקנים נוספים בולטים בסגל הם החלוץ דמיר צ'אקאר, 35, שכבש בעונה שעברה 16 שערים ושיחק בעבר בפרטיזן בלגרד, הבלם זרקו בלאדה בן ה-31, שנרכש מויסלה פלוק בחצי מיליון יורו, והחלוץ ולדימיר גלוסצ'ביץ', המתנשא לגובה 1.90 מ' ונרכש מפוליטכניקה טימיסוארה הרומנית. גם החלוץ נמניה ווקאסינוביץ', שכבש בעונה שעברה 10 שערים, נחשב לאחד מכוכבי הקבוצה, אך מבוקש בקבוצות אחרות.

בסך הכל, מדובר בקבוצה שמשלבת שחקנים צעירים ו-ותיקים עם עבר בליגה הסרבית. מוגרן היא קבוצה פיזית מאוד, שבסגל שלה מספר רב של שחקנים גבוהים וחסונים במיוחד, דבר שלא אהוד במיוחד על הקבוצות הישראליות. אומנם שתי הקבוצות יגיעו נרגשות להופעתן הראשונה באירופה, אבל אין ספק: לקרית שמונה בהחלט צפויה משוכה קשה בדרך לסיבוב המוקדמות השני.

יותר נמוך מדייגים

יובנס דוגאנה, סגנית אלופת סן מרינו, היא אולי הקבוצה החלשה ביותר שהתמודדה אי פעם מול קבוצה ישראלית באירופה. הרפובליקה הקטנטנה, שנמצאת ליד העיר רימיני באיטליה, קיבלה נציגות לקבוצותיה במפעלים האירופאיים רק לפני שנתיים. גם ככה, הרפובליקה ידועה יותר בנופים, המבצרים ומסלול הפורמולה 1 מאשר בכדורגל שלה. יובנס, הקבוצה של המבצר סרבאלה, תשחק באירופה בפעם הראשונה בתולדותיה.

מדובר בקבוצה שמורכבת משתי קבוצות שונות, יובנס ודוגאנה, שהתאחדו בשנת 2000. זוהי הקבוצה היחידה בסן מרינו ששיחקה במקביל לליגה המקומית גם בליגת החובבים באיטליה.

בשורות הקבוצה, המשחקת בתלבושת תכלת-לבן-אדום, משחקים שחקנים מקומיים בלבד והשוער האיטלקי סימונה מונטנארי, שפסגת הקריירה שלו היא ישיבה על הספסל בפרוג'יה האיטלקית. שחקן מעניין נוסף הוא הקשר דוידה ונטי, בן ה-24 מנבחרת סן מרינו. את הקבוצה מאמן, אלברטו מנצ'ה.

הפועל תל אביב, שתתארח בסן מרינו ב-17 ביולי, בהחלט לא אמורה להיתקל בקשיים מול היריבה המזערית מהרפובליקה הקטנה, למרות שאחרי טראומת סנטה קולומה, אף אחד כבר לא מזלזל. בטח שלא אלי גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully