וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לה אין אלטרנטיבה

1.7.2008 / 16:36

האם הכדורסל באמת חזר לפרוח אחרי העונה, והביא איתו משאבים חדשים לקבוצות? אור שקדי יצא לבדוק. פרק 1: הפועל ירושלים

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה לא נראה ככה. נכון, העונה שעברה הייתה נהדרת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? אור שקדי מנסה לברר: האומנם הכדורסל הישראלי בפריחה? ובפרק הראשון: הפועל ירושלים.

האם התקציב צפוי לגדול?

למרות הרנסנס כביכול בכדורסל הישראלי, המשבר בהפועל ירושלים רק מעמיק. ירושלים נראית יותר ויותר כמו קבוצה שימיה הגדולים מבחינה כלכלית מאחוריה, והיא כבר מתגעגעת לתקופה בה יכלה להביא שחקנים בסכומים גדולים ולקחת חלק בחגיגה של השוק האירופאי בחודשי הקיץ. ההערכות מדברות על כך שתקציבה בעונה שעברה נע בין 3.5 ל-4 מיליון דולר, והעונה צפוי לעמוד על כ-2 מיליון בלבד. הסיבה העיקרית לפגיעה היא כמובן עזיבתו של ארקדי גאידמק, שעדיין מעדיף את הפופולריות של בועטי הכדורים מבית"ר, למרות שבעונה שעברה ליגת העל בכדורסל נחשבה להרבה יותר אטרקטיבית.

"קשה לשים את האצבע על האשם", אמר גורם בכיר במועדון, "אבל הריח של העונה הלא פשוטה החל להתפזר עוד במהלך העונה שעברה. דבר אחד אסור לשכוח: הפועל ירושלים זכתה ביול"ב קאפ עם תקציב אמנם גדול יותר מהתקציב שמסתמן העונה, אך לא בהרבה". מישהו פה אופטימי.

האם נוספו לקבוצה ספונסרים?

אחרי הפיינל פור יו"ר המנהלת אבנר קופל נשמע נלהב מהפופולריות הגואה של הכדורסל והבטיח ספונסרים שיממשו את זה בשטח, אבל כרגע המצב עדיין לא מבטיח. למעשה, רחוק מלהבטיח. בימים האחרונים חתמה הקבוצה על חוזה אימוץ עם חברת הבנייה "ב.יאיר", שתהיה הספונסר השני אחרי חברת "מגדל". גם "יקב טפרברג" התווסף לרשימת הספונסרים, אך כאמור, למרות הספונסרים שהתווספו, הספונסר העיקרי, ארקדי גאידמק, עזב. "הפועל ירושלים הייתה לפני גאידמק, ותהיה הרבה אחריו", סיכם אותו גורם בכיר בקבוצה. השאלה הנשאלת היא איך בדיוק היא תהיה.

האם קיימת המשכיות של הסגל?

יציבות בסגל של ירושלים אף פעם לא היתה, ובוודאי לא בעונה שבה נחתך התקציב בצורה דרסטית. למזלם, במועדון חתומים לא פחות מ-4 ישראלים בכירים עוד מהעונה שעברה, כך שאפשר לדבר על סוג של המשכיות, לפחות בגזרת ארץ הקודש. אמנם דרור חג'ג' עזב, אך שרון ששון, ארז מרקוביץ', יהוא אורלנד וככל הנראה גם גיא פניני יישארו. לירושלים הייתה אופציה להשאיר גם את ג'יימי ארנולד, אך הבעיות הכלכליות מונעות מהמועדון להמשיך איתו. אלא שכפי שזה נראה כרגע, המשכיות היא אולי הצרה האחרונה של הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האם ייכנס יותר כסף מהטלוויזיה בעונה הקרובה?

עד כה, בירושלים זכו להכנסה נוספת על הסכום אותו היא מקבלת משידורי הליגה הישראלית בכדורסל, בדמות שידורי היול"ב קאפ. ערוצי הטלוויזיה רכשו את משחקיה של ירושלים, לעיתים גם את משחקי החוץ, והכניסו לקופתה סכום נאה למדי, שלא בטוח שיחזור העונה. הקבוצה אמנם קיבלה גלגל הצלה עם כניסתה למוקדמות משחקי היול"ב (אף גוף תקשורת בישראל לא שילם עד כה על משחקי היורוקאפ, שם היתה אמורה הקבוצה לשחק), אך לא בטוח שהיא תעורר אטרקציה כמו בשנים האחרונות, ולא בטוח שהערוצים ימהרו להכניס את היד לכיס, בטח לא באותה נדיבות כמו בעבר. על הליגה הישראלית ההכנסה מזכויות השידור לא עומדת לתפוח.

בשורה התחתונה: כנראה שהפריחה בליגה בעונה שעברה דילגה על הפועל ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully