וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריח כמו דרבי אחיות בגמר ווימבלדון

ונוס וויליאמס ניצחה את טנסוגארן וסרינה גברה על רדוואנסקה בדרך לחצי הגמר עם דמנטייבה וז'נג המפתיעה. רם וארליך הודחו

אנדי רם ויוני ארליך סיימו היום (שלישי) את דרכם בטורניר ווימבלדון, אחרי שהודחו ברבע הגמר על ידי הזוג המדורג 9, ליאנדר פאאס ההודי ולוקאס דלוהי הצ'כי. ארליך ורם, שבשלושת המשחקים הראשונים בטורניר הצליחו לחזור מפיגור גדול, לא הצליחו הפעם לשחזר את הקאמבק, והפסידו חלק תוך שלוש מערכות, 6:3, 6:3, 6:3 ולא שיחזרו את הישגם הגדול על הדשא הלונדוני, חצי הגמר ב-2003, הפעם הראשונה שבה שיחקו יחד. מהטורניר הנוכחי הם לא יצאו בידיים ריקות, וזכו ב-30 אלף פאונד.

בניגוד לארליך, אנדי רם דווקא יישאר בלונדון, לפחות עוד קצת. רם ונטלי דשי הצרפתיה עלו מאוחר יותר לחצי גמר טורניר הזוגות המעורבים. הצמד הישראלי-צרפתי גבר על סקוט ליפסקי האמריקאי וקייסי דלאקווה האוסטרלית בתוצאה 3:6, 5:7. בסיבוב הבא יתמודדו השניים מול המנצחים במפגש בין בוב בריאן האמריקאי וסמנתה סטוסור האוסטרלית, לבין פול הנלי האוסטרלי וקארה בלאק מזימבבואה (4 בטורניר).

נשים: ונוס מחכה לילנה, סרינה לז'נג

אחרי ההדחות המפתיעות של אנה איבנוביץ', ילנה ינקוביץ', מריה שראפובה וסבטלנה קוזנצובה, הפכה ילנה דמנטייבה הרוסיה (5 בעולם) לטניסאית הבכירה ביותר ברבע הגמר. כשמשא הפייבוריטיות מונח על כתפיה, דמנטייבה, שהביסה בסיבוב הקודם את שחר פאר, התמודדה הפעם מול בת ארצה נדיה פטרובה ולמרות שהתקשתה מעט יותר, הצליחה לבסוף להשיג את הכרטיס לחצי הגמר, אחרי ניצחון 1:6, 7:6, 3:6. בשלב הבא תפגוש הרוסייה את ונוס וויליאמס שניצחה את התאילנדית טמארין טנסוגארן.

בדיוק כמו במשחקה מול הישראלית, פתחה דמנטייבה בקצב רצחני, וסגרה את המערכה הראשונה ב-36 דקות בלבד, בדרך ל-1:6. גם המערכה השניה הסתמנה באותו אופן, כשהמדורגת 5 שייטה אל יתרון 1:4, ולרגע היה נדמה שהרוסייה הבכירה היא בלתי מנוצחת. אלא שדווקא אז התעוררה פטרובה, הצילה נקודת משחק במצב של 3:5, חזרה עד 6:6, ובשובר השיוויון כבר היתה גדולה על דמנטייבה והשוותה את המשחק. אלא ששם נגמר כוחה, דמנטייבה שברה כבר בפתיחת המערכה השלישית, ונטלה מחדש את השליטה במשחק, בדרך לניצחון 2:6 והבטחת מקומה בחצי הגמר.

הוויליאמס הראשונה שהבטיחה את מקומה בחצי הגמר היא ונוס (7 בטורניר), האלופה המכהנת של הטורניר, שדוהרת לתואר חמישי. האמריקאית שמחפשת לחזור ליכולות ולאינטנסיביות שאפיינו אותה, התמודדה מול ההפתעה התאילנדית טמארין טנסוגארן. המדורגת 60 בעולם, שבשיאה דורגה במקום ה-19 לא הצליחה לעמוד בדרכה של הוויליאמסית, ונכנעה 6:3, 6:4. בכך הבטיחה האמריקאית את מקומה ב-4 האחרונות, והיא רחוקה משחק אחד בלבד מגמר ווימבלדון נוסף. בכדי להגיע לשם, היא תצטרך לעבור את המנצחת במשחק בין דמנטייבה לפטרובה, משימה שללא ספק תהיה מסובכת הרבה יותר מהטניסאית התאילנדית.

בכל מקרה, תסריט אפשרי וריאלי ביותר למשחק הגמר הוא דרבי בין האחיות וויליאמס. האחות הקטנה סרינה (6 בטורניר), האלופה בשנים 2002-2003, עצרה את דרכה המרשימה של אגניישקה רדוואנסקה הפולניה (14 בטורניר), שחגגה הופעה ראשונה ברבע הגמר בווימבלדון. הפולניה היקשתה על סרינה במערכה הראשונה, אבל המערכה השניה הייתה חד-צדדית לחלוטין לטובתה של האמריקאית, שניצחה בסופו של דבר 4:6, 0:6.


טורניר ווימבלדון בדרך כלל מספק לנו הפתעות גדולות גם בשלבים הגבוהים - זה קרה גם הפעם. הסינית ז'נג ז'יה (133 בעולם), הכניסה גם את ניקול ויידיסובה הצ'כית (18 בטורניר) לרשימת הקורבנות שלה בווימבלדון, רשימה שכוללת גם את המדורגת 1 בעולם אנה איבנוביץ'. הסינית המשיכה במסע המופלא שלה וניצחה את ויידיסובה 2:6, 7:5, 1:6. ז'נג ז'יה דורגה בעבר במקום ה-27 בעולם, והדרדרה למיקומה הנוכחי בגלל פציעות, כך שלסרינה וויליאמס, יריבתה בחצי הגמר, בהחלט יש ממה לחשוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully