וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסון גיי קבע 9.68 שניות עם רוח חזקה מהמותר

האצן האמריקאי רשם את התוצאה המהירה בכל הזמנים ב-100 מטר במבחנים האמריקאים לאולימפיאדה, אך היא לא תחשב כשיא עולם

יממה לאחר שכמעט ופספס את הכרטיס לבייג'ינג כשהאט מוקדם מדי לפני קו הסיום בסיבוב הראשון של המבחנים האמריקאים לאולימפיאדה ביוג'ין, אורגון, רשם הלילה (בין ראשון לשני) טייסון גיי את התוצאה המהירה ביותר בהיסטוריה בריצה ל-100 מטר. גיי, שקבע שיא אמריקאי ברבע הגמר אתמול עם 9.77 שניות, עצר את השעונים בריצת הגמר על תוצאה מדהימה של 9.68 שניות, אך כיוון שבעת הריצה נשבה באיצטדיון רוח גבית חזקה בהרבה מהמותר (4.1 מטרים לשניה, יותר מכפול מהמקסימום המותר - 2 מטרים לשניה), לא תחשב התוצאה כשיא עולם.

כזכור, הג'מייקני יוסאין בולט קבע לפני כחודש את שיא העולם הנוכחי כשרץ 9.72 שניות בניו יורק, כשהוא שובר את שיאו הקודם של בן ארצו, אסאפה פאוול, שעמד על 9.74 שניות. כעת הוכיח גיי, אלוף העולם המכהן, כי הוא מסוגל לעמוד בקצב המסחרר של שני הג'מייקנים גם מבחינת איכות התוצאות. אומנם הרוח החזקה סייעה לו רבות, אך ניתן להניח שגם בלעדיה היה הספרינטר בן ה-25 מתקרב מאוד לשיא העולם. תוצאתו המרשימה לא תירשם בספרי השיאים, אך באופן לא רשמי היא כאמור המהירה ביותר בהיסטוריה, מאית השניה פחות מריצתו של אובדלה תומפסון, שקבע 9.69 שניות בעזרת רוח חזקה מהמותר ב-1996.

באותו הזמן התחרה בולט במבחנים הג'מייקנים לאולימפיאדה, וניצח בריצה ל-200 מטר, המקצוע החזק עוד יותר שלו. בולט, בעל שיא אישי של 19.75 שניות, הסתפק בתוצאה של 19.97 כדי להבטיח לעצמו את הכרטיס לבייג'ינג. ורוניקה קמפבל, אלופת העולם ב-100 מטר שלא הצליחה להעפיל לאולימפיאדה במקצה הקצר, עשתה זאת דווקא ב-200 מטר, כשקבעה 21.94 שניות. קרון סטיוארט ושרון סימפסון יצטרפו אליה לאחר שסיימו במקומות השני והשלישי.

הפתעה גדולה נפלה בבור הקפיצות במבחנים האמריקאים, כשהאלוף האולימפי לשעבר, דוויט פיליפס, לא הצליח להשיג את הכרטיס לאולימפיאדה. פיליפס קפץ למרחק של 8.20 מטרים, וסיים רביעי בלבד, כשרק שלושת הראשונים העפילו לבייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully