וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורס: "זה חלום שהתגשם"

מבקיע שער הניצחון שהוביל לזכייתה של ספרד, פרננדו טורס חגג בסיום. פברגאס: "היום הטוב בחיי". באלאק: "אנחנו יכולים להיות גאים"

אליפות אירופה שהתקיימה במשך השבועות האחרונים הציתה את הדימיון בכל הנוגע להופעות הירואיות ודרמה, והערב (ראשון) הכתירה היבשת את האלופה החדשה שלה, בדמותה של נבחרת ספרד המענגת. שחקניו של אראגונס שנראו מצויין לכל אורך הטורניר הביאו את היכולת והביטחון העצמי גם למעמד הגמר, ובמאני טיים רשמו משחק נהדר מול נבחרת גרמניה, בדרך לניצחון 0:1, שהוביל אותם אל הפודיום ואת קסיאס להניף את הגביע.

פרדננו טורס, שכבש את השער היחידי במשחק, אך אותו שער שהקפיץ מדינה שלמה על רגליה, נשמע מאושר בסיום: "זה חלום שהתגשם", אמר החלוץ. "זה התואר הראשון שלנו כנבחרת ביחד, ואנחנו מקווים שזה יהיה הראשון מיני רבים". באשר לשער שלו, העדיף טורס לתת את הקרדיט לחברו לנבחרת: "זאת היתה מסירה נהדרת מצ'אבי, והמגן (לאהם) היה יותר מדי בטוח בעצמו, לא היה צריך להשאיר את הכדור ללהמאן, והדברים הלכו לנו בצורה מושלמת". למרות שזכו באליפות אירופה רק מספר דקות קודם לכן, טורס כבר חושב קדימה על האתגר הבא: "עדיין יש לנו את המונדיאל הקרב ובא, ואנחנו חייבים להישאר שאפתנים". על המשחק עצמו, אמר החלוץ: "סוף סוף הצדק נעשה, כי הקבוצה ששיחקה את הכדורגל הטוב ביותר ניצחה את הטורניר".

גם ססק פברגאס, שהוחלף במהלך המשחק חגג את העובדה שנבחרתו, שהציגה משחקים נהדרים, זכתה בצדק בגביע. "זה מרגיש נהדר", אמר הקשר. "זה היום הטוב ביותר בחיי כשחקן. אני לא חושב שעדיין עיכלתי את מה שהשגנו. סיימנו המתנה של 44 שנים. זאת ההרגשה הטובה ביותר. זה אחד הגביעים הטובים ביותר, ואחד החלומות שלי". לגבי היכולת שלו ושל חבריו, אמר פברגאס: "זה מספק. עבר זמן רב מאז שנבחרת באיכות כזאת, שמנסה לשים את הכדור על הדשא, יוצרת מצבים ומשחקת כדורגל יפהפה שמצליח". בדיוק כמו טורס, גם פברגאס כבר חושב על הגביע הבא: "אפשר לראות כמה צעירים אנחנו, ובתקווה שתוך שנתיים נצליח גם במונדיאל".

המאמן המנצח, לואיס אראגונס היה מרוצה בסיום, ושפע מחמאות לשחקניו: "הניצחון הזה הוא עבור כל השחקנים בגלל שתמיד היתה בהם אמונה. בגלל זה האליפות הזאת נראתה כפי שהיא נראתה". על קבוצתו, אמר אראגונס: "יש לנו קבוצה מדהימה, אין ספק לגבי זה. כשאנחנו משחקים אין קבוצה שיכולה לעמוד בדרכנו". כשנשאל מדוע הוא כל כך שקט, גם אחרי זכיה באליפות אירופה, אמר המאמן: "העבודה שלי היא להישאר מנומס ורגוע. האם אני הולך לחגוג? אני רק אלווה את החבר'ה". באשר לאפשרות שיישאר בנבחרת, אמר אראגונס: "לא, אין אופציה שאני אשאר".

"אנחנו יכולים להיות גאים"

מן הצד המפסיד נראו לא מעט פרצופים המומים. הגרמנים לא הציגו הערב משחק גדול, אבל האמינו שאם יצליחו להגיע לדקות האחרונות כשהמשחק פתוח, הם יצליחו למצוא את דרכם אל הניצחון. המאמן המפסיד, יואכים לאו, היה מאוכזב מאוד מהתוצאה, ואמר בסיום: "אנחנו חייבים לקבל את האיכות של הצד הספרדי הערב, ואת היכולות הטכניות". על המשחק של שחקניו, אמר לאו: "אנחנו מאוכזבים אבל אני חייב לשבח את הנבחרת שלי על ההופעות הנהדרות שלהם בשבועות האחרונים".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שנראתה בחצי הגמר כשהיא מזנקת ממקומה ומעודדת את הנבחרת, ניסתה לנחם את לאו ושחקניו: "להיות בגמר זה הישג בפני עצמו", אמרה הקנצלרית. "נלחמנו אבל בסיום זה לא הספיק. סיימנו במקום השלישי במונדיאל, ועכשיו אנחנו במקום השני ביורו. בדיוק אמרתי למיכאל באלאק שניאלץ לחכות למונדיאל בדרום אפריקה עד שבאמת נוכל לחגוג".

באלאק עצמו נשמע שבור בסיום, אך ניסה להצביע על הנקודות החיוביות שבהפסד. "זה תמיד מאכזב להפסיד בגמר", אמר הקשר הגרמני. "הנבחרת שיחקה טורניר נהדר, אבל לרוע המזל עשינו טעות או שתים בשלב מוקדם הערב. רצינו לנצח, אבל לא יכולנו לעשות יותר. כשמסתכלים על הרמה של הנבחרת, אפשר היה לראות שנתנו מאמץ אדיר. אנחנו יכולים להיות גאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully