וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "אזור-האוהדים" הוא עתיד הכדורגל העולמי?

היורו הנוכחי מקבץ מאות אלפי אנשים ברחובות הערים המרכזיות באוסטריה ובשוויץ אשר רואים ביחד את המשחקים. כרטיס זה מצרך נדיר

עשרות אוהדים רוסים וספרדים מרחבי העולם התקבצו בוינה בערב יום חמישי על מנת לצפות במשותף במשחק חצי הגמר של טורניר היורו בין נבחרות הלאום שלהם. "אזור-האוהדים", או בשמו הלועזי fanzone, הוא אולי הבשורה החדשה של הכדורגל העולמי. מלבד הכדורגל הנהדר והארגון המופתי, טורניר היורו שעומד להסתיים ביום ראשון העלה לגבהים חדשים את נושא הצפייה המשותפת. מסכי ענק, בירות בשפע, אזור מתוחם ואווירת קרנבל, הם התחליף ההמוני והזול לחוויית הצפייה באצטדיונים.

"זה רגע גדול עבורי וכמובן שלא הצלחתי לקנות כרטיס", אמרה אלנורה מנדז, ילידת מדריד שלומדת באוניברסיטת מינכן, גרמניה. "הייתי חייבת להרגיש קרוב ולצפות במשחק עם עוד אנשים. האווירה, החגיגה שהייתה פה, אי אפשר להשוות את זה לתחושה שמקבלים כאשר רואים משחק בבית".

במונדיאל 1998 שנערך בצרפת, הוציאו המארגנים מסכי ענק שהוצבו באזורים המרכזיים במספר ערים ברחבי המדינה ובעצם היו הראשונים להקים את "אזור-האוהדים" במתכונתו הנוכחית. ראשי פיפ"א התרשמו מהחוויה המיוחדת שהעניקה הצפייה ההמונית ברחבי העיר והחליטו לאמץ את הרעיון הצרפתי. "חקרנו את המודל הצרפתי והבנו שזה עתיד הכדורגל", אמר אלכסנדר קוך, אחראי שיווק עולמי בפיפ"א.

הקונספט הוכח כמוצלח במונדיאל 2006 בגרמניה כאשר מעל ל-30 מיליון איש ביקשו לעצמם כרטיסים למשחקים אך רק 2 מיליון כרטיסים הוצעו למכירה, מה שהוביל לכך שמעל ל-18 מיליון אוהדי כדורגל צפו במשחקים במסכים הציבוריים. "זה רגע היסטורי. אנשים רוצים להיות חלק מהחוויה המשותפת ולהגיד שהם היו בצפייה שכזו", אמר קוך. "זה הרבה יותר נחמד להיות שמח או עצוב כשיש מסביבך 10,000 אוהדים", הוסיף אחראי השיווק.

ספונסרים רבים גילו את הפוטנציאל הגלום בשידורים המשותפים שמאחדים מאות אלפי אוהדים במקום אחד ופיפ"א מצידה מברכת כל רעיון המאפשר לה להגדיל את קופת המזומנים שלה. אולם, מצד שני, לא ניתן להתעלם מהריח החמוץ שמתלווה ל-"עתיד הכדורגל", על פי פיפ"א. אם תרצו, מדובר בהוכחה לכך שהצפייה במשחק, באותו אצטדיון בו מתרחשת בפועל ההתמודדות בין הקבוצות, הפכה למוצר אשר קנייתו מתאפשרת לאנשים אמידים בלבד. את "אזור-האוהדים", הביקורתיים יגדירו כ-"אזור העניים". בכל מקרה, אם מחירי הכרטיסים של אירועי הספורט ימשיכו להאמיר, "אזור-האוהדים" ימשיך לפרוח. אם זו חווית הכדורגל האולטימטיבית כפי שמנסים לצייר בפיפ"א? לא בטוח.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2008

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully