וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שושנה בין השוורים

הבולס קטפו את דרק רוז בבחירה הראשונה בדראפט, מיאמי בחרה את מייקל ביזלי במקום השני. או ג'יי מאיו נבחר ע"י מינסוטה ונשלח לממפיס

דרק רוז הפך הלילה (בין חמישי לשישי) לבחירה הראשונה בדראפט 2008, כששיקגו ניצלה את המתנה שהעניקו לה כדורי הפינג פונג של הגרלת הלוטרי על מנת לקטוף את הרכז הנפלא של מכללת ממפיס, שנולד וגדל בשיקגו והפך לכוכב גדול בעיר בימיו בתיכון.

הבולס ניצחו העונה 33 ניצחונות, מאזן טוב משמונה קבוצות אחרות בליגה שהחזיקו בסיכוי טוב יותר להשיג את הבחירה הראשונה המיוחלת, אבל המזל היה עם השוורים, שקיבלו הלילה מנהיג חדש לקבוצה הצעירה שלהם ברגע בו קרא דייויד שטרן בשמו של רוז על הבמה החגיגית במדיסון סקוור גארדן.

רוז, 1.94 מ' על 90 ק"ג, נחשב עוד מימיו בתיכון לאחד מרכזי העתיד של ה-NBA, והשנה המוצלחת שלו במכללות בה העמיד ממוצעים של 14.9 נקודות, 4.7 אסיסטים ו-4.5 ריבאונדים למשחק, הזניקה משמעותית את מניות הדראפט שלו. במהלך שהותו הקצרה בקולג' הפך רוז לאחד הרכזים הטובים ביבשת, והוביל את הטייגרס לעונה חלומית בה רשמו מאזן כללי של 38 ניצחונות לעומת שני הפסדים בלבד, ונעצרו רק בגמר טורניר המכללות מול קנזס.

אחרי בחירתו, התייחס רוז לסגל שמתגבש בשיקאגו לקראת העונה הבאה: "עוד יהיו העברות, ועדיין לא ידוע מי ישחק בקבוצה, אבל הגארדים שנמצאים בה הם מצויינים. ראיתי אותם ובמיוחד את בן גורדון, אני חושב שתהיה כאן התאמה נהדרת".

מיאמי, שבחרה שניה, הרהרה בשבועות האחרונים בקול רם לגבי הספקות הרבים שלה בקשר למייקל ביזלי, אך בסופו של דבר עשתה את הצעד המצופה ובחרה בפורוורד המחונן מקנזס סטייט. ביזלי, 110 קילוגרים המתפרשים על פני 2.04 מטרים, רשם בעונתו היחידה במכללות ממוצעים מדהימים של 26.2 נקודות ו-12.4 ריבאונדים למשחק, אך בעיות משמעת למיניהן, שגרמו לו לנדוד לשבעה בתי ספר שונים בימיו בתיכון, פגעו במעמדו כפוטנציאל לבחירה הראשונה. כשביזלי נשאל אם הוא חשש שלא להיבחר באחד משני המקומות הראשונים בדראפט הוא הודה: "זה עבר לי בראש".

מינסוטה הסתפקה בשאריות, הניקס עיצבנו את האוהדים

מינסוטה בחרה שלישית וייחלה לאחד משני הסופרסטארים העתידיים שייפלו לחיקה, אך נאלצה לבסוף לבחור באו ג'יי מאיו, שעד לפני שנתיים היה באנקר ודאי להיבחר ראשון, אך סדרה של פרשיות מחוץ למגרש ועונה לא מזהירה ב-USC הפכה אותו לבחירה השלישית בלבד. במקרה של מאיו, יתכן והוא לא יצטרך לחדש את המלתחה שלו במעילי חורף, מאחר ויש שמועות על טרייד שישלח אותו לממפיס, כחלק מעיסקה של שמונה שחקנים. מאיו אמור לעבור לגריזליס יחד עם אנטואן ווקר, מרקו יאריץ' וגרג באקנר, תמורת קווין לאב (הבחירה החמישית), מייק מילר, בריאן קרדינל וג'ייסון קולינס.

אחרי מאיו נבחרו שני כוכבים מהיריבה העירונית של USC, הלא היא UCLA, כשהרכז הקשוח ראסל ווסטברוק, שנחשב בעיקר לסטופר הגנתי ופחות לאיום התקפי, נלקח על ידי סיאטל בבחירה הרביעית, והפורוורד המאסיבי קווין לאב, אחד הגבוהים המיומנים ביותר שנראו בנוף המכללות בשנים האחרונות, נבחר בבחירה החמישית על ידי ממפיס.

לאחר מכן הגיעה תורם של הניקס, ובהחלטה המשמעותית הראשונה של מייק ד'אנטוני כמאמן הקבוצה הוא החליט ללכת דווקא על דנילו גלינארי האיטלקי, שנחשב ללא ספק לכישרון גדול, אך סימן השאלה גדול סביב יכולתו להשתלב בתפוח הגדול הוא שיקבע את גורלה של הבחירה הזו. אוהדי הניקס בגארדן כבר החליטו מה דעתם על הרוקי מארץ המגף, והגיבו בשריקות בוז צורמות לבחירתו.

בבחירה השביעית השתמשו הקליפרס על מנת לבחור את אריק גורדון, הצלף מאינדיאנה. בבחירה השמינית בחרה מילווקי את הסמול פורוורד היעיל ג'ו אלכסנדר מווסט וירג'יניה. שארלוט לקחה את הרכז המוכשר די ג'יי אוגוסטין מטקסס בבחירה התשיעית, ואת העשירייה הראשונה סגרה ניו ג'רזי, שפתחה את היום עם שליחתו של ריצ'רד ג'פרסון למילווקי תמורת יי ז'יינליין ובובי סימונס, כשהצליחה להניח את ידה על הסנטר הנהדר של סטנפורד, ברוק לופז, שנבחר עשירי.

כל בחירות הסיבוב הראשון

1. שיקגו - דרק רוז
(רכז, ממפיס)
2. מיאמי - מייקל ביזלי
(סמול פורוורד, קנזס סטייט)
3. מינסוטה - או ג'יי מאיו
(גארד, USC) - עבר לממפיס
4. סיאטל - ראסל ווסטברוק
(רכז, UCLA)
5. ממפיס - קווין לאב
(פורוורד, UCLA) - עבר למינסוטה
6. ניו יורק - דנילו גלינארי
(סמול פורוורד, מילאנו, איטליה)
7. ל.א קליפרס - אריק גורדון
(שוטינג גארד, אינדיאנה)
8. מילווקי - ג'ו אלכסנדר
(סמול פורוורד, ווסט וירג'יניה)
9. שארלוט - די ג'יי אוגוסטין
(רכז, טקסס)
10. ניו ג'רזי - ברוק לופז
(סנטר, סטנפורד)
11. אינדיאנה - ג'רד ביילס
(גארד, אריזונה) - עבר לפורטלנד
12. סקרמנטו - ג'ייסון תומפסון
(פאואר פורוורד, ריידר)
13. פורטלנד - ברנדון ראש
(פורוורד, קנזס) - עבר לאינדיאנה
14. גולדן סטייט - אנתוני רנדולף
(פאואר פורוורד, LSU)
15. פיניקס - רובין לופז
(סנטר, סטנפורד)
16. פילדלפיה - מוריס ספייטס
(פאואר פורוורד, פלורידה)
17. אינדיאנה - רוי היברט
(סנטר, ג'ורג'טאון)
18. וושינגטון - ג'אבל מגי
(סנטר, נבאדה)
19. קליבלנד - ג'יי ג'יי היקסון
(פורוורד, צפון קרוליינה סטייט)
20. שארלוט - אלכסיס אז'ינסה
(פאואר פורוורד, טולון, צרפת)
21. ניו ג'רזי - ריאן אנדרסון
(פאואר פורוורד, קליפורניה)
22. אורלנדו - קורטני לי
(שוטינג גארד, ווסטרן קנטאקי)
23. יוטה - קוסטה קופוס
(סנטר, אוהיו סטייט)
24. סיאטל - סרג' איבאקה
(פורוורד, אלהוספיטל, קונגו)
25. יוסטון - ניקולה באטום
(סווינגמן, צרפת) - עבר לפורטלנד
26. סן אנטוניו - ג'ורג' היל
(רכז, IUPUI)
27. פורטלנד - דארל ארתור
(פאואר פורוורד, קנזס) - עבר לממפיס
28. ממפיס - דונטה גרין
(פורוורד, סירקיוז) - עבר ליוסטון
29. דטרויט - די ג'יי ווייט - עבר לסיאטל
(פאואר פורוורד, אינדיאנה)
30. בוסטון - ג'יי אר גידנס
(שוטינג גארד, ניו מקסיקו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully