וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשונה בהפתעות: איבנוביץ' הודחה כבר בסיבוב השלישי בווימבלדון

הטניסאית הטובה בעולם, אנה איבנוביץ', הפסידה לג'י זנג (133), הודחה מווימבלדון ואמרה: "זה לא סוף העולם". רם וארליך בשמינית הגמר

רוג'ר פדרר ורפאל נדאל ממשיכים לשחק בימים מנוגדים ומחכים כל אחד שהשני ימצמץ. אלא שגם היום (שישי) השוויצרי לא נפל, ויותר מכך, הוא עשה את זה בסטייל ועלה לשמינית הגמר אחרי ניצחון מרשים על מארק גיקל. הגשם שירד בצהרי היום בווימבלדון גרם לדחייה של פתיחת יום המשחקים, אך פדרר השלים את המשימה תוך שעה ועשרים דקות. ממש כמו במשחקי נשים.

אלא שההפתעה הגדולה הגיעה דווקא אצל הנשים, כשאנה איבנוביץ', הטניסאית מספר 1 בעולם, הפסידה לג'י זנג הסינית, שמדורגת 132 מקומות מתחתיה. אחרי שאכלה קש מנטלי דשי, הסרבית לא עמדה בלחץ והפסידה 6:1, 6:4. משחק מסקרן נוסף הפגיש שתיים מהטניסאיות שתפסו בשנים האחרונות את המקום הראשון אצל הנשים: סרינה וויליאמס ואמילי מאורסמו. הצרפתיה, שזכתה בווימבלדון ב-2006, נכנעה לוויליאמס 7:6, 6:1 והעלתה אותה לשמינית הגמר.

בגזרת הישראלים, אנדי רם ויוני ארליך הצליחו לחזור מפיגור של 2:1 במערכות מול סטפאן האס (אוסטרליה) ורוס האצ'ינס (בריטניה) והשלימו ניצחון 7:6, 4:6, 6:3, 3:6, 4:6 שהעלה אותם לשמינית הגמר. אתמול המשחק הופסק בשל החשיכה, אך רם וארליך עלו רעננים להתמודדות והשאירו את הצמד היריב מחוץ לתחרות. שבירה אחת הספיקה לישראלים במערכה המכרעת כדי לזכות בניצחון. בשלב הבא יפגשו רם וארליך את ג'וליאן בנטאו וניקולאס מאהו מצרפת.

גם שחר פאר מספקת את הסחורה בטורניר הזוגות והעפילה יחד עם ויקטוריה אזרנקה לשמינית הגמר אחרי ניצחון על כריסטינה אנה פוסאנו ואנג'לה היינס האמריקאיות 6:7, 1:6. בשלב הבא ממתינות להן דינארה סאפינה (שתפגוש את פאר ביחידות) ואגנס שבאיי.

בינתיים כבר אפשר לסמן ארבעה מתוך שמונת משחקי שמינית הגמר אצל הנשים: זנג המפתיעה תנסה להעיף את אגנס שבאיי, ניקול ואידיסובה ואנה צ'קבטאדזה יאבקו על רבע הגמר, סבטלנה קוזנצובה תתמודד מול אגניישקה רדוואנסקה וסרינה וויליאמס תנסה להעיף את בטאני מאטק.

סאפין עוקץ, הפעם את ספי

רוג'ר פדרר חולם על תואר שישי ברציפות על הדשא של ווימבלדון. השוויצרי אמנם כמעט איבד מערכה מול רובין סודרלינג בסיבוב השני, אך עדיין רחוק מלאבד משחק, בטח אחרי הניצחון הקליל על המדורג 53 בעולם, מארק גיקל, שנכנע לפנומן 6:3, 6:3, 6:1. גיקל, שמעולם לא עבר את הסיבוב הראשון בווימבלדון, שבר פעם אחת בלבד את פדרר, כבר במשחקון הראשון, אך השוויצרי לא נבהל והחזיר לו עם שש שבירות משלו והשלים את הניצחון תוך 81 דקות בלבד. בשלב הבא פדרר יפגוש את לייטון יואיט.

במשחק מסקרן נוסף, דויד פרר, הספרדי המדורג 5 בטורניר, מוצא את עצמו מחוץ לתחרות אחרי חמישה ימים בלבד. הספרדי נכנע מול מריו אנצ'יץ' (43) 6:4, 6:4, 6:7, 6:7 ולא ניצל את הפרישה של סרגייב סטקובסקי, שאיפשרה לו מנוחה רבה יותר. הקרואטי כבר הוכיח על הדשא לפני שנתיים שיש לו מה למכור, כשרשם הופעה מכובדת ברבע הגמר בווימבלדון, וכעת הוא מתכנן ללכת עד הסוף. אנצ'יץ' כבר שלח הביתה את מיכאל לודרה וכעת הוא רושם מדורג נוסף שמודח. שתי המערכות האחרונות נגררו לשובר שוויון. בפעם הראשונה פרר עוד עמד מול אנצ'יץ' וניצח 5:7 כדי לצמק ל-2:1 במערכות, אך במערכה הרביעית אנצ'יץ' היה טוב יותר, ניצח 3:7 והשלים את הניצחון הגדול.

מראט סאפין, שהתעלל בנובאק דג'וקוביץ' וחולם על חזרה בסטייל לסבב, לא נבהל ממפגש מול המדורג 29 בטורניר, אנדראס ספי, שנחשב לאחד היריבים הנוחים של הרוסי, לפחות בשלב הזה. סאפין, שנעל את יום המשחקים בווימבלדון, ניצח 6:7, 6:3, 6:7, 4:6 והשאיר את יריבו האיטלקי בחוץ. הרוסי, שזכה פעמיים בטורנירי גראנד סלאם ומעולם לא עבר את רבע הגמר, זכה בשתי מערכות בזכות שובר שוויון צמוד.

במפגש ישיר בין שני מדורגים ניצח פרננדו ורדסקו (22) את תומאס ברדיץ' (11) 4:6, 4:6, 0:6. הצ'כי סבל מאחוזי הגשה איומים ונשבר חמש פעמים ומצא את עצמו מחוץ לטורניר אחרי שעה וארבעים דקות.

יתר המשחקים:

מרכוס בגדאטיס (קפריסין, 10) - סימון סטדלר (גרמניה) 6:7, 4:6, 2:6
מישה זברב (גרמניה) - סטניסלאס ואוינקה (שוויץ, 13) 7:5, 6:1 (זברב פרש)
לייטון יואיט (אוסטרליה, 20) - סימונה בוללי (איטליה) 1:6, 3:6, 6:7
פליסיאנו לופז (ספרד, 31) - רובי ריינולדס (ארצות הברית) 4:6, 5:7, 6:4, 4:6

אחרי שראפובה, איבנוביץ' מצטרפת

היום המטורף שעבר על מריה שראפובה רק אמור להפחיד את הטניסאיות הבכירות בסבב, שראו במו עיניהן איך הטניסאית מספר 3 בעולם מתפרקת מול יריבה אלמונית, אלה קודריאבצבה, שמדורגת 154 בעולם. מי שהצטרפה לשראפובה היא המדורגת מספר 1 בעולם, אנה איבנוביץ', שנכנעה מול ג'י זנג מסין (133 בעולם) 6:1, 6:4.

הסרבית נראתה רע מול דשי בסיבוב הקודם, ואם היה נדמה שזו מעידה חד פעמית, הגיעה המערכה הראשונה שהראתה שמשהו עובר על איבנוביץ'. זנג ניצחה 1:6 ובמערכה השנייה השלימה את העבודה עם 4:6, שהעלה אותה לשמינית הגמר אחרי שעה ו-12 דקות בלבד. איבנוביץ', שביצעה 17 טעויות בלתי מחוייבות, נשברה שש פעמים במהלך המשחק, ולמרות ששברה ארבעה משחקונים של הסינית, היא נראתה רע ושילמה על כך. בסיום אמרה הסינית: "זו הפתעה בשבילי. בסך הכל ניסיתי לעשות את המקסימום ואמרתי לעצמי להמשיך ולהמשיך".

הסרבית, שעשויה לנשור מהמקום הראשון לטובת קוזנצובה או ינקוביץ', אמרה במסיבת העיתונאים בסיום המשחק: "זה אף פעם לא קל להפסיד, אבל צריך גם להבין שהעולם לא נגמר. אני עדיין צעירה מאוד ויש לפני עוד הרבה טורנירים. הדברים האלה גורמים לך ללמוד שיש לך עדיין מה לשפר".

בינתיים סרינה וויליאמס לא מרגישה כלל מאויימת, במיוחד לא אחרי הניצחון על אלופת העולם לשעבר, אמילי מאורסמו, שממשיכה לדעוך. האמריקאית ניצחה 6:7, 1:6 ועלתה לשלב הבא בזכות הניצחון על המדורגת 29 בעולם, שהייתה קרובה לזכות במערכה הראשונה, אך נוצחה בשובר שוויון 7:5. במערכה השנייה היא די הרימה ידיים והפסידה בתום שעה וחצי. למאורסמו היו לא פחות מעשר נקודות שבירה במשחק, אך רק שלוש מהן נוצלו. וויליאמס, שהגיעה לרשת 22 פעמים ניצלה ברוב ההזדמנויות את זה כדי לזכות בנקודות קלות. אגב, האמריקאית, שכבר זכתה פעמיים בווימבלדון, לא נזקקה עד כה למשחקים בני שלוש מערכות.

אנה איבנוביץ', שהייתה קרובה כמו חוט השערה לנשור מהטורניר אחרי שכמעט והפסידה לנטלי דשי, תקווה להמשך נוח יותר מול ג'יי זן הסינית. כדי לשחזר את ההישג מהשנה שעברה, אז נעצרה בחצי הגמר, היא צריכה להתגבר על היריבה המדורגת 133 בעולם, שכבר שלחה הביתה את דומיניקה צ'יבולקובה.

הפתעה נוספת שייכת לבטאני מאטק, שהדהימה את מריון ברטולי, פינאליסטית הטורניר בשנה שעברה, ועלתה על חשבונה לשמינית הגמר אחרי ניצחון 4:6, 1:6. האמריקאית, המדורגת 69 בעולם, עד כה לא עברה כלל את הסיבוב השני בכל שבעת הפעמים שהגיעה לווימבלדון, אך כעת תהיה לה הזדמנות להמשיך ולשלוח מדורגות הביתה.

סבטלנה קוזנצובה המשיכה לשייט בדרך לשמינית הגמר. אחרי הניצחון והיכולת הטובה מול קתרינה בונדרנקו, גם ברבורה זאהלובובה סטריקובה, הצ'כית המדורגת 109 בעולם, הרגישה את נחת זרועה של הרוסיה, שניצחה 2:6, 4:6. קוזנצובה אמנם נשברה פעמיים במהלך המשחק, אבל החזירה בחמש שבירות משלה ועלתה לשלב הבא. אנה צ'קבטאדזה, רוסיה נוספת, העפילה לשמינית הגמר למרות התקופה הלא טובה שבה היא נמצאת צ'אקי ניצחה 4:6, 3:6 את ייבגניה רודינה, בת ארצה, שכבר העיפה את וירג'יני רזאנו.

משחקים נוספים:

אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (רוסיה) - אגניישקה רדוואנסקה (פולין, 14) 6:3, 6:2
קייסי דלקואה (ארצות הברית) - ניקול ואידיסובה (צ'כיה, 18) 6:2, 6:4
אנאבל מדינה גריגאס (ספרד) - אגנס שבאיי (הונגריה, 15) 7:6, 2:6, 6:2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully