וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - רוסיה: נפגשים לסיבוב שני

הניצחון של ספרד 1:4 על רוסיה בשלב הבתים, נראה כבר רחוק. מאז אראגונס שבר מנחוס עתיק והידינק גרם לנו להתאהב. אחד מהם יהיה בגמר

אי שם בפתיחת היורו, במשחק הראשון של בית ד', ספרד הביסה את רוסיה 1:4. הנבחרת הרוסית נראתה בדרך לעוד קמפיין מאכזב, כהרגלה בקודש בטורנירים גדולים. ספרד, עוררה תקוות שהנבחרת סוף סוף תציג את היכולת שהשחקנים שלה מציגים בקבוצות שלהם. אף אחד לא ציפה שהשתיים האלה, ייפגשו שוב בחצי הגמר.

מאז, ספרד ורוסיה במגמות הפוכות. הרוסים דרסו את שבדיה והולנד בכדורגל התקפי מרהיב. ספרד אמנם הגיעה לחצי הגמר ושברה את מנחוס הלוזרית, אבל היא כבר לא נראתה כל כך מאיימת והתקפית. אחת מהן, רוסיה שמציגה טוטאל פוטבול מודרני או ספרד, שסוף סוף מגיעה לשלבים הגבוהים, תהיה בגמר היורו. המשחק ייערך בארנסט האפל שטדיון בוינה, ישפוט הבלגי פרנק דה בליקר.

לראשונה מזה 24 שנים

לא להאמין אבל ספרד הגדולה, עלתה לראשונה לשלב חצי גמר של טורניר גדול מאז 1984, אז הפסידה בגמר היורו לצרפת של פלאטיני. מלבד המשחק ההוא, לספרד יש זכייה אחת ביורו שנערך אצלה בבית בשנות ה-60, וחצי גמר אחד במונדיאלים ב-1950. המנחוס נשבר, עכשיו הספרדים רוצים למחוק גם את תדמית הלוזרית וללכת עד הסוף. אחרי תצוגת האימים ברבע הגמר מול איטליה, גם קצת כדורגל לא יזיק.

בנבחרת חוששים מאוד מאפקט המשחק השני מול רוסיה, אחרי הניצחון הגדול בבתים. "היה לנו הרבה מזל במשחק הראשון", אמר צ'אבי. "הם בעטו כדור לקורה, ואנחנו כבשנו רגע לפני הירידה להפסקה וזה עזר לנו. עכשיו הם מגיעים עם הרבה יותר אמונה עצמית, תודות לשלושת הניצחונות שלהם, בהם הם היו הרבה יותר טובים מהיריבות. אני בטוח שהפעם יהיה משחק שונה", סיכם קשר ברצלונה.

פרננדו טורס אופטימי: "רוסיה השתפרה ונמצאת בכושר שיא, אבל אם ניצחנו אותם פעם אחת, אני בטוח שנוכל לנצח אותם שוב". בספרד סימנו את המפתח למשחק מבחינתם, עצירתו של אנדריי ארשבין. "יש מעט מאוד דברים לעשות נגדו", אמר השוער איקר קסיאס. "ראינו מה הוא עשה מול הולנד. הכי חשוב מחינתנו לדאוג למשחק שלנו, ולא להתרכז ביריב".

התקשורת הספרדית נמצאת בשמיים לאחר ההעפלה לחצי הגמר. השמחה כל כך גדולה, שאפילו ההודעה הרשמית של פנרבחצ'ה הטורקית על מינויו של מאמן הנבחרת לואיס אראגונס למאמנה, דווקא ערב המשחק החשוב, לא האפילה על הדריכות והציפייה ש"הניצחון על השדים", ייקח את ספרד עד לגמר.

ההרכב המשוער: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, קרלוס מארצ'נה, קרלס פויול, חואן קאפדווילה, צ'אבי, מרכוס סנה, אנדרס אינייסטה, דויד סילבה, פרננדו טורס, דויד וייה

אירופה מאוהבת

חובבי הכדורגל מאוהבים. רוסיה הציגה ברבע הגמר מול הולנד כדורגל קרוב למושלם והפכה לפייבוריטית של האוהד הנייטרלי. ולא רק שלו, התצוגה המרשימה מעמידה את חוס הידינק והשחקנים שלו כמועמדים רציניים ללכת עד הסוף. הקבוצות הגדולות באירופה לא נשארות אדישות. הכוכבים של הנבחרת, שמשחקים כולם בליגה הרוסית, הפכו למלפפונים החמים של אירופה. ארשבין כבר הצהיר שהוא רוצה ברצלונה, גם פאבליוצ'נקו מבוקש, אבל קודם הם רוצים להמשיך ולחלום.

הידינק לא חושש מהבאז סביב הנבחרת: "אני גאה בהתקדמות שלנו, וגאה לייצג את התחייה של הכדורגל הרוסי", שציין כי הוא לא מוטרד מההצעות שמקבלים שחקניו מהקבוצות הבכירות באירופה. "אולי הם מקבלים שיחות טלפון, אני לא יודע על זה ולא יכול לשלוט בזה, אלה החיים שלהם וזה לא משפיע עליהם לפני המשחק". בהתייחסו לארשבין אמר המאמן: "כל טורניר צריך קבוצות אטרקטיביות וקבוצות כאלה מצמיחות שחקנים גדולים. ארשבין הוא אחד מהם. הוא מודל לחיקוי והוא לא יוצא משליטה".

הידינק נזכר במסיבת העיתונאים גם בתחילת הדרך, בהפסד לישראל במוקדמות, שכמעט עלה לנבחרת שלו במקום ביורו: "אני לא שוכח את התקופה הקשה במוקדמות. למזלי, אני לא נסחף גם מההצלחות שלנו עכשיו כי אני יודע מאיפה באנו".

גם השחקנים אופטימיים מאוד וזוכרים היטב את התבוסה. "אנחנו לא רוצים נקמה, רק לנצח", אמר הקפטן סרגיי סמאק. "ניצחנו את ההולנדים, שאולי היו הנבחרת החזקה בטורניר, אז ברור שיש לנו יותר ביטחון", סיכם ארשבין.

ההרכב המשוער: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, אלכסיי ברזוצקי, סרגיי איגנשביץ', יורי ז'ירקוב, איגור סמשוב, קונסטנטין זיריאנוב, סרגיי סמאק, איבן סאנקו, רומן פאבליוצ'נקו, אנדריי ארשבין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully