וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה ניצחה את טורקיה 2:3 ועלתה לגמר היורו

בדומה לבעיות בערוץ 10, תקלה של לאהם כמעט סידרה הארכה, אבל המגן החזיר בשער ניצחון (90), והעלה את גרמניה לגמר אחרי 2:3 על טורקיה

משחק גדול מזה אי אפשר היה לבקש. מה לא היה לנו? דרמה מדהימה, מהפכים, ונבחרת אנדרדוגית בדמותה של טורקיה שלא נבהלת מהמעמד, ונותנת את כל מה שיש לה, רק כדי לצאת מול נבחרת עדיפה כמו גרמניה. נבחרתו של לאו ניצחה 2:3, ועלתה לגמר יורו 2008, שם היא תחכה ליריבה שתגיע מהמשחק בין ספרד לרוסיה. הגרמנים אמנם לא שטפו את המגרש או נראו זוהרים ברוב שלבי המשחק, אבל התעלו במאני טיים, ובסופו של יום, זה מה שחשוב. מה שבטוח הוא שגם הידינק וגם אראגונס קיוו לסיום אחר, ועכשיו ייאלצו לפגוש נבחרת עם המון ביטחון עצמי, שתבוא במטרה אחת ויחידה: להרים את הגביע.

הטורקים התבססו במרבית הטורניר על המזל בדקות הסיום, אלא שהפעם הם הלכו אך ורק על יכולת ונחישות, ובמרבית שלבי המשחק הגיע להם לעלות לגמר. אלא שבדיוק כפי שלמד מאמן ישראלי עלום שם בגמר ליגת האלופות, כשאתה מתבסס על המזל לכל אורך הדרך, ישנם רגעים שבהם המזל הולך אל הצד השני, והפעם זה נפל על ראשו של פאתיח טרים. הטורקים ייאלצו להתנחם בהופעה הירואית שלא זכורה מזה זמן רב במעמד שכזה, ובכך שהם ענו לכל מבקריהם שטענו שאין להם מקום בין 4 האחרונות.

כנגד כל ההערכות והתחזיות, הטורקים פתחו ללא רגשות נחיתות את המשחק, והחלו תוקפים בגלים את השער של יינס להמאן. אורליו, אלטינטופ וקאזים קאזים ניסו את כוחם, אך מצאו את השוער הגרמני או את הקורה בכל פעם. גם בדקה ה-22, הכדור ששלח קאזים הלך אל המשקוף, אבל הפעם היה לו את בוראל על הריבאונד, והטורקים עלו ליתרון מוצדק. אלא שהיתרון הזה החזיק מעמד בדיוק 4 דקות, כששווינשטייגר ניצל מהלך התקפי נדיר של נבחרתו כדי להשוות.

המחצית השניה היתה מהדרמטיות שנראו מזה שנים, גם בגלל הכדורגל, אך גם בגלל תקלות טכניות. מאות אלפי אוהדים בארץ תפסו את הלב בדקה ה-58 ומאוחר יותר בדקה ה-76, כשהשידור של ערוץ 10 נפל, ולא חזר במשך דקות ארוכות. משהוא חזר, גילו האוהדים שהגרמנים תפסו את ההובלה עם שער של קלוסה. הטורקים לא ויתרו והשוו עם שער של סנטורק, אבל המילה האחרונה היתה של לא אחר מאשר פיליפ לאהם, שטעות שלו הובילה לשער השיווין של הטורקים. לאהם כבש, ושלח את נבחרתו אל הגמר. עכשיו, הם רק 90 דקות מנגיעה בגביע.

מחצית ראשונה

דקה 7: הזדמנות ראשונה במשחק נפלה דווקא לזכותם של הטורקים, כשאורליו רץ ללא הפרעה באגף הימני, והטורקי שלח כדור טוב מחוץ לרחבה היישר אל ידיו של להמאן.

דקה 8: הטורקים המשיכו לנצל את הפתיחה המנומנת של גרמניה, והאמיט אלטינטופ קיבל הזדמנות מצויינת להעלות את נבחרתו ליתרון כשהשתלט על הכדור ברחבה אחרי טעות של לאהם, אבל להמאן היה במקום פעם נוספת.

דקה 13: מהלך נהדר של טורקיה, כשהכדור הוגבה לרחבה, אייהן השתלט עליו, ושלח כדור נהדר אחורנית לקאזים קאזים ששלח טיל אדיר היישר אל המשקוף. המהלך נמשך וסנטורק הגיע קרוב גם הוא, אבל הבעיטה שלו הניבה רק קרן.

דקה 22: גול! השליטה הטורקית בפתיחה השתלמה, כשקאזים קאזים קיבל עוד הזדמנות נהדרת ברחבה, שלח כדור קשתי אל המשקוף, אבל הפעם היה שם בוראל על הריבאונד, ומשלושה מטרים גלגל מול להמאן, 0:1 לטורקיה.

דקה 26: גול! מהלך כדורגל נהדר של הגרמנים הביא את פודולסקי לשלוח כדור מצויין אל שווינשטייגר, שבהקפצה נהדרת שלח את הכדור אל הרשת, כדי לקבוע 1:1.

דקה 34: הזדמנות נהדרת של גרמניה שיצאה להתקפה מתפרצת, פודולסקי פרץ מהאגף השמאלי ולא ראה אף אחד, ומתוך הרחבה החליט לשחרר בעיטה שהלכה מעל השער, במקום למסור לקלוסה שהיה לצידו.

דקה 38: טורקיה קיבלה בעיטה חופשית מהפינה, בוראל לא התחשב בזווית הקשה, ושלח טיל אדיר שנעצר רק בעמוד. את ההזדמנות השניה כבר בדף להמאן.

מחצית שניה

דקה 52: הגרמנים צריכים להרגיש מקופחים ובצדק. פיליפ לאהם פרץ נהדר מהאגף, ניסה להיכנס לרחבה והוכשל ממש על הקו על ידי סאברי, אלא שהשופט הורה להמשיך ולשחק.

דקה 55: הלחץ הגרמני המשיך לתת אותותיו, והפעם היה זה היצלסברגר שניסה את כוחו מרחוק, ושלח טיל מ-20 מטרים שהלך מעל לשער.

דקה 73: הזדמנות טובה של טורקיה כשהמתפרצת הגיעה לרגליו של בוראל, הטורקי תעתע בהגנה הגרמנית, אבל הבעיטה שלו היתה חלשה והלכה היישר לידיו של להמאן.

דקה 73: הגמרנים הפכו את ההתקפה של הטורקים למתפרצת משלהם, והיצלסברגר שוב ניסה את כוחו ממרחק, אבל הכדור שלו טס סנטימטרים מהעמוד.

דקה 79: גול! הגרמנים סוף סוף הצליחו לנצל את הלחץ שלהם, כשהגבהה לרחבה של לאהם מצאה יציאה רעה של רושטו, וקלוסה היה שם כדי לנגוח שער גדול. 1:2 לגרמניה.

דקה 86: גול! סברי סריוגלו עקף את לאהם ושלח כדור רוחב מצוין לסנטורק שהקדים את להמאן וההגנה ודחק לרשת, 2:2.

דקה 90: גול! הטירוף לא נגמר. מבצע קבוצתי מצוין של הנבחרת הגרמנית הסתיים בשער נהדר של לאהם שבעט נפלא לרשת מול רושטו, 2:3.

הרכב נבחרת גרמניה: יינס להמאן, פיליפ לאהם, פר מרטסאקר, כריסטוף מצלדר, ארנה פרידריך, בסטיאן שווינשטייגר, מיכאל באלאק, תומאס היצלספרגר, סיימון רולפס (פרינגס 45'), לוקאס פודולסקי, מירוסלאב קלוסה.

הרכב נבחרת טורקיה: רושטו רצ'בר, הקאן באלטה, גוקאן זאן, מהמט טופאל, מהמט אורליו, סמיח סנטורק, אוגור בוראל, קאזים קאזים, אקמן אייאן, סברי סריוגלו, האמיט אלטינטופ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully