וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראט שחורה

מראט סאפין רשם את ההפתעה של בווימבלדון עד עכשיו, והדיח את דג'וקוביץ 'בסיבוב השני. קאמבק גדול לאיבנוביץ', פדרר כמעט הפסיד מערכה

מסתבר שבטורניר ווימבלדון למדו משהו מיורו 2008, ואחרי יומיים ראשונים של הפתעות, פתיחתו של היום השלישי סיפקה את ההפתעה הגדולה עד עכשיו. נובאק דג'וקוביץ' (3 בטורניר) הודח כבר בסיבוב השני אחרי שהפסיד 6:4, 7:6, 6:2 למראט סאפין. אלוף ווימבלדון בחמש השנים האחרונות, רוג'ר פדרר, עשה צעד נוסף לעבר התואר השישי שלו, אחרי שניצח את רובין סודרלינג השבדי בסיבוב השני 3:6, 4:6, 6:7.

בנשים, אלופת הרולאן גארוס אנה איבנוביץ' הייתה קרובה מאוד להדחה מוקדמת מול נטלי דשי בסיבוב השני, אבל ניצחה בסופו של דבר 7:6, 6:7, 8:10 במשחק שארך כמעט שלוש שעות וחצי. סבטלנה קוזנצובה, שהתקשתה בסיבוב הראשון מול מתילדה יוהאנסון, תקווה לחיים קלים יותר מול קתרינה בודרנקו. בגזרת הישראלים, שחר פאר, אנדי רם ויוני ארליך זוכים ליום מנוחה, אחרי שאמש הם עלו לסיבוב השני.

גברים: דג'וקוביץ' בחוץ, פדרר מול סודרלינג

מראט סאפין אמנם דורג בעבר במקום הראשון בעולם, אבל כיום הוא מדורג 75 בעולם בלבד. תוסיפו לזה את העובדה שהרוסי מעולם לא הצליח במיוחד בטורנירי דשא, וקיבלתם יופי של הפתעה. נובאק דג'וקוביץ' היה רחוק מלהזכיר את הטניסאי שזכה בטורניר הגראנד סלאם הראשון העונה במלבורן. הוא הירבה בטעויות, ובאוםן אירוני הפסיד את המשחק בשגיאה כפולה בדרך ל-4:6, 6:7, 2:6 לטובתו של סאפין. עבור דג'וקוביץ', שהגיע בעונה שעברה עד לחצי הגמר בטורניר, זו הייתה הפעם הראשונה בקריירה שבה הוא לא הצליח להגיע לסיבוב השלישי בווימבלדון. סאפין המאושר יתמודד בסיבוב השלישי מול אנדראס ספי האיטלקי, שגבר על פלורן סרה הספרדי 3:6, 7:6, 2:6, 7:6, 4:6.

סאפין הודה בסיום המשחק שהוא אפילו לא ידע מי יהיה יריבו בשלב הבא: "כשמקבלים אחד כמו דג'וקוביץ' בסיבוב השני, שזכה השנה באליפות אוסטרליה ולוקח טורנירים על ימין ועל שמאל, לא ממש חושבים על הסיבוב שלאחר מכן. הוא לא הרשים אותי במיוחד במשחק היום, יכלתי לקרוא את ההגשות שלו, יכלתי להחזיר כמו שצריך ויכלתי להישאר יחד איתו בבייסליין. לא שיחקתי טוב כבר הרבה זמן ושכחתי איך זה מרגיש. דג'וקוביץ', שהגיע לחצאי הגמר בחמשת טורנירי הגראנד סלאם האחרונים שלו אמר: "אין ספק שזה היה יום רע מאוד בשבילי ולא הייתי בכלל קרוב לדברים שציפיתי מעצמי לעשות במשחק הזה. סאפין פשוט היה טוב יותר, כולם יודעים שיש לו לפעמים בעיות מנטליות אבל הוא היה ונשאר שחקן גדול".

רוג'ר פדרר המשיך את ההצגה במגרש המרכזי מול רובין סודרלינג השבדי (42 בעולם). במקרה הזה, הבדלי הרמות באו לידי ביטוי באופן ברור על המגרש, אלא ששאננות של השוויצרי במערכה השלישית הביאה לעניין כלשהו. פדרר ניצח בשתי המערכות הראשונות 3:6, 4:6. במערכה השלישית הוא נשבר ואיפשר לסודרלינג להוביל 2:5. לשבדי כבר הייתה נקודת מערכה, אבל פדרר הפעיל את הנשק הידוע, זה שהוא שולף כשהוא נמצא בפיגור, והישווה ל-5:5. בסופו של דבר, זה נגמר בשובר שיוויון לזכותו של פדרר.


מרכוס בגדאטיס, שהידרדר למקום ה-25 בעולם, נמצא במגמה חיובית אחרי שגבר בסיבוב השלישי על יריב די קשה, תומאס יוהנסון השבדי, בתוצאה 4:6, 4:6, 4:6.


משחק מסקרן נוסף יפגיש בין דויד פרר ואיגור אנדרייב. על הנייר, הספרדי היה אמור להתקשות על הדשא, אבל על המגרש הדברים נראו אחרת לגמרי ופרר ניצח 6:3, 3:6, 4:6, 2:6 בדרך לסיבוב השלישי. מדורג נוסף שהודח היום פרט לדג'וקוביץ' הוא פרננדו גונזאלס הצ'יליאני (15 בטורניר) שהפסיד לסימונה בוללי האיטלקי 7:6, 7:6, 3:6, 7:6.

יתר המשחקים:

תומאס ברדיץ' (צ'כיה, 11) - ויקטור האנסקו (רומניה) 7:6, 6:7, 1:6, 2:6
סטניסלאס ואוינקה (שוויץ, 13) - חואן מרטין דל פוטרו (ארגנטינה) 6:7, 3:6, 5:7
לייטון יואיט (אוסטרליה, 20) - אלברט מונטנס (ספרד) 6:7, 0:6, 2:6
מישה זברב (גרמניה) - חואן קרלוס פררו (ספרד, 21) 4:6, 4:6, 1:2 (פררו פרש)
פרננדו ורדסקו (ספרד, 22)-אוליבייה רוקוס (בלגיה) 6:7, 7:6, 1:6, 1:6
פליסיאנו לופז (ספרד, 31) - רוקו קראנוסיץ' (קרואטיה) 3:6, 3:6, 4:6
מריו אנצ'יץ' (קרואטיה) - פיליפ פצ'נר (גרמניה) 1:6, 4:6, 7:6, 6:4, 3:6

נשים: לפחות איבנוביץ' שרפה קלוריות

נטלי דשי הצרפתיה לא מסתפקת בהיותה אחת משחקניות הזוגות המובילות בסבב. היא רצתה לעשות משהו גדול גם ביחידות, והייתה כל כך קרובה לזה, כשהיו לה שתי נקודות משחק מול המדורגת 1 בעולם, אנה איבנוביץ'. בסופו של דבר, עם הרבה מזל וגם הרבה שכל, אנה איבנוביץ' הצליחה לצאת מהמבוך בגדול, בדרך לניצחון 7:6, 6:7, 8:10.

הצרפתיה, שזכתה בעבר בטורניר הזוגות המעורבים ברולאן גארוס עם אנדי רם, ניצלה המון טעויות של איבנוביץ' כדי לנצח בשובר שיוויון במערכה הראשונה. במערכה השניה היא כבר הובילה 4:5 ו-15:40, ואם זה לא מספיק, היא הייתה בעמדת התקפה בנקודה. איבנוביץ' נהנתה מטעות בלתי מחוייבת של הצרפתיה ברגע הקריטי של המשחק ומבחינתה, ומכאן והלאה - היא ניסתה להשתלט על המשחק. במערכה השלישית שתי השחקניות הוסיפו עוד כמות אדירה של טעויות והשיגו ארבע שבירות ברצף, כאשר איבנוביץ' כבר הובילה 3:5 ודשי הישוותה ל-5:5. בחלוף שלוש שעות של משחק, איבנוביץ' השיגה את נקודת המשחק הראשונה, אלא שהיא לא נוצלה ודשי הישוותה ל-6:6. מאותו הרגע שתי השחקניות לא הצליחו להשיג שבירות, ואיבנוביץ' לא הצליחה להעביר את הכדור מעבר לרשת כשהיא לא הגישה - עג למשחקון ה-18, בו הגיעה סוף סוף השבירה המיוחלת של הסרבית בדרך ל-8:10 וניצחון במשחק. איבנוביץ' תתמודד בסיבוב השלישי נגד ז'נג ג'יה הסינית, שגברה על אלנה בלטצ'ה הבריטית 2:6, 5:7.

סבטלנה קוזנצובה, שמתקשה לשמור על יציבות השנה, שומרת בינתיים על יציבות בטורניר והפעם היא גברה בקלות על קתרינה בונדרנקו האוקראינית 2:6, 3:6 בדרך לסיבוב השלישי. אורסולה רדוואנסקה, האחות הצעירה במשפחה הפולניה, שחגגה רק לפני מספר חודשים יום הולדת 17, לא הצליחה לתרגם את החגיגות להפתעה גדולה על המגרש והודחה בסיבוב השני על ידי סרינה וויליאמס (6 בטורניר) שניצחה 4:6, 4:6.

אנה צ'אקבטדזה, שלא הרשימה השנה באוסטרליה או בצרפת, הצליחה להשוות את שיאה בווימבלדון (סיבוב שלישי) אחרי שגברה על אדינה גלוביץ' הרומניה (84) 4:6, 2:6. ניקול ואידיסובה (18 בטורניר) ילתה לסיבוב השלישי אחרי ניצחון 2:6, 6:0, 4:6 על סמנתה סטוסור האוסטרלית. הצ'כית נעצרה ברבע הגמר בטורניר ההכנה בבירמינגהאם וכעת היא תנסה להראות שהעצירה שלה היתה מוקדמת מדי. אלנה דמנטייבה השלימה את הניצחון על מריה אלנה קמרין האיטלקיה, ועלתה לסיבוב השלישי אחרי 3:6, 7:6, 3:6 במשחק שהתחיל ביום שלישי וחודש בצהריים.


יתר המשחקים:

מריון ברטולי (צרפת, 11) - טטיאנה פרביניס (אוקראינה) 2:6, 5:7
אגניישקה רדוואנסקה (פולין, 14)-מרתה דומצ'ובסקה (פולין) 1:6, 3:6
אגנס שבאיי (הונגריה, 15)-מוניקה ניקולסקו (רומניה) 7:5, 5:7, 2:6
אנאבל מדינה גריגאס (ספרד)-פרנצ'סקה סקיאבונה (איטליה, 20) 6:3, 5:7, 7:9
ברבורה זאחלובה סטריקובה (צ'כיה) - אלונה בודרנקו (אוקראינה, 28) 3:6, 0:3 (בונדרנקו פרשה)
אמילי מורזמו (צרפת, 29) - וירג'יניה רואנו פסקואל (ספרד) 6:4, 1:6, 1:6
ייבגניה רודינה (רוסיה) - אלנה וסנינה (רוסיה) 1:6, 6:7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully