וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה - טורקיה: היופי נגד האופי

הטורקים הפגינו אופי, הגרמנים שיחקו יופי והשתיים מתעמתות בחצי הגמר (ד', 21:45, ערוץ 10). האם הסגל המצומצם של טרים יספק עוד סנסציה?

ההפסקה הקטנה הזו לא עשתה לכם טוב, תודו. המנוחה הקצרה שלקח לעצמו טורניר היורו מאז תמו משחקי רבע הגמר מגיעה סוף סוף לסיומה, ומשחק חצי הגמר הראשון מזמן לנו מפגש מרתק בין גרמניה לטורקיה (רביעי, 21:45, ערוץ 10).

די ברור מי הפייבוריטית כאן, כן? גרמניה, עם 3 אליפויות עולם ו-3 זכיות ביורו נראית גדולה בכמה מספרים על הטורקים, וגם יכולתה בטורניר הנוכחי טובה מזו של יריבתה. אבל כבר למדנו שהכל יכול להיות, במיוחד כשעסקינן בטורקיה, הנבחרת בעלת שבע הנשמות (שתיים היא כבר בזבזה מול צ'כיה וקרואטיה). ערב המשחק, אירופה שואלת את עצמה האם המסורת והעוצמה הגרמנית יוכלו ללהט והאמונה הטורקית, וימנעו סנסציה ענקית.

אחרי 12 שנים, גרמניה רוצה גמר יורו

שחקני גרמניה סתמו הרבה פיות בתום הניצחון המרשים שלהם על פורטוגל בשלב רבע הגמר. גרמניה נהנית מסגל מלא לקראת המשחק, ואוהדיה מצפים לשחזר את ההישג של יורו 1996, ולהעלים לחלוטין את החרפה של שני הטורנירים האחרונים, בהם גרמניה לא עברה את שלב הבתים.

המאמן הגרמני יכול לישון בשקט, בניגוד לעמיתו האיטלקי רוברטו דונאדוני. אוליבר בירהוף, מנהל הנבחרת, אמר ל"בילד" הגרמני כי "חצי הגמר זה הישג גדול. לאו ימשיך ולא משנה מה יקרה מול טורקיה". בניגוד ללאו, השוער יינס להמאן יסיים בתום היורו את הקדנציה שלו בנבחרת, ויפרוש מהמדים הלאומיים. "טורקיה הפגינה מורל גבוה", אמר לאו, "ב-10 השנים האחרונות הכדורגל שלהם התקדם מאוד הודות לזרים איכותיים ומאמנים זרים שהגיעו לליגה הטורקית".

מי שאמור לדכא את ההתלהבות הטורקית הוא הקפטן הגרמני, מיכאל באלאק, שממשיך את הכושר המצוין שלו מצ'לסי, ואף כבש שני שערים בטורניר הנוכחי. "זה בדיוק המשחק שהיינו צריכים בטורניר", התייחס באלאק לניצחון על פורטוגל, ניצחון שמילא את הגרמנים בביטחון, "הרגשתי שאנו רגועים, ויש לי תחושה שלא נשחזר את היכולת הגרועה שהפגנו מול קרואטיה. הביטחון שלנו תמיד קיים, ולא נתנו לביקורות להפריע לנו". ומה יהיה נגד טורקיה? "אני מאמין שאנו יכולים לנצח". אשרי המאמין.

הרכבה המשוער של גרמניה: יינס להמאן, פיליפ לאהם, פר מרטסאקר, כריסטוף מצלדר, ארנה פרידריך, בסטיאן שווינשטייגר, מיכאל באלאק, סיימון רולפס (טורסטן פרינגס), לוקאס פודולסקי, מירוסלאב קלוסה, מריו גומז.

טרים לא מאמין בנסים

מאמן טורקיה, פאתיח טרים, לא מאמין בנסים. אתם בטח חושבים שזה משום שנראה לו כי כבר ניצל את מכסת המזל של נבחרתו בטורניר הזה, ואולי כי הוא יודע שגרמניה אינה צ'כיה או קרואטיה, והיא לא משאירה מקום לטעויות. נו, אז חשבתם לא נכון. טרים משוכנע כי לא היה גרם מזל בעלייה של טורקיה לחצי הגמר, אלא רק אופי נחוש. "ככל שאני יודע, יש שלוש תוצאות בכדורגל ו'נס' אינה אחת מהן", הוא אמר במסיבת העיתונאים לקראת העימות. "אני לא חושב שיש משהו שהוא בלתי אפשרי, ואני צוחק על אלה שקוראים לזה מזל או נס".

טרים הסביר מה מקור הכוח הטורקי. "בארצנו יש הרבה בעיות, ואין סובלנות, אבל כשזה מגיע לכדורגל, כל העם מאחורינו. אם אתם מחפשים נס, אז זה סוג של נס. למשך שבועים טורקיה שכחה מהדאגות שלה".

טרים יאלץ לאלתר עם מעט השחקנים שיש ברשותו, בשל מכת הפציעות ממנה סובלת נבחרתו. טורקיה תופיע עם 14 שחקנים בסגל. הקפטן אמרה בלוזוגלו לא ישותף בשל מתיחה בשריר. בשער יעמוד רושטו הוותיק, לאחר שהערעור בנוגע להשעיית השוער הראשון, וולקן דמירל, נדחה. המגן אמרה אסיק והקשרים ארדה טוראן וסאנלי טונצ'אי מושעים עקב צהובים, והחלוץ קאבצ'י ניהאט כמו גם אמרה גונגור כבר גמרו מזמן את הטורניר. איש מפתח בטורקיה יהיה בלם בשיקטאש, גוקאן זאן, שיצטרך לבלום את ההתקפות הגרמניות.

אז מי ישחק? טרים אמר כי התבדח לגבי הצבתו של השוער השלישי כשחקן שדה, וביכה את חסרונו של ניהאט, אבל הצהיר: "השחקנים שיחליפו את החסרים ישחקו באותה רמה. אנחנו לא מחפשים שום תירוצים".

הרכבה המשוער של טורקיה: רושטו רצ'בר, האמיט אלטינטופ, אמרה אסיק, גוקאן זאן, הקאן באלטה, קאזים קאזים, מהמט אורליו, טומר מטין, גוקדניז קרדניז, ארדינק מבלוט, סמיח סנטורק.

שופט המשחק: מאסימו בוסאקה (שוויץ)
אצטדיון: סט. ג'ייקוב פארק, בזל (שוויץ)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully