וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקר קסיאס: "הגיע הזמן"

גיבור נבחרת ספרד, שעצר שני פנדלים של איטליה והעלה את נבחרתו לחצי גמר היורו, חגג. רוברטו דונאדוני: "ספרד יכולה ללכת עד הסוף"

זה אמנם לא היה חלק או יפה במיוחד כמו שאר המשחקים בשלב רבע הגמר, אבל המשחק בין ספרד לאיטליה הוכיח פעם נוספת כי היורו הזה ממשיך להיות מרתק, מותח ולא צפוי. הספרדים ניסו במשך 120 לפצח את הבונקר האיטלקי, אך ללא הועיל, ולרגע היה נראה שאלופת העולם תצליח גם לצאת מהבור הזה, בדיוק כמו הבור שכרתה לעצמה בשלב הבתים. אלא שהפעם הצדק היה לצידה של הנבחרת הטובה יותר על המגרש, ולאחר 0:0 בזמן החוקי, ניצחו הספרדים 2:4 בפנדלים תודות לתצוגה נהדרת של השוער שלהם, איקר קאסיאס, ועלו לחצי גמר יורו 2008, שם הם יפגשו את נבחרתו של חוס הידינק, רוסיה.

גיבור הערב הנהדר הזה של ספרד היה כמובן שוער הנבחרת, איקר קאסיאס, שעצר שתי בעיטות מהנקודה הלבנה ברגע הקריטי ביותר. "הגיע הזמן", אמר השוער המאושר בסיום המשחק. "זה היה מאוד קשה עבורנו אם היינו נופלים שוב בשלב רבע הגמר. חוץ מזה שהגיע הזמן שהמזל יעמוד לצידנו אחרי שהוא איכזב אותנו בעבר".

גם המאמן הוותיק של הנבחרת הספרדית, לואיס אראגונס התלהב בסיום. "אני רוצה לברך קודם כל את השחקנים שלי על ההופעה המדהימה שלהם. זה היה משחק קשה מאוד. האיטלקים צופפו את המשחק וזה הקשה עלינו לשחק את המשחק הרגיל שלנו".

ססק פברגאס, שחקנה של נבחרת ספרד שעלה מהספסל והכניס באלגנטיות את הפנדל המנצח, לא הסתיר בסיום המשחק את התרגשותו. "זו תחושה נהדרת. אי אפשר למצוא את המילים הנכונות לתאר את ההרגשה הזאת", אמר קשרה של ארסנל. "אנחנו פשוט מאושרים. זה ניצחון חשוב מאוד עבורנו וחיכינו לו הרבה זמן".

כמובן, שגם עיתוני ספרד יצאו מגדרם לאחר ההעפלה של הנבחרת ושבירת המנחוס. העיתון הנפוץ, 'אס', הלך בכותרת הראשית שלו על המשפט מהשיר המוכר: "ויוה אספנייה". הכותרת במאמרו של הפרשן, אלפרדו רלאנו, הייתה "שלום לקללת רבע הגמר". שהרי כזכור, ספרד לא הצליחה באופן מסורתי לעבור את שלב רבע הגמר בטורנירים חשובים. ה'מארקה' הלך גם שבירת המנחוס כשרשם: "ההיסטוריה שונתה". ב'אל פאיס' היו יותר יצירתיים ורשמו: "ספרד הפחידה את השדים".

דונאדוני: "השחקנים יכולים להיות גאים"

באיטליה נשמעו קולות עוד לפני המשחק שהמאמן שעל הקווים, רוברטו דונאדוני לא עומד בקו אחד עם המאמנים הטובים ביותר באירופה. עכשיו, אחרי ההפסד, מיהרו רבים לתקוף אותו, בעיקר בעקבות היכולת שהציגה נבחרתו. "אנחנו חייבים לקבל את ההפסד שלנו", אמר בלם הנבחרת, אנטוניו מטראצי. "לפעמים פנדלים הולכים טוב בשבילנו, היום הם הלכו כפי שהם הלכו. עכשיו בואו לא נעשה החלטות שמוכתבות על ידי מרירות. אני מתייחס ליו"ר ההתאחדות האיטלקית כמובן". מטראצי המשיך ואמר: "בואו לא נשכח שאנחנו אלופי העולם, דונאדוני בנה את הנבחרת בצורה מחושבת והביא עבודה טובה בצורה רצינית".

המאמן רוברטו דואנדוני סבור שהבחורים שלו יכולים ללכת גאים וזקופים. "באופן כללי, אין לי מזל בבעיטות הכרעה מ-11 מטרים", אמר דונאדוני. "הפסדתי הרבה פעמים בפנדלים - באליפות מתחת לגיל 21 ב-1986, בחצי גמר גביע העולם ב-1990, בגמר גביע העולם ב-1994 ובאליפות אירופה 1996. יחד עם זאת ניצחתי בכמה.

"אני חש אכזבה עבור השחקנים, הם לחמו באומץ רב", המשיך המאמן האיטלקי. "הייתם צריכים לראות את השחקנים שלא שיחקו, הם ממש תמכו באחרים. אני מאוד מאוכזב ומרגיש צער עבור השחקנים. אמרתי להם שהם יכולים להיות גאים בעצמם ובהופעתם. הם נתנו את כל מה שיש להם, והם צריכים ללמוד לקח לפעם הבאה. עכשיו נתחיל מחדש ונסתכל קדימה".

דונאדוני דיבר גם על חסרונם של אנדריאה פירלו וג'נארו גאטוסו, שני הקשרים של מילאן והנבחרת שנעדרו עקב צבירת כרטיסים צהובים. "הרגשתי שמאסימו אמברוסיני ואלברטו אקילאני שיחקו בצורה טובה, אקילאני במיוחד. הוא שחקן צעיר והראה שיש לו הרבה אופי". דונאדוני גם יצא להגנתם של חלוציו, שלא סיפקו את הסחורה באליפות: "אני לא רוצה לעורר עניין גדול מזה. החלוצים עבדו קשה מאוד. כמובן שאתה מצפה שהם יבקיעו, מה שהם לא עשו, אבל אני בכל זאת חושב שההופעה שלהם הייתה חיובית מאוד.

"ספרד היא נבחרת מאוד איכותית. יש לה את היכולת ללכת עד הסוף בטורניר הזה. אבל כפי שראינו במספר הימים האחרונים, דברים יכולים להשתנות ולהתהפך בין רגע, אבל מבחינת ספרד, בהחלט יש להם את הכישרון", סיכם דונאדוני.

עיתוני איטליה לקחו את ההפסד בצורה קשה. עיתון ה'קוריירה דלה סרה', יצא נגד כל הנבחרת. בכותרת העיתון נרשם: "אדיוס אזורי". ה'גאזטה דלו ספורט' היה תקיף ונחרץ יותר כלפי המאמן המושמץ רוברטו דונאדוני כשרשם בכותרת: "ועכשיו ליפי יחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully