וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידינק: "עלינו עליהם בכל הפרמטרים"

ארשבין החמיא למאמן רוסיה, שהסביר בפשטות כיצד העפילה נבחרתו לחצי הגמר. ואן דר סאר פרש מהאורנג': "הם היו פשוט פנטסטיים"

במוצאי שבת רוסיה הפכה למועמדת לגיטימית לזכייה ביורו 2008. נבחרתו של חוס הידינק פתחה את הטורניר עם תבוסה לספרד, אבל השתפרה בהמשך עם ניצחון על יוון, והתפוצצה במחזור הסיום של שלב הבתים על שבדיה. רבים חשבו שהמפגש עם הולנד, זו שניצחה את איטליה וצרפת וסיימה ראשונה בבית המוות, יעצור את המכונה הרוסית. נו, אז חשבו. רוסיה ניצחה 1:3 את האורנג', ועלתה לחצי הגמר תוך הפגן כדורגל התקפי, מהיר ומתואם. תאווה לעיניים. עכשיו היא מחכה למנצחת בין אלופת העולם איטליה, לבין ספרד.

לרוסיה יש את השחקן הכי חם בטורניר, אנדריי ארשבין. החלוץ הטכני היה בלתי ניתן לעצירה מול הולנד, כבש ובישל, והיווה נדבך רציני בניצחון הרוסי. ארשבין, המצטיין במגרש, החמיא דווקא להולנדים. סליחה, להולנדי, מאמנו חוס הידינק. "מאמן הולנדי אחד ניצח 11 כישרונות הולנדים", אמר ארשבין בסיום, "זו שמחה גדולה עבורי ועבור האומה הרוסית. זה היה משחק קשה, אבל אנחנו לא מתלוננים".

ומה אומר אדריכל הניצחון, הידינק? ההולנדי שלח הביתה את מולדתו, אבל זה לא הפריע לו לשמוח. "לא יודע כמה התקדמנו מאז ההפסד לספרד, אבל בדרך כלל אי אפשר להתעלות מעל הולנד בטקטיקה, בטכניקה ובפיזיות, ואנחנו עלינו עליהם בשלושת הפרמטרים".

הידינק היה יכול לנצח כבר אחרי 90 דקות, אבל שער שנבחרתו ספגה בדקה ה-86 מראשו של ואן ניסטרלוי, עיכב את בואו של הניצחון הגדול. "היה לנו ברור שאסור לוותר על אף כדור חופשי, אבל לקראת הסיום העייפות השפיעה, וביצענו יותר עבירות. זה היה הנשק היחיד של ההולנדי ולא הגנו טוב במצבים הנייחים. בכל מקרה, השחקנים הגיבו טוב למתרחש, ובמקום לתקוף דרך המרכז הם החלו לתקוף מהאגפים. השחקנים עדיין עוברים תהליך של שיפור, הם צעירים, ומדהים לראות באיזו מהירות הם למדו את הטקטיקה של הכדורגל העולמי. הם אוהבים ללמוד, ממושמעים ורוצים מאוד להצליח".

זו הפעם הראשונה, מאז התפרקות ברית המועצות, שרוסיה עלתה לשלב נוק-אאוט בטורניר כלשהו, והנה הם מציבים את השיא על רף חדש, שלב חצי הגמר. אם ימשיכו עם היכולת אותה הפגינו בשני המשחקים האחרונים, מי יודע מתי, אם בכלל, יתעוררו מחלומם.

ואן באסטן הפנים מהר את ההפסד

אחרי הניצחון הסנסציוני על איטליה בתחילת הטורניר, הולנד סומנה כאחת הפייבוריטיות לזכייה. אבל כמו בכל טורניר, היכולת ההולנדית המבריקה נעצרת בשל אופייה של הנבחרת. כדורגל יפה זה נחמד, אבל ההולנדים חסרו את האגרסיביות והנחישות שהפגינו הרוסים, ומצאו עצמם מחוץ לטורניר. כמו תמיד, נשארו "סימפטיים".

"הרוסים היו הרבה יותר טובים מאיתנו", הודה מרקו ואן באסטן, "ואני יכול לחיות עם העובדה הזו. היו לנו כמה תצוגות בלתי נשכחות בסיבוב הבתים, אבל היום לא היינו מסוגלים לשחזר זאת".

ואן באסטן סימן את השניים שעשו לו הכי הרבה צרות בשורות היריבה. "פאבליוצ'נקו וארשבין גרמו לנו לבעיות במהלך המשחק, והם הסיבה העיקרית לכך שלא נכנסנו טוב למשחק". השוער ההולנדי אדווין ואן דר סאר, שהציג יכולת טובה מאוד למרות שספג שלישייה, הישווה את שיאו של ליליאן טורם כשרשם הופעה מספר 16 ביורו. זה לא ממש ניחם אותו בסיום. "לא היינו מספיק טובים כדי לנצח את רוסיה, חייבים להודות שהם היו פשוט פנטסטיים. חבל שאנו עוזבים את הטורניר בצורה כזו, אחרי שפתחנו אותו נפלא. עכשיו עלינו לחשוב על העתיד, אבל זה יהיה בלעדי. זה לא הזמן לבקר או להאשים שחקנים בהפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully