וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו: רוסיה ניצחה את הולנד 1:3 בהארכה, ועלתה לחצי הגמר

הולנד הצליחה לכפות הארכה משער של ואן ניסטלרוי, אבל נכנעה לטוטאל פוטבול הסוחף של רוסיה, שניצחה אותה 1:3 ועלתה בצדק לחצי הגמר

ולחשוב שנבחרת ישראל ניצחה את רוסיה במוקדמות היורו... תנו לחוס הידינק את השחקנים הרוסים לחודש אימונים, והוא יוציא תחת ידיו יופי של קבוצה. אחרי ההצגה של נבחרתו מול שבדיה, התייצבה רוסיה בשלב רבע הגמר מול הולנד הלוהטת, זו שעלתה מבית המוות עם מאזן מושלם. הרוסים לא נבהלו, ועם 1:3 מרשים, סוחף, התקפי ומהיר הם מחכים ליריבה הבאה, איטליה או ספרד, בשלב חצי הגמר. הולנד? היא ממתינה לטיסה חזרה הביתה.

משחק רבע הגמר הראשון בין גרמניה לפורטוגל היה מהנה ובעל קצב מהיר, רבע הגמר השני בין קרואטיה לטורקיה היה מקרטע אך דרמטי ביותר. בשבת, באצטדיון סט. ג'ייקוב פארק בבאזל, קיבלנו שילוב של שני המשחקים הראשונים: גם שערים וגם דרמה. רוסיה הוכיחה שהיא מתקדמת ממשחק למשחק, מגבשת זהות של נבחרת התקפית וחזקה מנטלית, ואם מישהו לא ספר אותה עד עתה כמועמדת לזכייה, כדאי שיתעדכן. רוסיה היא כיום הנבחרת הלוהטת בטורניר, וברשותה נמצא השחקן הכי חם ביורו, אנדריי ארשבין, שבישל וכבש בניצחון הגדול שלו ושל חבריו. בקיצור, שחקן בלתי ניתן לעצירה.

ההולנדים שוב גומרים טורניר עם תואר "מלכת היופי", שאפעס, חסרה קצת אופי. האורנג' שילמו ביוקר על המנוחה שנתנו לשחקני ההרכב הראשון במשחק מול רומניה, ומול הרוסים הם התקשו לשחזר את היכולת המבריקה שלהם משלב הבתים. האורנג' נראו מסורבלים, התקשו לייצר התקפות ומצבים ליד שערו של אקינפייב, ונחלצו בעור שינייהם מהפסד כבר אחרי 90 דקות, הודות לשער של ואן ניסטלרוי (86). עם כל הסימפטיה לכתומים, הנבחרת הטובה יותר מבין השתיים עלתה לחצי הגמר.

רוסיה פתחה חזק והגיעה לשני מצבים טובים בפתיחה. הולנד האטה את הקצב וניסתה להיכנס למשחק, שהפך מסורבל ואיטי מצד שתי הקבוצות. ככל שנקפו הדקות, הולנד השתחררה ואיימה על שערה של רוסיה, אך שחקניו של הידינק חזרו והשתלטו על הקצב, תוך שהם הופכים את ואן דר סאר למצטיין בשורות הולנד. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

ואן באסטן הכניס את רובין ואן פרסי וג'ון הייטינחה בתחילת החצי השני, אך היתה זו דווקא רוסיה שהחדירה דם חדש למשחק עם שער נהדר של רומן פאבליוצ'נקו (56), שקבע 0:1. ואן באסטן נכנס ללחץ והכניס בדקה ה-62 את איברהים אפלאי, ובכך מיצה את שלושת החילופים שלו במשחק. רוסיה לא נסוגה לשערה, והמשיכה באותו קצב. הולנד נראתה שבלונית ועייפה, אך מצב נייח בדקה ה-86 חילץ אותה ממבוכה, ורוד ואן ניסטלרוי כבש את השיוויון בנגיחה וקבע 1:1.

המשחק הלך להארכה, שנפתחה חזק מצד שתי הנבחרות, והתאפיינה בקצב גבוה ואירועים בשתי הרחבות. בסופו של דבר, הכדורגל ההתקפי והמהיר של רוסיה, הכריע את ההולנדים ושערים של טורבינסקי (112) וארשבין (115), המצטיין במגרש, סגרו עניין, ושלחו את הולנד הביתה.

מחצית ראשונה

דקה 6 - בעיטה חופשית של יורי ז'ירקוב, 25 מטרים אלכסונית מצד ימין, מצאה את ואן דר סאר מוכן בשער ההולנדי.

דקה 8 - הגבהה רוסית של ארשבין מאגף ימין, מצאה את ראשו של פאבליוצ'נקו, אך הכדור חמק מעל למשקוף.

דקה 26 - ניסיון בעיטה ראשון של הולנד לשער הרוסי. אורלנדו אנחלאר בעט מחוץ לרחבה, והכדור חמק סמוך לקורה.

דקה 30 - רפאל ואן דר וארט בעט כדור חופשי מצד ימין, דה יונג ו-ואן ניסטלרוי החטיאו בסנטימטרים את הכדור, שעבר על פי השער הרוסי, והתוצאה נותרה מאופסת.

דקה 31 - אנדריי ארשבין פרץ לרחבה ההולנדית מצד שמאל, ושלח כדור שטוח לפינה הרחוקה. ואן דר סאר זינק, והדף לקרן.

דקה 32 - דניס קולודין בעט פצצה מ-30 מטר, ואילץ את השוער ההולנדי להתעופף ולהדוף.

דקה 43 - הגנת רוסיה הרחיקה לא טוב, ואן דר וארט עטעל הכדור ובעט מסף הרחבה, אבל אקינפייב הדף היטב.

מחצית שנייה

דקה 49 - דה יונג שוב פספס כדור חופשי עמוק של ואן דר וארט, ושערה של רוסיה ניצל.

דקה 56 - גול! ארשבין מסר לסרגיי סמאק, שהעביר כדור רוחב מאגף שמאל, ורומן פאבליוצ'נקו הקדים את יוריס מאתייסן ושלח את הכדור פנימה. 0:1 לרוסיה.

דקה 86 - גול! שניידר הרים מאגף שמאל לעומק הרחבה הרוסית. ואן ניסטלרוי נותר לא מכוסה, ונגח מקרוב את השיוויון ההולנדי. 1:1.

הארכה

דקה 92 - ווסלי שניידר פרץ קדימה, חלף על פני שחקן הגנה רוסי, אבל בעט כדור חלש לידיו של אקינפייב.

דקה 96 - דאבל פס בין ואן ניסטלרוי לואן פרסי נגמר בבעיטה שטוחה של האחרון, אבל אקינפייב ירד טוב וקלט.

דקה 96 - ארשבין מצא עצמו לבד מול שחקן הגנה הולנדי, אבל העדיף לבעוט מחוץ לרחבה, גבוה מעל לשער ההולנדי.

דקה 97 - פאבליוצ'נקו חתף מאגף שמאל למרכז ושלח פצצה למשקוף ההולנדי. מהלך נהדר של החלוץ הרוסי.

דקה 99 - החמצה ענקית של רוסיה. ארשבין פרץ מצד ימין והשאיר את דימיטרי טורבינסקי לבד מול ואן דר סאר, אבל הוא החמיץ ברשלנות, ובעט מקרוב לגופו של השוער.

דקה 109 - יורי זירקוב נדחף ברחבה ההולנדית, אבל השופט לובוש מיקל הורה להמשיך במשחק.

דקה 112 - גול! ארשבין פרץ לרחבה ההולנדית מצד שמאל, הרים כדור על פי השער, ודימיטרי טורבינסקי דחק מקרוב. 1:2 לרוסיה.

דקה 115 - גול! ארשבין קיבל כדור חוץ בעומק רחבת ה-16 ההולנדית, הסתובב והשחיל כדור בין הרגליים של ואן דר סאר. 1:3 גדול לרוסיה.

הרכב הולנד: אדוין ואן דר סאר, חליד בולהארוז (ג'ון הייטינחה, 54), אנדרה אוייר, יוריס מאתייסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, נייג'ל דה יונג, אורלנדו אנחלאר (איברהים אפלאי, 62), רפאל ואן דר וארט, ווסלי שניידר, דירק קוייט (רובין ואן פרסי, 46), רוד ואן ניסטלרוי.

הרכב רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ', דניס קולודין, יורי זירקוב, קונסטנטין זיריאנוב, איגור סמשוב (דיניאר ביליאלטדינוב, 69), סרגיי סמאק, איבן סאנקו (דימיטרי טורבינסקי, 81), אנדריי ארשבין, רומן פאבליוצ'נקו (דמיטרי סיצ'ב, 114).

שופט: לובוש מיקל (סלובקיה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully