וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - איטליה: האזורי מחפשים דאבל

אלופי העולם רוצים להוסיף תואר לארון, בעוד הספרדים מחפשים להיפטר מקללה עתיקת יומין ברבע גמר היורו (ראשון, 21:45, ערוץ 10)

בכל זמן רגיל, מפגש בין שתי הענקיות האירופאיות הללו היה אמור להתקיים כשמחוץ לקווים מונח לו גביע גדול וכבד. אלא ששתיים מהפייבוריטיות לזכייה ביורו 2008 קבעו דייט לשלב רבע הגמר מחר (ראשון, 21:45, ערוץ 10) לאחריו תישאר רק אחת שתחזיק בחלום האליפות. אלופת העולם, איטליה, מעוניינת מאוד להתקדם צעד נוסף לכיוון התואר הכפול, אבל דווקא ספרד מגיעה בכושר נהדר, ותשמח לקלקל לשחקניו של רוברטו דונאדוני את המסיבה.

עד כמה טוב הכושר בו נמצאים שחקניו של לואיס אראגונס? ובכן, ב-2008 הם עדיין לא רשמו הפסד. לא מספיק טוב? אז הנה עובדה ברורה יותר: בכל שבעת משחקיהם השנה (שכללו 4 משחקי הכנה ליורו) הם יצאו כשידם על העליונה. ואם זה לא מספיק, הרי שהגיעו התצוגות הנהדרות שלהם משלב הבתים, בו הם דרסו את רוסיה במשחק הפתיחה (1:4), וגברו על אלופת אירופה, יוון, כמו גם על שבדיה, בדרך למאזן מושלם. האיטלקים בינתיים חטפו סטירת לחי מהולנד, חילצו נקודה מרומניה, ועלו על הרכבת האחרונה לרבע הגמר על חשבונה של צרפת, וכפי שזה נראה כרגע, הם יהיו חייבים להוכיח שמקומם שם בכלל ראוי. ומה יותר טוב, מאשר להוכיח זאת מול נבחרת כמו ספרד?

קללת ה-22 ביוני

שחקניו של אראגונס אמנם נתקלים בנבחרת הגנתית, אבל הכלים ההתקפיים איתם הם מגיעים אמורים לעזור להם לפרוץ את הבונקר בכחול. אחד שאמור להוביל את ההתקפה הספרדית הוא לא אחר מאשר שחקנה של ליברפול, פרננדו טורס. החלוץ אמנם לא קיבל הדים בתקשורת כמו דוד וייה, שכבש שלושער מול רוסיה. אלא שאפילו וייה ממהר לתת את הקרדיט למי שמגיע לו: "הבקעתי שני שערים כתוצאה מהתרומה שלו. הוא עשה את הדברים שאף אחד לא רואה, ואני קיבלתי את הקרדיט על זה".

גם ההגנה האיטלקית יודעת שעם כל הכבוד לוייה, טורס הוא אחד שחייבים לשים לב אליו, אחרת תוכנית המשחק שלהם תקרוס. הקפטן האיטלקי, פאביו קנבארו, שלא יהיה על הדשא מול ספרד, אמר כבר לפני הטורניר כי טורס הוא אחד השחקנים המסוכנים ביורו. "פרננדו עשה התקדמות מדהימה", אמר קנבארו. "בשנה שעברה חשבתי שהוא מעט רך, אבל אז הוא עבר לפרמייר ליג, שם אי אפשר להיות רך, והוא פשוט התפוצץ".

אלא שגם עם טורס, הספרדים הפייבוריטים צריכים להתמודד עם משהו גדול יותר מאשר ההגנה האיטלקית, הטקטיקה של דונאדוני או הקהל שביציעים: מדובר בקללה הספרדית, שזכתה לשם "קללת ה-22 ביוני". האוהדים הספרדים מכירים אותה היטב, והיא מתייחסת לכך שבתאריך זה, הודחה נבחרתם משלוש אליפויות משמעותיות בפנדלים. מדובר במונדיאל 1986 בבלגיה, יורו 1996 באנגליה והמונדיאל ב-2002 שהיה בדרום קוריאה. עכשיו עולים הספרדים שוב ב-22 ביוני, כשהפעם הם מקווים להפוך את הקללה לברכה, ואת רבע הגמר לחצי. האם הם יצליחו?

הרכב משוער של נבחרת ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, קרלס פויול, קרלוס מארצ'נה, חואן קפדווילה, מרקוס סנה, אנדרס אינייסטה, צ'אבי אלונסו, דויד סילבה, דויד וייה, פרננדו טורס.

דאבל טראבל

לאחר שניצחו את צרפת במשחק האחרון בשלב הבתים, וקיבלו את החדשות הטובות מכיוונה של הולנד שניצחה את רומניה, יצאו קולות במחנה האיטלקי שכנראה שהם חייבים להעביר את אוהדיהם מסע של סבל לפני שהם מעפילים. ובכן, האזורי אכן גרמו לאוהדים בארץ המגף להרגיש את הלב דופק, אבל עכשיו משהם ברבע הגמר, הכל נמחק, וגם היריבים שלהם יודעים זאת. איטליה אמנם לא נראית בכושר כמו ספרד, אבל ב-90 דקות (או 120), אלופת העולם יכולה להעניש על כל טעות, ואין להם בעיה לחכות להזדמנות המושלמת.

ביום שישי האחרון, יצא ראש ממשלת ספרד, חוזה רודריגז זאפטרו בהצהרה שהוא בטוח ביכולותיה של נבחרתו, ושהיא תצליח לגבור על אלופי העולם. בצד האיטלקי שמעו, ולא נשארו חייבים. "אני מסכים עם זאפטרו", אמר בלם נבחרת איטליה, כריסטיאן פאנוצ'י. "ספרד התפתחה מאוד ב-10 השנים האחרונות. עם זאת, אנחנו ננצח ביום ראשון. בסוג כזה של טורניר, אנחנו כמו הגרנים. אנחנו מוכנים טוב יותר ומשחקים בסגנון פיזי יותר", אמר הבלם, והוסיף: "אנחנו חייבים לנצח, ואני אנסה לכבוש".

למרות הביטחון של פאנוצ'י לגבי רמת המוכנות האיטלקית, הסגל של דונאדוני עדיין סובל מהיעדרותם של אנדראה פירלו וג'נארו גאטוסו וייאלץ למצוא תשובה בקישור, אם ברצונו לצאת עם הניצחון. כל ההערכות מורות על כך שאלופי העולם אמורים למצוא את עצמם מחוץ לאליפות בסיום המשחק, אבל אם תשאלו אותם, זה בוודאי יסתיים לאחר 120 דקות של מלחמה ודו קרב של פנדלים. אחרי הכל, אוהבים לסבול האיטלקים, לא?

הרכב משוער של נבחרת איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, ג'יאנלוקה זמברוטה, כריסטיאן פאנוצ'י, ג'יורג'יו קייליני, פאביו גרוסו, מאורו קמוראנסי, מאסימו אמברוסיני, דניאלה דה רוסי, סימונה פרוטה, אנטוניו קסאנו, לוקה טוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully