וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי אלונסו: "הגיע הזמן לחשוב על איטליה"

שחקן נבחרת ספרד יודע שהניצחון 1:2 על נבחרת יוון לא שווה הרבה, ושהמאני טיים מתחיל משלב רבע הגמר. אראגונס: "יש לי 23 שחקנים טובים"

הכדורגל היפה יכול לנשום לרווחה. אחרי אליפות אירופה הקודמת ב-2004, עשה רושם כאילו זכייתה של נבחרת יוון היא יותר מסתם זכייה של סתם נבחרת, כי אם התחלה של טרנד. מאמנים רבים החלו לשחק כדורגל הגנתי וסגור, בנסיון להגיע להישגים. המטרה קידשה את האמצעים, והאמצעים בדרך כלל היו בונקר. אם לשפוט על פי אליפות אירופה העכשווית, אנחנו בדרך לשנים טובות יותר. נבחרת יוון, נושאת הדגל של הכדורגל הסגור והאפור, עפה עוד בשלב הבתים, כשהיא מצליחה להפסיד בסטייל את כל שלושת משחקיה, ולהבקיע שער זכות בודד.

כעת, ייאלצו ביוון לעשות חושבים, כדי לנסות ולהבין האם סגנון המשחק הזה, שמונחל על ידי אוטו רהאגל, המאמן הוותיק והשמרן, לא מיצה את עצמו. כך או כך, רהאגל סגור בנבחרת היוונית עד 2010, ואז לשפוט על פי עברו העשיר, שינויים בדרך לא צפויים. הסגל, לעומת זאת, צפוי להשתנות, ובגדול. רבים משחקני הנבחרת מבוגרים, וסביר להניח שזו היתה האליפות הגדולה האחרונה שלהם.

מנגד, הוכיחה בפעם השלישית במהלך הטורניר נבחרת ספרד, כי היא מועמדת רצינית לרשת את התואר הנכסף מידי היוונים. לואיס אראגונס ניצל את חשיבותו האפסית של המשחק כדי לתת לכוכביו מנוחה, ושפשף מעט את השחקנים המחליפים, שהוכיחו שהם טובים לא פחות מהמקור. רובן דה לה רד ודני גויזה נתנו הצגה, בדרך למהפך יפה וצודק, ניצחון 1:2, ומאזן מושלם בבית המוקדם. ברבע הגמר זה כבר יהיה קשה פי כמה, כשמנגד תחכה נבחרת איטליה. האם הלוזריות הספרדית המפורסמת תצוץ שוב, או שמא הפעם, סוף סוף, הגיעה שעתה היפה של נבחרת ספרד?

סופה של תקופה, התחלתה של אחרת?

באופן טבעי, מצב הרוח בנבחרת הספרדית היה מרומם עם שריקת הסיום. אם הספרדים מצליחים להפוך כל כך בקלות פיגור של 1:0 לניצחון 1:2, זה דבר אחד. אם מדובר בהרכב השני, שהורכב מ-10 שחקני ספסל ואנדרס אינייסטה אחד שמצליחים לעשות את זה, זה כבר דבר אחר לגמרי. מאמן הנבחרת, שהערכתו שבספרד גוברת מניצחון לניצחון, אמר בסיום: "יש לי 23 שחקנים טובים בסגל, ובמחצית השני שיחקנו כדורגל מצוין ואינטלגנטי".

בהתייחסו ליריבה ברבע הגמר, אמר המאמן הוותיק: "איטליה היא יריבה קשה, אך כל נבחרת בשלב רבע הגמר היא חזקה. במונדיאל הקודם היינו צעירים, ועכשיו אנחנו יודעים איך עובדות האליפויות האלה. אני מקווה שהמנטאליות שהראנו עד עכשיו תעזור לנו בעתיד. יש לנו יתרון על איטליה כי היינו יכולים לתת לחלק מהשחקנים שלנו מנוחה". צ'אבי אלונסו, שנבחר למצטיין במגרש, היה מרוצה מיכולת חבריו. "המחצית הראשונה היתה מסובכת, אבל הצלחנו להילחם ולנצח את המשחק", אמר הקשר, והסתכל קדימה: "עכשיו הגיע הזמן להתחיל ולחשוב על איטליה. זה הולך להיות רגע האמת שלנו".

בצד המפסיד יודעים ביוון כי מדובר בסופה של תקופה. מעבר ליכולת החלשה אותה הציגה במהלך האליפות, הנבחרת היוונית סיימה את הטורניר ללא נקודות, ורק עם שער זכות אחד. מאמן הנבחרת, אוטו רהאגל, דווקא היה מרוצה לאחר המשחק. "אמרתי לשחקנים שלי שאנחנו צריכים להגיד שלום בצורה טובה וזה מה שהם עשו היום", אמר ריהאגל, ומיהר להיזכר שנבחרתו סיימה אחרונה בבית, ולסייג: "אני לא רוצה להפיל את האשמה על שחקנים ספציפיים".

"כולם רצו לנצח, אבל לא הצלחנו להבקיע את השני, ונתנו לספרד אפשרות לכבוש. הגיע לנו יותר מהפסד", הוסיף מאמן יוון. השוער אנטוניס ניקופולידיס חגג את הופעתו ה-90 במדי הנבחרת, ומאמנו אמר כי "רצינו תוצאה טובה במיוחד בשבילו". הטורניר הנוכחי הוא האחרון של ניקופולידיס כשוער יוון. "רצינו להיפרד מהיורו כשידינו מונפות אל-על, אבל לצערי לא הצלחנו בזה", חתם ריהאגל. יוון אורזת את הבונקר במזוודה, ומסיימת אליפות מאכזבת. המטרה הבאה? נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully