וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל-גרמניה: מי מהבכירות תעוף כבר ברבע גמר?

אם הנבחרת של סקולארי היתה נפגשת רק בגמר עם הנבחרת של לאו, אף אחד לא היה ממש מופתע. אבל הטירוף יתחיל כבר ברבע

משחק רבע הגמר הראשון שיתקיים מחר (חמישי, 21:45, ערוץ 10) יערך באצטדיון סט. ג'ייקוב בבאזל ויפגיש בין שתיים מהמועמדות הבכירות לזכייה בתואר אלופת אירופה לשנת 2008, פורטוגל וגרמניה. באופן מעט מפתיע, אלו הם דווקא הפורטוגלים שנחשבים לפייבוריטים.

"זה לא מעניין שאנחנו פייבוריטים"

הנבחרת של לואיס פליפה סקולארי מגיעה רעננה למשחק רבע הגמר מול הנבחרת הגרמנית המשומנת של יואכים לאו. לאחר שהבטיחו את עלייתם כבר לאחר המשחק השני בבית א', יכלו הפורטוגלים לעלות עם הרכב חלש יחסית למשחק השלישי מול שוויץ ואף להפסיד 2:0 לנבחרת המארחת של קובי קון. אבל המנוחה היחסית לה זכו שחקני פורטוגל וודאי תעניק להם יתרון יחסי על הנבחרת הגרמנית המותשת, שנלחמה על חייה בטורניר עד הרגע האחרון בו ניצחה 0:1 את המארחת הנוספת, אוסטריה.

הפורטוגלים העדיפו לקיים את האימון המסכם שלהם באצטדיון סט. ג'ייקוב שבבאזל, ולבחון מקרוב את הדשא שהוחלף לאחר הגשמים הרבים שספג בשלב המוקדמות. הגרמנים לעומת זאת, העדיפו להישאר בבסיס האימונים בטנרו ולהמשיך במחנה האימונים כרגיל ולא להגיע לאימון מיוחד על הדשא החדש באצטדיון. גם נקודה זו עשוייה להטות את הכף בסופו של דבר לטובת הפורטוגלים.

"מבחינה טקטית, לא ראיתי אף נבחרת שהיא יותר טובה מהנבחרת הגרמנית", אמר סקולארי לקראת המשחק. המאמן שצפוי להמשיך לפתוח עם אותו הרכב שפתח בשני המשחקים הראשונים של הנבחרת בטורניר. הכוכב הגדול של הנבחרת הפורטוגלית, כריסטיאנו רונאלדו, אמר לקראת המשחק: "זה לא מעניין אותי אם אנחנו פייבוריטים. אני רק מקווה שנשחק את המשחק הכי טוב שלנו".

הרכב משוער פורטוגל: ריקרדו, ריקרדו קרבאליו, ז'וזה בוסינגווה, פפה, פאולו פריירה, דקו, ארמנדו פטיט, ז'ואאו מוטיניו, סימאו סברוסה, כריסטיאנו רונאלדו, נונו גומש

אין מנוס משמירות כפולות

יואכים לאו בנה את הנבחרת הגרמנית על בסיס השילוב הקלאסי בין הגנה מתואמת להפליא להתקפה יעילה וקטלנית. אולם, לאורך משחקי השלב המוקדם נדמה היה כי הגרמנים מתקשים בחלק ההתקפי של המשחק ולראייה, רק גול מבעיטה חופשית מושלמת של מיכאל באלאק במשחק האחרון מול אוסטריה, העלה בסופו של דבר את גרמניה לשלב רבע הגמר של הטורניר.

זיכרון נוסף שיקשה על הגרמנים יהיה המפגש האחרון בין הקבוצות בטורניר יורו 2000, אז הושפלה גרמניה בתוצאה 3:0. בפעם הנוספת שנפגשו שתי הנבחרות, אומנם ניצחה גרמניה 1:3, אך היה זה במעמד הספורטיבי המדכא ביותר שיכול הכדורגל העולמי להציע, המשחק על מקומות 3-4 במונדיאל 2006.

בסטיאן שווינשטייגר צפוי לפתוח בהרכב הראשון של לאו לאחר שחזר מהרחקה והחלוץ המוכשר אולי יצליח לשפר את הגמגום ההתקפי של הגרמנים. "אני מחכה בקוצר רוח למשחק הזה", אמר מיכאל באלאק לקראת המפגש המסקרן. "יש להם כמה שחקנים מצוינים ולא רק את רונאלדו. המשחק הזה מאוד מבטיח", הוסיף הקשר.

מאמן הנבחרת שהורחק במשחק האחרון מול אוסטריה, לא יוכל להדריך את נבחרתו מהקווים וגם לא להיות עם הקבוצה בחדרי ההלבשה, אבל לקראת המשחק הוא יודע כי המשימות ההגנתיות יהיו קשות במיוחד. "רונאלדו מחליף צדדים כל הזמן", אמר המאמן. "מה שחשוב הוא לעצור את שאר השחקנים. דקו יכול לקבוע את תוצאת המשחק במסירה אחת. נצטרך לעשות עליהם המון שמירות כפולות".יואכים לאו יצטרך להתמודד עם הפציעה של החלוץ הנבחרת המוביל, לוקאס פודולסקי, אשר שיתופו במשחק מוטל כרגע בספק. גם מריו גומז ומירוסלאב קלוסה, שלא מציגים יכולת גבוהה בטורניר, עשויים למצוא את עצמם על הספסל.

הרכב משוער גרמניה: יינס להמאן, פיליפ לאהם, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, כריסטוף מצלדר, קלמנס פריץ, טורסטן פרינגס, מיכאל באלאק, לוקאס פודולסקי (מריו גומז), באסטיאן שווינשטייגר, מירוסלאב קלוסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully