וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: דומנק נשאר חיובי, מקאללה, סניול ותוראם פרשו

מאמן צרפת אחרי ההדחה מהיורו: "העיקר שאשא לאישה את בת זוגי". דונאדוני ענה למבקריו: "לא היו לי ספקות שיש לנו נבחרת מצוינת"

במבחן התוצאה הם ניצחו, במבחן הכולל לנבחרת איטליה מחכה עוד הרבה עבודה כדי לסיים עם תואר אלופת אירופה. הנבחרת של רוברטו דונאדוני הייתה טובה יותר מצרפת, ניצחה 0:2 במשחק שעלול היה לא להספיק לה, ובסופו של דבר הבטיחה את מקומה ברבע הגמר. בשלב הבא תמתין לה נבחרת מסוכנת לא פחות בדמות ספרד, שכבר הוכיחה ביורו הזה שיש לה כוונות רציניות ללכת עד הסוף.

כבר בשלב מוקדם הסתבכו הצרפתים עם פציעה של פרנק ריברי, שהשאירה אותם במצוקה רצינית אחרי שמונה דקות של משחק. הלחץ עשה את שלו ולוקה טוני השיג פנדל כעבור 25 דקות, אותו ניצל אנדראה פירלו כדי להשיג יתרון. אריק אבידל הורחק בעקבות אותה עבירה וצרפת החלה לראות שחור.

בהמשך צרפת לא הצליחה להתייצב וספגה שער נוסף מכדור חופשי של דניאלה דה רוסי, שפגע בתיירי הנרי והטעה את גרגורי קופה, שנכנע שוב. הטריקולור סיימו את הטורניר בצורה מאכזבת עם נקודה אחת משלושה משחקים וכעת יהיה מעניין לשמוע את הביקורות שיעבירו סביב הנבחרת שבנה ריימונד דומנק.

דונאדוני: "אחרי ההרחקה הגיעו קצת פחד ועצבים"

למרות הדברים, איטליה הייתה רחוקה מלהרשים עד כה. רוברטו דונאדוני אמר בסיום המשחק: "הייתה לנו הופעה טובה. אולי היינו משחקים טוב יותר אם היינו 11 נגד 11. אחרי ההרחקה הגיעו קצת פחד ועצבים, אבל היום הייתה תשובה טובה של כל השחקנים".

דונאדוני המשיך לענות לביקורות שהופנו אליו בשבוע האחרון בעקבות התבוסה להולנד 3:0 וה-1:1 מול רומניה, ואמר: "לא היו לי לרגע ספקות. יש לנו נבחרת מצוינת שדבוקה יחד ויש לה את הנשמה הנכונה".

שאלת השאלות היא להמשך הדרך של איטליה ביורו, שכן כבר בשלב הבא צפוי לה כאמור משחק ממש לא פשוט מול ספרד המאיימת. דונאדוני לא חושש, אם כי הוא לא ממעיט גם מהמפגש מול לואיס אראגונס: "ספרד היא נבחרת מצוינת. אנחנו נהיה חייבים להיות מוכנים למפגש מולם. ככל שאנחנו נתקדם בטורניר, זה יהיה יותר קשה, אבל אנחנו נהיה מוכנים נגדם".

דומנק: "אני גאה שנלחמנו עד הסיום"

בצרפת יאלצו לעשות כעת בדק בית כדי לחקור איך קורה שנבחרת הטריקולור, שרק לפני פחות משנתיים הייתה במעמד גמר גביע העולם, מוצאת את עצמה ללא שום ניצחון ועם שער זכות אחד בשלב הבתים של היורו.

מיטב הריקושטים יופנו מן הסתם לעבר דומנק, שכבר החל הערב לענות על הביקורות. "אני גאה בשחקנים שלי. הם נלחמו עד הסיום למרות מה שעברנו, הפנדל והכדור החופשי. הם הציגו אנרגיה ולנבחרת הזו יש עתיד".

שאלת השאלות היא מן הסתם לגבי הטעויות שלו בטורניר הזה. דומנק לא הסתיר את העובדה שיש דברים שהוא היה עושה אחרת, ואמר: "יש לי הרבה חרטות. לנבחרת היה אומץ, היא הראתה את זה, יש לה כישרון, אך הנסיבות עשו לנו את זה קשה. לשחק עם עשרה שחקנים במשך שעה, להיות חסרים את ריברי אחרי עשר דקות בלבד ואחרי חצי שעה נשאר לי חילוף אחד, זה קשה".

כשנשאל דומנק לגבי עתידו בצרפת, ענה המאמן: "העתיד שלי? התוכנית היחידה שיש לי היא לשאת לאישה את חברתי אסטל", אמר איש התיאטרון, "יש דברים יפים בחיים, וברגעים קשים, אתה רוצה להגיד לאנשים שאתה אוהב אותם, אלה הדברים החשובים".

ליליאן תוראם וקלוד מקאללה, לעומת זאת, ניצלו את הזדמנות כדי להודיע על פרישתם מהנבחרת. תוראם, 36, הניצול היחיד בסגל מהזכייה ב-1998, מחזק בשיא הופעות של 142 משחקים במדי הטרי קולור. "יש בי עצב גדול", אמר תוראם, "הנבחרת הייתה חלק חשוב בחיים שלי". מקאללה, לעומת זאת, נוטש בגיל 35 את הנבחרת. "עצם העובדה שנפלה בחיקי הזכות לשחק במדים הלאומיים היא הפרס האמיתי בשבילי", סיכם הקשר. כמו כן, גם ווילי סניול הודיע על פרישתו, ובצרפת מצפים גם להודעה עם מסר דומה מפטריק ויירה ואלי גם מהשוער גרגורי קופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully