וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה-רוסיה: התקווה חוזרת לשחק

נבחרתו של הידינק מקבלת חזרה את ארשבין וחייבת ניצחון מול השבדים, שמוכנים מצידם להסתפק בנקודה וברבע גמר (רביעי, 21:45, ערוץ 10)

עבודה של קמפיין שלם, עשרות משחקים רשמיים ומשחקי אימון מגיעים לשיאם מחר (רביעי, 21:45, ערוץ 10) בעבור שתי נבחרות שאפתניות במיוחד, כשעל הכף מונח המקום ברבע הגמר. מצד אחד ניצבת לה רוסיה של חוס הידינק, שהצליחה לשים מאחוריה את התבוסה במשחק הפתיחה לספרד (4:1) כדי להשאיר לעצמה סיכוי להמשיך הלאה, ומן העבר השני עומדת הנבחרת הבלתי נגמרת של שבדיה, שיכולה להסתפק בנקודה אחת בלבד כדי להתכונן למאני טיים שהוא השלב הבא.

לצד הנבחרת הסקנדינבית עומדת ההיסטוריה, שקובעת כי נבחרתם העפילה בכל שלושת הטורנירים האחרונים לשלב הבא. אלא שהפעם הם יהיו חייבים להילחם על הכרטיס מול חבורה לוחמנית במיוחד, שמאמינה בעצמה ולא תיתן שיידרכו עליה פעמיים. לפחות ככה רוצים להאמין האוהדים ברוסיה. כפי שלמדנו מהמשחקים האחרונים בשלב מכריע זה, הכל פתוח, וכפי שזה מסתמן, המאבק באינסברוק מבטיח לא מעט ניצוצות.

נקודה לרבע

יש משהו בנבחרתו של לארס לאגרבק. הסקנדינבים החביבים הגיעו ליורו בכושר טוב והראו בפעם המי יודע כמה שהכדורגל במדינתם הוא מוצר שאינו מתכלה בקלות. פתיחה טובה מול אלופת אירופה, יוון במשחק הראשון (0:2) נתנה להם ביטחון, ולמרות שההופעה הטובה מול ספרד הסתיימה בהפסד 2:1 בשניות הסיום, בשבדיה מאמינים שמקומם ברבע הגמר מגיע להם. אל המשחק הקריטי מקבל לאגרבק בחזרה את ניקלאס אלכסנדרסון שסבל ממתיחה, וזה אמור לתרום לביטחון של ההגנה של השבדים.

אלא שאם בנעדרים עסקינן, הרי שחזרתו של אנדריי ארשבין, אחד מהמשמעותיים בשחקני זניט סנט פטרסבורג שזכתה בגביע אופ"א, לסגל הרוסי לאחר הרחקה בוודאי לא משמחת את השבדים. "הוא היה אחד מהשחקנים החשובים ביותר שלהם", אמר לגרבק על הפליימייקר. "אנחנו מכירים אותו טוב, גם את מה שהוא עשה לנבחרת הרוסית בעבר, ויודעים איפה הוא ישחק אם הוא יעלה. אנחנו מוכנים ב-100 אחוזים אליו".

למרות האמונה הגדולה, בשבדיה לא שוכחים את פציעתו של זלטן איברהימוביץ', אולי עמוד התווך המשמעותי ביותר של הנבחרת, שעדיין סובל מפציעה בברך. לפי כל ההערכות, איברה אמור להיות כשיר למשחק, אך לא אמור לשחק במלוא 90 הדקות. את לגרבק זה לא מטריד כפי שהיה צפוי, והוא כבר חושב קדימה על מערכים אפשריים, ביניהם האפשרות לשחק עם סבסטיאן לארסון המהיר, ויוהאן אלמנדר במרכז השדה במקומו של אנדראס סוונסון. "יש לנו הרבה אופציות", אמר המאמן השבדי. "סבסטיאן בהחלט מסוגל לשחק בעמדה הזו". עכשיו נשאלת השאלה האם שבדיה עצמה מסוגלת לשחק בעמדה הזו, כשכל הלחץ עליה והיא הפייבוריטית.

הרכב משוער: אנדראס איזקסון, פרדריק סטור, אולוף מלברג, פטר הנסון, מיקאל נילסון, יוהאן אלמנדר, אנדרס סוונסון, דניאל אנדרסון, פרדי ליונברג, הנריק לארסון, מרקוס רוזנברג.

ארשבין מחזיר את התקווה

לא מעט תקוות היו תלויות על נבחרת רוסיה בפתיחת הטורניר. הנבחרת האדומה היתה יכולה להתהדר בנוצותיו של אחד המאמנים המצליחים בעולם, בעיקר כשזה מגיע לחזית הלאומית. זניט סנט פטרסבורג הציגה כדורגל נהדר שהושתת בעיקר על שחקנים מקומיים, והביא אותם כל הדרך עד להנפת גביע אופ"א, ואפילו הגרלת הבתים לא זימנה להם משוכה בלתי אפשרית. אלא שאז הגיע משחק הפתיחה מול ספרד בו הובסו שחקניו של הידינק ופתאום נראה שהביטחון בו היו שרויים כולם נעלם כלא היה.

עכשיו ניצב הידינק בפני משחק שאין ממנו דרך חזרה, כשרק ניצחון יעלה את נבחרתו לשלב הבא. תיקו והם בחוץ. הידינק מסרב להאמין שיריביו יסתגרו בעבור הנקודה. "אני חושב שהמנטליות השבדית לא תאפשר להם לשחק על תיקו". גם המאמן ההולנדי יודע כי חזרתו של ארשבין לסגל הולכת לתרום לא מעט, בדיוק בזמן. "ארשבין הוא כדורגלן שמסוגל לעשות משהו מכלום. הוא יכול להבקיע מכל נקודה, והוא מאוד חשוב לקבוצה שלנו", כך לדבריו של הידינק.

אלא שאם היה נדמה שאוהדי רוסיה כבר יכולים לשנן את שירי האהבה שלהם לשחקן, הרי שהידינק לא חושף את קלפיו במהירות: "אני לא יודע אם הוא ישחק או לא. המשחק האחרון שהוא שיחק היה מול ליטא בתחילת החודש. עד אז הוא לא שיחק הרבה, ולא בטוח שהוא יכול לעמוד ב-90 דקות". למרות זאת, יותר מסביר שהידינק יבחר להוציא מה שאפשר מהפליימייקר שלו, במיוחד מאחר ואין מחר עבור הקבוצה הרוסית.

הרכב משוער: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, דניס קולודין, סרגיי איגנשביץ', יורי זירקוב, דימיטרי טורבינסקי, סרגיי סמאק, קונסטנטין זיריאנוב, איבן סאנקו, אנדריי ארשבין, רומן פאבליוצ'נקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully