וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה - צרפת: הקרב על המקום האחרון בבית

לשתי המאכזבות הגדולות ברור כי גם ניצחון אחת על השניה (שלישי, 21:45, ערוץ 10) עשוי שלא להספיק. דונאדוני: "זה כמו גמר עבורנו"

וידאו: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אם מישהו היה אומר שערב המחזור האחרון בבית ג', "בית המוות", ידורגו נבחרות צרפת ואיטליה, שתי הפיינליסטיות מהמונדיאל האחרון, בשני המקומות האחרונים, היו מחדירים לו מנה גדושה של מציאות באינפוזיה. בית המוות הבטיח הרבה, ועד כה הוא גם מקיים הרבה, בעיקר הרבה אכזבות עבור אולי שתי הפייבוריטיות הגדולות לעלות שלב, לשתיהן דבר אחד משותף: שתיהן קיבלו בראש מהולנד. איטליה מגיעה למשחק (שלישי, 21:45, ערוץ 10) מהמקום האחרון, צרפת מהשלישי, כאשר הנקודה הבודדת ששתיהן השיגו היתה מול נבחרת רומניה, שעשויה לנצל את עלייתה המוקדמת של הולנד לרבע הגמר, כדי להשיג נקודות שעשויות להוביל לעלייה סנסצניות לשלב הבא.

דבר אחד כן בטוח ערב המשחק, והוא שמתוך שתי האכזבות הגדולות של הטורניר, לפחות אחת תישאר כזו גם אחרי המשחק. ניצחון רומני יעלה את הנבחרת המפתיעה בלי קשר לתוצאות איטליה וצרפת, אך במקרה של תיקו או ניצחון הולנדי, המנצחת במפגש בין שתי המאכזבות תתנחם בעלייה לרבע הגמר. הפסד רומני בצוותא תיקו עם שערים במשחק ייצור שוויון בין רומניה, צרפת ואיטליה, כשהאחרונה תעלה לשלב הבא הודות למאזן כיבושים עדיף בין הנבחרות. הפסד רומני בהפרש של שני שערים או פחות יעלה אותם אם לא תהיה הכרעה בין צרפת ואיטליה. הסיטואציה המעניינת ביותר תקרה אם רומניה תפסיד 3:0, וצרפת ואיטליה יסיימו ב-0:0, לשתי הנבחרות יהיה הפרש שערים זהה, ואיטליה היא זו שתעלה הודות למיקום עדיף בדירוג אופ"א.

כרגע, זה כל שמעניין את שתי הנבחרות: להשאיר מאחור את היכולת הזוועתית משני המשחקים הראשונים, ולנסות להראות שהמטרה מקדשת את האמצעים. עלייה לשלב הבא עשויה להשכיח, לפחות למספר ימים, את העבר, ולפתח תקוות לעתיד טוב יותר עבור אחת מהנבחרות.

קסאנו עשוי לפתוח

נבחרת איטליה מגיעה באופן מסורתי לטורנירים גדולים עם ביטחון בשפע. אלא שבניגוד לנבחרות גדולות אחרות, כגון אנגליה וספרד, היא בדרך כלל גם מקיימת. את היורו הנוכחי היא פתחה נורא: התבוסה 3:0 להולנד היתה כמו אגרוף לפני האומה האיטלקית, ואם עדיין נותרה תקווה להתאושש, ולהחזיר מעט מהכבוד האבוד במשחק הבא, הרי שנבחרתו של רוברטו דונאדוני בעטה בדלי, וסיימה בתיקו 0:0 מאכזב מול נבחרת רומניה.

עם מצב מנטאלי שפוף, ומצב מעשי בעייתי לא פחות מגיעה אחת מהפייבוריטיות לזכייה בטורניר ערב פתיחתו, עם הגב לקיר, כשגורלה ברגליים רומניות. מאמן הנבחרת האיטלקית עשוי לעלות עם אנטוניו קסאנו במשחק הקריטי. "זה ששיתפתי אותו מעט במשחקים נגד הולנד ורומניה אומר שהוא הרשים אותי. הוא שחקן נהדר, וייתכן והוא יפתח", אמר דונאדוני. אלסנדרו דל פיירו, שפתח מול רומניה, צפוי להישאר מחוץ להרכב הפעם, כדי לאפשר לילד הרע של הכדורגל האיטלקי מקום בחוד לצידו של לוקה טוני.

הרכב משוער: ג'יאנלואיג'י בופון; ג'יאנלוקה זמברוטה, כריסטיאן פאנוצ'י, ג'יורג'יו קייליני, פאביו גרוסו, ג'נארו גאטוסו, דניאלה דה רוסי, מאסימו אמברוסיני (אנדריאה פירלו), אנטוניו קסאנו, לוקה טוני, אנטוניו די נטאלה (מאורו קמוראנסי).

דומנק: "אנחנו האשמים היחידים במצב לו נקלענו"

עבור נבחרת צרפת, המצב לא טוב יותר. גם היא קיבלה בראש מנבחרת הולנדית מלהיבה, גם היא סיימה בתיקו מאכזב נגד רומניה. פתאום, כל הדיבורים ערב האליפות על חילופי הדורות אותם הצרפתים צריכים לעבור נראים הגיוניים לגמרי. עושה רושם שאם הטריקולור לא יצליחו לנצח את נבחרת איטליה ולעלות לרבע הגמר, זה ישים את החותמת הסופית על המעבר מדויד טרזגה, ליליאן תוראם וקלוד מקאללה, אל סאמיר נסארי, קארים בנזמה ופרנסואה קלרק.

עד אז, לצרפתים יש עוד סיכוי אחד ובודד להציל את עצמם מאחת האליפויות המאכזבות בתולדותיהן, ואם לשפוט לפי הכושר הנוכחי בו הם מצויים, זה הולך להיות מאוד קשה. למרות שמנגד עומדת נבחרת איטלקית חבולה ומאכזבת לא פחות, פרנק ריברי וחבריו לא הוכיחו עדיין כי ביכולתם לתת הצגה גדולה במשחק גדול.

באשר למצב נבחרתו, ולעובדה שגורלה תלוי גם בנבחרת רומנית שאפתנית, אמר ריימונד דונמק: "אנחנו האשמים היחידים במצב לו נקלענו, אנחנו לא צריכים לדאוג לגבי ההולנדים, והם לא צריכים לדאוג לנו". אם לשפוט על פי דבריו של המאמן הצרפתי, שעשוי לאבד את עבודתו אם יודח כבר בשלב הבתים, גם הוא לא ממש מאמין. היום (שני) נודע כי הנבחרת הצרפתית תחסר את אחד משחקניה החשובים ביותר, פטריק ויירה, לאחר שנפצע במשחקון פנימי.

הרכב משוער: גרגורי קופה, פרנסואה קלרק (ווילי סניול), ליליאן תוראם, וויליאם גאלאס, פטריס אברה, פרנק ריברי, קלוד מקאללה, ג'רמי טוללאן, סידני גובו, קארים בנזמה, תיירי הנרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully