וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאתיח טרים: "אנחנו יכולים ללכת עד הסוף"

המאמן הטורקי פאתיח טרים לא מסתפק בעלייה הדרמטית לרבע הגמר: "יודע למה הנבחרת מסוגלת". צ'ך: "אני אשם, טוב שהעונה שלי נגמרה"

הנבחרת הטורקית כובשת את אירופה. עיתוני טורקיה ואתרי הספורט ברחבי היבשת, הקדישו את הכותרות הראשיות שלהם למה שמכונה "הנס הטורקי". הנבחרת של פאתיח טרים, חזרה מפיגור של 2:0 רבע שעה לסיום, לניצחון דרמטי של 2:3. הניצחון שלח רבבות טורקים לחגוג ברחובות ז'נבה וברחבי המדינה. המשחק, כונה על ידי עיתונאים כאחד הגדולים ביורו בכל הזמנים.

טרים לא ידע נפשו מרוב אושר. המאמן בן ה-55, שאימן בעבר את פיורנטינה ומילאן, היה נרגש ודיבר על ההירואיות של נבחרתו: "אני גאה שיש לי נבחרת שלא מוותרת, ולא עוצרת עד השריקה האחרונה. לא היה משנה לי אם היינו מפסידים 2:0 או 4:0, הוריתי לתקוף כי ראיתי הרבה דברים שקורים בדקות האחרונות בכדורגל, לטובתי ונגדי".

"אני מודע למה הנבחרת שלי מסוגלת", הוסיף המאמן, "אבל הם כנראה אוהבים ליצור התרגשות בדקות האחרונות. כשהשוונו כולם הסתפקו בפנדלים, אבל אני הוריתי לשחקנים לחפש את השלישי. אמרתי ואמשיך לומר, אנחנו הולכים עד הסוף".

"אני מברך את הנבחרת שלי על המאמץ האדיר. שוב ירד גשם ושוב נאלצנו להזיע", אמר המאמן אתמול (ראשון) בסיום המשחק. לקהל המעריצים הגדול שלו שלח מסר: "אני שולח את האהבה שלי ואת הברכות בחזרה לטורקיה. צאו לרחובות לחגוג ותנצרו את הרגע הזה, זה בדיוק מה שהשחקנים שלי עומדים לעשות וזה מגיע להם. יזכרו אותנו עוד הרבה זמן בגלל מה שעשינו".

האמיט אלטינטופ, שבישל שלוש פעמים במשחק, בחר לפרגן לטרים: "פשוט המשכנו לשחק, אבל אני חייב לציין שלמאמן היה חלק גדול במהפך הזה. הוא העביר אותי לקישור ומאז היינו הרבה יותר מסודרים על המגרש. אנחנו פשוט ראינו שהצ'כים איבדו את הביטחון וניצלנו את זה".

"לא רואים כאלה משחקים בכל טורניר. ההרגשה לראות את הכדור יורד מהמשקוף ונושק לרשת, הייתה מדהימה. אי אפשר לתאר את ההרגשה של לראות את השער ששלח אותנו לרבע הגמר. אנחנו מאושרים", אמר כובש הצמד ניהאט

בינתיים, בטורקיה מחכים למשחק רבע הגמר מול קרואטיה, וייאלצו להסתדר ללא השוער וולקאן דמירל והקשר מהמט אורליו המורחקים. בנוסף, הטורקים מודאגים מאוד ממצבו של הבלם אמרה גונגור, שנפצע בשוק במחצית השניה מול צ'כיה. ההערכות הראשונות לגבי פציעתו לא היו אופטימיות, ויתכן כי הוא סיים את חלקו בטורניר.

אגב, לכוחות המשטרה של ז'נבה מחוץ לאיצטדיון הייתה עבודה. זה קרה במרכז העיר, כאשר עשרות אוהדים טורקים לא ידעו איך לעכל את המהפך המדהים באחד הפאבים, עד שזה הגיע למעשי ונדליזם. זה נגמר בשני מסכי פלזמה שבורים, ובכמה עצורים.

צ'ך: "העיקר שהעונה נגמרה"

הקפטן הצ'כי תומאס אויפאלושי היה המום בסיום המשחק, כמו שאר חבריו לנבחרת: "כל מה שהיינו צריכים לעשות היה לשמור על היתרון שלנו עד לסיום, לא הצלחנו. אני כל כך מצטער, היינו צריכים לנצח במשחק הזה".

גם המאמן שלו קרל ברוקנר התקשה לקבל את הגזירה ואמר בסיום: "זה לא ייאמן. אני מתקשה לקבל את זה שהובלנו 4 דקות לסיום וקיבלנו שני שערים, זה בלתי נתפס. אי אפשר לבצע טעויות כאלה ולצפות לנצח במשחקים מהסוג הזה. ביצענו שגיאות חמורות בשער השני והשלישי של הטורקים, פשוט לא הגנו ואסור לשחק ככה. ניסינו לשחק פשוט, הובלנו 0:2 והיו לנו הזדמנויות להגדיל את היתרון הזה. בסופו של דבר נכנענו ללחץ הטורקי".

מי שלקח על עצמו את האשמה היה השוער פטר צ'ך, שהיה אשם ישיר בשער השני. צ'ך אמר ל"דיילי מייל": "הטעות שעשיתי בשער השני, היא הסיבה שאנחנו הולכים הביתה. זו טעות שמסכמת לי את כל העונה, ושאתה טועה, אתה צריך להיות הוגן ולהודות בכך". צ'ך, שסבל העונה מפציעות רבות ולא זכה בשום תואר עם צ'לסי אמר: "הדבר החיובי היחיד בעונה הזו, הוא שהיא נגמרה. לא להאמין, רק מזל רע ועוד מזל רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully