וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוני צרפת בדיכאון: "אנחנו ארץ השפלה האמיתית"

עיתוני צרפת לא ריחמו על הנבחרת של דומנק אחרי ההשפלה מול הולנד. ואן באסטן: "שמח לנצח באותו שבוע את אלופת העולם ואת סגניתה"

נבחרת האוראנג' עשתה את זה, מבלי שאף אחד לא חשב שהיא יכולה לעשות זאת בצורה כה משכנעת. הנבחרת של מרקו ואן באסטן כבשה כבר שבעה שערים בשני משחקים והדרך אל התואר נראית מבטיחה. אחרי ה-0:3 על איטליה במשחק הראשון, אמש (שישי) הגיע 1:4 על הנבחרת הצרפתית, שנראתה חלשה מתמיד, כבדה ואיטית ובעיקר לא אטרקטיבית. דירק קויט, רובין ואן פרסי, אריאן רובן ו-ווסלי שניידר ידעו לנצל זאת והבטיחו את המקום הראשון בבית.

המשטרה המקומית בברן העריכה כי למעלה מ-110,000 אוהדים הולנדים חגגו אמש ברחובות העיר, ועשו זאת בסדר האופייני להם, מבלי ליצור מהומות למיניהן. "היו לנו בערך 100 עצורים לזמן קצר לכל אורך היום בגלל תקריות קטנות, אבל שום דבר רציני", אמר מרקוס שניידר, דובר משטרת ברן. "כשחושבים על כך שמספר האוהדים שהגיעו מהולנד כמעט שווה למספר תושבי העיר שלנו, אפשר להבין שהיה מדובר בערב שקט להפליא באופן יחסי".

"אנחנו מאוד שמחים לנצח את אלופת העולם ואת סגניתה באותו שבוע", אמר ואן באסטן שיצא מגדרו בסיום המשחק. "פתחנו את המשחק טוב, אבל לאחר מכן היינו יותר מידי פאסיביים תחת הלחץ הצרפתי עד סיום המחצית הראשונה". למחצית הזו הולנד ירדה ביתרון של שער, מה שכלל לא רמז על מה שהולך להיות במחצית השנייה. "במחצית השנייה היינו מאוד מסוכנים למרות הלחץ של צרפת. המחליפים רובן ו-ואן פרסי עזרו לנו לעשות את זה".

רוד ואן ניסטלרוי, שלא כבש הפעם אבל הציג עוד משחק מצוין, הודה בסיום שהיכולת של הנבחרת עד כה מפתיע אפילו את ההולנדים עצמם: "אנחנו עדיין מנסים להתרגל למצב, זה לא בדיוק מה שציפינו לו כשפתחנו את הטורניר ולא היינו בכושר יותר מדי טוב", אמר החלוץ הוותיק. "אבל עכשיו נראה שהכל הולך לנו כמו שצריך, אנחנו צוברים ביטחון וזה מרים את הנבחרת ונותן לנו יתרון גדול".

"הייתי שותף לכמה קדנציות בנבחרת, וזו בלי ספק הקבוצה הכי טובה ששיחקתי בה במדים הלאומיים", המשיך ואן ניסטלרוי. "אנחנו עובדים קשה ביחד, מסתדרים מצוין אחד עם השני, והאיכויות בסגל שלנו עושות את ההבדל. עכשיו רק צריך להמשיך ככה ברבע הגמר ולאחר מכן". לגבי התפקוד שלו בחוד הנבחרת אמר ואן ניסטלרוי: "אני רק מנסה לעשות את המוטל עליי - לשחק הרבה עם הגב לשער - וזה עובד נהדר עד עכשיו".

הנרי: "עכשיו חייבים לנצח את איטליה"

ומה מבחינת צרפת? הנבחרת של ריימונד דומנק תיאבק במחזור האחרון יחד עם רומניה ואיטליה על הכרטיס השני, שכן רומניה מקדימה את השתיים בנקודה אחת וניצחון שלה על הולנד יעלה אותה אוטומטית לשלב הבא. צרפת ואיטליה יהיו חייבות לנצח במפגש הישיר ביניהן, כשתיקו במשחק והפסד רומני במשחק המקביל יגרור טבלה פנימית בין השלוש ויעלה את הנבחרת עם המאזן הטוב ביותר.

בצרפת הבינו היטב את המצוקה הרבה שבה הם נמצאים כעת בעקבות התבוסה. אם חשבו שם אחרי ה-0:0 מול רומניה שהמצב רע, כעת מבינים במחנה של הטריקולור כי רק ניצחון על הולנד יכול לחלץ אותם מהבור העמוק שאליו הם נפלו. התקשורת הצרפתית, שחיכתה לדומנק בפינה זמן רב, יצאה במתקפה בעיתוני הבוקר. "צרפת, ארץ השפלה", היתה הכותרת של ה"ל'אקיפ", שהשתמשה בכינויה המוכר של הולנד על מנת להמחיש את הבושה של נבחרת הטריקולור בברן.

תיירי הנרי, הכובש המצטיין של צרפת בכל הזמנים, ששב לסגל אחרי פציעה, פתח בהרכב, כבש שער אבל לא הצליח להביא בעצמו את השינוי, נשמע מאוד מאוכזב בסיום: "התוצאה אכזרית. הם עשו את אותו הדבר שהלך להם מול איטליה והסתמכו על התקפות מתפרצות. ייצרנו כמה מצבים אבל ההולנדים ניצלו את שלהם נהדר. שיחקנו בסדר, אבל עכשיו אנחנו חייבים לנצח את איטליה ולקוות שרומניה לא תנצח את הולנד".

דומנק ניסה להסביר לאחר המשחק מה לא עבד: "נכשלנו בהגנה, שהיא בדרך כלל החוליה החזקה שלנו, ובהתקפה לא הצלחנו להיות אפקטיביים. ואן דר סאר היה מצוין, אנחנו מצידנו החמצנו הזדמנויות".

המאמן הצרפתי לא הסתפק בזה, ובא בטענות גם לשיפוט. "ברור שאם השופט היה שורק לפנדל בתחילת המחצית השניה הכל היה יותר קל עבורנו, אבל זה לא תירוץ. הולנד שיחקה מהר, היא נבחרת נהדרת". כעת, לא נותר לדומנק אלא להסתכל קדימה, אל עבר מחזור המשחקים האחרון. "המשחק נגד איטליה יהיה כמו גמר עבורנו. אבל זה יהיה מסובך, כי הולנד תשחק מול רומניה, וגורלנו יהיה בידיהם".

גם ארסן ונגר, מאמן ארסנל הצרפתי, היה מתוסכל מהקבוצה. "תמיד היה לנו הרושם שאנחנו יכולים להבקיע, אבל ניתן להגיד את אותו הדבר על ההולנדים, שהבקיעו 7 שערים בשני משחקים", אמר מאמן ארסנל, שקטלג את הנבחרת הצרפתית כמועמד ברורה לקחת את הטורניר טרם התחלתו. "יש משהו חסר בנבחרת, אקפטיביות, סיום טוב יותר. אך חוסר ההצלחה לא מבוסס על חוסר ביכולת. נדמה כאילו לנבחרת חסר בעיקר ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully