וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאו: "השחקנים שיחקו מתחת למה שהם מסוגלים"

ביקורת נשמעה במחנה הגרמני אחרי ההפסד 2:1 לקרואטיה על ידי המאמן. ביליץ', שעלה לרבע הגמר, החל להשוות בין הדור הנוכחי לקודם

ההבדלים הגדולים ביכולת של נבחרת גרמניה מהניצחון 0:2 על פולין וההפסד 2:1 לקרואטיה הם הסיפור של הנבחרת, שכולם דיברו עליה כאחת המועמדות ללכת עד הסוף לזכות ביורו. שום הברקה, שום יכולת משכנעת השאירו אצל האוהדים הגרמנים תחושת אכזבה קשה.

אבל מעבר להפסד של גרמניה, אפשר היה להבין שאת קרואטיה חייבים לקחת בחשבון כאחת הנבחרות הגדולות. כזו שאולי יכולה לעשות טורניר מצוין ובלי להרגיש להגיע לגמר. שערים של דאריו סרנה ואיביצ'ה אוליץ' עשו את ההבדל והבטיחו את המקום של קרואטיה בשלב הבא בעקבות ה-1:1 במשחק המקביל בין פולין לאוסטריה.

יואכים לאו, מאמן נבחרת גרמניה, הודה שלא היה לו מה לקחת מהמשחק: "זה קשה להשמיע ביקורת כל כך קרוב אחרי משחק", אמר המאמן. "למרות זאת כל השחקנים שיחקו מתחת למה שהם מסוגלים. ב-10-15 דקות ראשונות של המשחק לא היה לנו קצב ולא היינו יריבים.

"לא הצלחנו לשחק את המשחק שלנו. היינו רחוקים מאוד ממה שהצגנו נגד פולין. במחצית השנייה שיחקנו ללא לחץ ולא השתמשנו בשחקני הכנף". על ההרחקה של בסטיאן שווינשטייגר, שנכנס כמחליף, אמר לאו: "הוא לא היכה את היריב שלו, הוא דחף אותו לקרקע. לפני המשחק אמרנו לשחקנים לא להיגרר לפרובוקציות". אז הנה עוד הוראה שלא יושמה על ידי השחקנים הגרמנים.

ביליץ': "מנסים להישאר על הקרקע"

למרות הניצחון, לאחריו קרואטיה עדיין לא הבטיחה סופית את עלייתה אך התיקו שהגיע מאוחר יותר בין הנבחרת המארחת של הטורניר, אוסטריה, לפולין, הוציאו את החגיגות לדרך. כך או כך הרבה חיוכים נשלחו לאוויר באיצטדיון ובנבחרת הקרואטית, שכן אף אחד לא ממש חשב שניצחון על גרמניה ריאלי ערב המשחק.

"אנחנו מנסים להישאר על הקרקע אחרי תצוגות כמו זו שהייתה היום ואנחנו אף פעם לא מטילים ספק בעצמינו גם אם אנחנו משחקים פחות טוב לפעמים", אמר ביליץ' לאחר המשחק. "זה בית מאוד אמוציונלי מבחינת השחקנים, אבל למרות הביקורת שהייתה עלינו אחרי הניצחון 0:1 על אוסטריה לא נכנענו".

ביליץ', ששיחק בניצחון של קרואטיה 0:3 בגביע העולם ב-1998 (רבע גמר), אמר ששחקניו בקבוצה, לוקה מודריץ' כמו גם שחקנים נוספים היו באותה הרמה של בני דורו, דאבור שוקר ואחרים. "לשני הדורות יש הרבה במשותף, מלבד העובדה ששניהם משחקים עם הרבה לב עבור קרואטיה ועבור האוהדים שלנו".

מודריץ' עצמו אמר לאחר המשחק: "אנחנו מתענגים על הניצחון הזה, שיחקנו מההתחלה חזק ואיך שרצינו. רצינו להפעיל לחץ על היריבים שלנו כדי שלא יפתחו את המשחק הרגיל שלהם. חוץ מזה רצינו להראות שהביקורת שהעבירו עלינו אחרי המשחק הראשון לא הייתה במקום. לניצחון הזה יש משמעות רבה מבחינתי. אני מאוד שמח על הניצחון אבל הדבר החשוב ביותר הוא שניצחנו ושיחקנו טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully