וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו: טורקיה ניצחה 1:2 את שוויץ

שער ניצחון דרמטי של ארדה בתוספת הזמן העניק לטורקיה ניצחון 1:2 על שוויץ והחזיר אותה בגדול לתמונת ההעפלה. המארחת מחוץ לטורניר

אחרי ששתיהן הפסידו במשחקן הראשון ביורו 2008, היו חייבות שוויץ וטורקיה להשיג נקודות ראשונות הערב (רביעי) במפגש ביניהן בבאזל. שוויץ המארחת נאלצה להסתדר ללא כוכבה אלכסנדר פריי, שנפצע במשחק הפתיחה מול צ'כיה וגמר את היורו, ומנגד העלתה גם טורקיה הרכב טלאים שכלל את הקשר המצוין האמיט אלטינטופ כמגן ימני. בנוסף לכל הצרות, המחצית הראשונה באיצטדיון סט. ג'ייקוב בבאזל התנהלה בגשם זלעפות, שהקשה מאוד על השחקנים.

האקן יאקין, שפתח במקומו של פריי בחוד השוויצרי, כבש ראשון בדחיקה מקרוב בדקה ה-32, והקפיץ את הקהל השוויצרי ביציעים. המאמן הטורקי פאתיח טרים ערך חילוף כפול במחצית, ובא על גמולו כשאחד המחליפים שלו, סמיח סנטורק, כבש את שער השוויון בדקה ה-57. שתי דקות בתוך תוספת הזמן הפכה האופטימיות השוויצרית לייאוש, כשארדה כבש שער ניצחון נהדר והעניק לטורקיה את שלוש הנקודות.

ההפסד הכואב חיסל את סיכוייה של המארחת שוויץ להעפיל לרבע הגמר. לטורקים מהצד השני יהיה ביום ראשון קרב ישיר על העלייה מול צ'כיה, כשלשתי הנבחרות יש שלוש נקודות אחרי שני משחקים, וניצחון של כל אחת מהן יבטיח לה את המקום השני בבית.

מהלך המשחק

דקה 6 - בעיטה ראשונה של ניהאט לעבר השער השוויצרי מצאה את דייגו בנאגליו עירני בין הקורות.

דקה 23 - אחרי פתיחה איומה של השוויצרים, בעט האקן יאקין בפעם הראשונה לשער מזווית אלכסונית, וולקן דמירל זינק והדף מצוין.

דקה 32 - גול! כדור ארוך של פיליפ סנדרוס מצא את ארן דרדיוק באגף, החלוץ הצעיר מסר כדור רוחב על פי השער להאקן יאקין, שהתגבר על השלולית הגדולה שיצר הגשם ברחבת החמש ודחק פנימה - 0:1 לשוויץ.

דקה 33 - יאקין קיבל הזדמנות פז לכבוש צמד מדהים בתוך שתי דקות, אבל החטיא הפעם כדור שהגיע אליו שני מטרים מהשער ובעט החוצה.

דקה 48 - האקן באלטה ניסה להגיע לכדור גובה בתוך הרחבה בעזרת ידו, וזכה רק לכרטיס צהוב מהשופט הסלובקי

דקה 57 - גול! הגבהה מדויקת של ניהאט מאגף שמאל מצאה את הראש של סמיח סנטורק שנכנס כמחליף במחצית, ונגח נהדר לרשת - 1:1.

דקה 73 - טונצ'אי הגיע למצב קורץ מול בנאגליו, אבל העדיף למסור לניהאט, ושחרר מסירה חלשה ולא מדויקת.

דקה 92 - גול! ארדה קיבל כדור ממרכז המגרש, פרץ מצד שמאל, חתך בחזרה לאמצע ובעט חזק מול שלושה שחקני הגנה פנימה - 1:2 לטורקיה.

הרכב שוויץ: דייגו בנאגליו; לודוביק מאניאן, פטריק מולר, פיליפ סנדרוס, סטפן ליכסטיינר; טרנקילו בארנטה (יוהן פונלאטן 66), ואלון בהרמי, גלסון פרננדס (ריקרדו קבאאנס 76), גוקאן אינלר; ארן דרדיוק, הקאן יאקין (דניאל ג'יגקס 86).

הרכב טורקיה: וולקן דמירל, האקן באלטה (סמיח סנטורק 46), אמרה אסיק, סרבט צ'טין, גוקדניז קרדניז (מהמט טופאל 46), טומר מטין, מהמט אורליו, האמיט אלטינטופ, ארדה טוראן; קאבצ'י ניהאט (קאזים קאזים 85), סאנלי טונצ'אי.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2008

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully