וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו הגיע לטורניר

כוכבה של פורטוגל כבש ובישל ב-1:3 על צ'כיה, שהבטיח לסגנית אלופת אירופה את הכרטיס הראשון ברבע גמר היורו. צ'כיה תצטרך עוד ניצחון

למרות ההופעה המרשימה של פורטוגל בניצחון על טורקיה ביום הראשון של יורו 2008, היה ברור שסגנית אלופת אירופה תזדקק ליכולת טובה יותר של כוכבה, כריסטיאנו רונאלדו, כדי להגיע רחוק. הערב (רביעי) ביצע שחקנה של מנצ'סטר יונייטד את הצעד הראשון, כשכבש ובישל בניצחון 1:3 של פורטוגל על צ'כיה, והבטיח את מקומה של נבחרתו בשלב רבע הגמר.

לפחות לפי התנהלות המשחק במחצית השניה, הניצחון הזה גם הגיע לפורטוגל, אלא שהמצד השני ראינו נבחרת צ'כית הרבה יותר טובה מזו שנתנה הופעה פושרת בניצחון על שוויץ במשחק הפתיחה. פלאסיל וסיונקו, שכבש את שער השיוויון בדקה ה-17, עשו לא מעט כאבי לב לשוערה של פורטוגל ריקרדו, והיו קרובים מאוד להוביל בעצמם לפני ההפסקה. שער היתרון השני של רונאלדו בדקה ה-63, עצר אותם והוציא אותם לגמרי מהמשחק.

מי שפתח את החגיגה של הערב בג'נבה היה דקו, שנעזר גם הוא ברונאלדו ובפטר צ'ך, כדי לכבוש את השער הראשון במשחק בדקה השביעית. מי שסיים אותה היה המחליף ריקרדו קווארסמה, שנעזר בלא אחר מרונאלדו, שבמקום להשלים צמד העדיף לפרגן לחבר שלו בדרך לשלישי של הפורטוגלים, שכמו במשחק הראשון שלהם בטורניר - נכבש בתוספת הזמן של המשחק.

פורטוגל יכולה להעביר את השבוע הקרוב ברוגע, מקומה בין שמונה הגדולות כבר מובטח. צ'כיה תצטרך לעלות למשחקה האחרון בשלב הבתים מול טורקיה, במטרה לנצח - למרות שהיא תוכל להמשיך לרבע הגמר גם במקרה של תיקו. המאמן קרל ברוקנר עדיין לא מצא את הנוסחה לפיתרון בחלק ההתקפי שלו, כאשר גם מילאן בארוש, שפתח על חשבונו של יאן קולר, לא סיפק את הסחורה.

מהלך המשחק

דקה 9 - שער! חילופי מסירות בין רונאלדו לדקו ברחבה הצ'כית הסתיימו בדחיקת הכדור של השני מקרוב לרשת, אחרי שפטר צ'ך כמעט ועצר את הכדור. 0:1 לפורטוגל.

דקה 15 - פטיט שיחרר כדור שטוח מ-25 מטרים לכיוון המסגרת, צ'ך היה במקום ועצר.

דקה 17 - שער! פלאסיל הגביה קרן מצד ימין, ליבור סיונקו התרומם מצויין ממרכז הרחבה ונגח לרשת. צ'כיה הישוותה ל-1:1.

דקה 24 - דקו חתך משמאל לכיוון המרכז ושיחרר כדור חזק ממרחק של 22 מטר, מעל למשקוף.

דקה 25 - כריסטיאנו רונאלדו התקדם לכיוון השער ושיחרר נסיון בעיטה ראשון לשער מול שלושה שחקנים וממרחק של 25 מטר. צ'ך היה במקום ועצר.

דקה 42 - רונאלדו ניסה להפתיע את צ'ך בבעיטה כמעט מהמקום ממרחק של 20 מטר, השוער הצ'כי הדף מצויין.

דקה 45 - כדור חופשי לפורטוגל מ-33 מטר אלכסונית. רונאלדו סובב למסגרת, צ'ך עצר.

דקה 47 - הזדמנות מצויינת לצ'כיה. מטיובסקי שלח כדור עומק מצויין לסיונקו, שהמשיך במסירת רוחב מצד ימין לכיוונו של בארוש, שלא הצליח להגיע לכדור על קו השער.

דקה 53 - נונו גומש השתלט על כדור במרחק 12 מטר מהשער ובעט חלש יחסית לידיים של צ'ך.

דקה 58 - הזדמנות מצויינת לפורטוגל כשסימאו סברוסה קיבל מסירת עומק במרחק של 18 מטר מהשער ושיחרר כדור עצמתי - צ'ך הדף.

דקה 63 - שער! דקו שלח מסירת רוחב קצרה מימין לכיוונו של רונאלדו, שתוך כדי תנועה הקדים שני בלמים ובעט שטוח מ-14 מטר לרשת. 1:2 לפורטוגל.

דקה 83 - הזדמנות מצויינת לצ'כיה. סיונקו התרומם מצויין להגבהה מימין ונגח ממרכז השער מעל למשקוף.

דקה 90 - שער! רונאלדו יצא להתקפה מתפרצת ובחר לפרגן למחליף קווארסמה, שקיבל מכוכב הנבחרת מסירה קטנה מול צ'ך ובעט חופשי לגמרי לרשת. 1:3 לפורטוגל.

הרכב פורטוגל: ריקרדו, חוזה בוסינגווה, פפה, ארמנדו פטיט, ריקרדו קרבאליו, פאולו פריירה, סימאו סברוסה (ריקרדו קווארסמה, 80), דקו, ז'ואאו מוטיניו (פרננדו מיירה, 75), כריסטיאנו רונאלדו, נונו גומש (הוגו אלמיידה, 79).

הרכב צ'כיה: פטר צ'ך, זדנק גריגרה, דויד רוזנהאל, תומאס אויפאלושי, מארק ינקולובסקי, ליבור סיונקו, יאן פולאק, מארק מטיובסקי (סטניסלב ולצ'ק, 68), תומאס גלאשק (יאן קולר, 73), יארוסלב פלאסיל (דויד יארולים, 85), מילאן בארוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully