וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון-שבדיה: מה שבטוח, יהיה אגרסיבי

אלופת אירופה פותחת את היורו מול הסקנדינביים, במפגש האנדרדוג בבית ד'. הלוחמים של ריהאגל מול הפועלים של לאגרבק? יהיה חזק

שבדיה ויוון נחשבות לנבחרות החלשות בבית ד', הכולל את רוסיה וספרד הפייבוריטיות. אבל, למי ששכח, יוון היא אלופת אירופה ושבדיה, הנבחרת עם ממוצע הגילאים המבוגר ביותר באליפות, שבאליפות הקודמת שלחה את איטליה הביתה, לא מתכוונת להיעצר בשלב הראשון. ביום רביעי בשטדיון זלצבורג וואלס סיזנהיים, בשעה 21:45 (שידור חי בערוץ 10), ייפגשו שתי הנבחרות למשחק שינעל את המחזור הראשון בשלב הבתים. את המשחק ישפוט השוויצרי מאסימו בוסאקה.

"חייבים להיות מציאותיים"

ב-2004, נבחרת יוונית לוחמת הדהימה את אירופה כשסיימה מסע מדהים, עם ניצחון 0:1 בגמר על פורטוגל המארחת. שבעה שחקנים שפתחו בגמר ההוא נכללים בסגל ליורו הנוכחי, למרות שהקריירה האישית של רובם, לא פרחה. גם המאמן הגרמני הותיק (69), אוטו ריהאגל עדיין על הקווים. אבל ביוון יודעים, שיהיה קשה מאוד לשחזר את ההישג. אגב, מעולם לא קרה שנבחרת זכתה ביורו פעמיים ברציפות.

"המטרה הריאלית שלנו בטורניר היא לעלות שלב", אמר חלוץ סלטיק, גיורגיאס סמאראס. "מה שעשינו לפני ארבע שנים לא יחזור בקלות. אנחנו חייבים להיות מציאותיים". הציפייה מהנבחרת היוונית היא לכדורגל נוקשה, פיזי, שמבוסס הרבה על הגבהות, בדומה לנבחרת של 2004.

ריהאגל סירב לדבר על שיטת המשחק, לקראת המפגש מול השבדים: "אני לא הולך לספר לכם איך אשחק מול שבדיה, יש לי עד המשחק להחליט". המאמן הגרמני הוסיף: "לא נשחק כמו הפולנים שנתנו לגרמניה חופש והזדמנויות להבקיע".

לרשותו של ריהאגל יעמוד סגל מלא, כולל הקשר גיאורגיוס קראגוניס שסבל מפציעה בברך, והחלים. בהתייחסו לסיכויי נבחרתו אמר המאמן: "הפייבוריטיות זהות בכל טורניר. נבחרות כמו איטליה, צרפת או ספרד. לפעמים ולעיתים נדירות, נבחרת אחרת זוכה".

הרכב משוער יוון: אנטוניס ניקופולידיס, יורקאס סייטארידיס, סוטיריוס קירגיאקוס, טריאנוס דלאס, ואסיליס טורוסידיס, קונסטנטינוס קצוראניס, אנגלוס באסינאס, גיאורגיוס קראגוניס, אנגלוס חריסטאס, תאופניס גקאס, יואניס אמנטידיס

מבוגרים חסרי מנוח

שבדיה היא הנבחרת המבוגרת באליפות, וממוצע הגילאים של שחקניה מתקרב ל-30. המאמן, לארס לאגרבק, כבר שבר שיא, כשהפך למאמן הראשון שמדריך נבחרת בשלוש אליפויות אירופה. גם בטורניר הזה, שבדיה היא אנדרדוג מובהק, אבל בנבחרת, שלא הרשימה במשחקי ההכנה, שמו להם למטרה לעלות לרבע הגמר, כשהמשחק המרכזי מבחינתם, הוא המפגש מול יוון.

לאגרבק דאג לסגור השבוע את אימוני הנבחרת לתקשורת ושומר את הקלפים קרוב לחזה, בכל הקשור ל-11 הפותחים. דבר אחד בטוח, למרות הפציעה, זלאטן איברהימוביץ' יפתח. החלוץ, שמתאושש מפציעה שהשביתה אותו לשישה שבועות בליגה האיטלקית, אמר: "מצב הברך שלי משתפר, אני מרגיש מוכן ומתאמן כרגיל. לא שיחקתי תקופה ארוכה ואני לא יודע אם אוכל למשוך 90 דקות". איברהימוביץ' יפתח לצידו של החלוץ הותיק, הנריק לארסון. לאגרבק לא מתרגש: "זלאטן הוא אחד השחקנים שלא מאבדים מיכולתם בגלל היעדרות. יש לו גם גנים פיזיים מדהימים - ועל כך הוא צריך להודות להורים שלו".

בשבדיה עבדו השבוע בעיקר על כדורי גובה והתמודדות עם המשחק הקשוח של נבחרת יוון. לאגרבק: "יוון מצוינת בכדורי גובה, ובמצבים של כדורים מתים. זהו פקטור חשוב שאני לוקח בחשבון, בקביעת ההרכב". איברהימוביץ' הוסיף: "יהיה משחק זהיר, חזק ופיזי. אני מאמין שמי שיכבוש ראשון, יכריע את המשחק". וכשלוקחים בחשבון את הפיזיות של הכדורגל הסקנדינבי, על פי כל ההערכות צפוי לנו משחק עם הרבה אגרסיביות.

הרכב משוער שבדיה: אנדרס איזקסון, ניקלאס אלכסנדרסון אולוף מלברג, פטר הנסון, מיקאל נילסון, טוביאס לינדרות, סבסטיאן לארסון, פרדי ליונגברג, כריסטיאן וילהלמסון, זלאטן איברהימוביץ', הנריק לארסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully