וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי בטופ 20: שחר פאר ירדה למקום ה-25 בעולם

ההדחה המוקדמת ברולאן גארוס דחקה את הישראלית מחוץ ל-20 המובילות בדירוג. איבנוביץ' כבשה את הפסגה. סלע ירד למקום ה-65

לאחר הדחתה המוקדמת של שחר פאר מהרולאן גארוס ידענו שבדירוג העולמי החדש שיתפרסם הבוקר (שני) תצא הטניסאית הישראלית הבכירה אל מחוץ ל-20 המובילות בדירוג לראשונה מאז סוף 2006, אבל בכל זאת קצת מוזר לראות אותה הרחק במקום ה-25. הפסדה של פאר לסמנטה סטוסטר (149 בעולם) בסיבוב הראשון של הגרנד סלאם הצרפתי עלה לה באיבוד גדול של נקודות, מאחר ובשנה שעברה היא הגיעה עד לשמינית הגמר בטורניר, מה שהצניח אותה מהמקום ה-18 עד למקום ה-25.

פאר, שפיטרה לאחר ההפסד בפאריז את מאמניה גבריאל אורפי וקונצ'יטה מרטינז, תפתח היום את הופעתה בטורניר החימר האחרון שלה העונה, בברצלונה, ולאחר מכן תחל את עונת הדשא שלה, בתקווה לשים את התקופה הרעה מאחוריה.

ציפי אובזילר, שכמעט והדיחה את ונוס וויליאמס בסיבוב הראשון לפני שנכנעה בקרב צמוד בשלוש מערכות, ירדה בעקבות ההפסד מהמקום ה-93 עד למקום ה-120.

בצמרת דירוג הנשים, כצפוי, יש לנו מדורגת ראשונה חדשה בדמותה של אנה איבנוביץ', שהבטיחה לעצמה את ראשות הדירוג כבר אחרי ניצחונה בחצי גמר הרולאן גארוס על בת ארצה ילנה ינקוביץ', והשלימה את השבוע החלומי שלה עם ניצחון בגמר על דינארה סאפינה וגביע גרנד סלאם ראשון בקריירה. מריה שראפובה, שהופתעה על ידי סאפינה בשמינית הגמר, חזרה למקום השני. ינקוביץ', שהיתה יכולה לכבוש את הפסגה בעצמה אם היתה מעפילה לגמר, נותרה במקום השלישי. סבטלנה קוזנצובה, שהודחה על ידי סאפינה בחצי הגמר, שמרה על מקומה הרביעי. אלנה דמנטייבה, עוד אחת מהקורבנות של סאפינה, טיפסה מהמקום השמיני עד למקום החמישי בזכות העפלתה לרבע הגמר.

סרינה וויליאמס ירדה מקום אחד מהחמישי לשישי, והתקרבה לאחותה ונוס ששמרה על מקומה השביעי. אנה צ'אקבטדזה, עוד אחת ממאכזבות הרולאן גארוס, ירדה מהמקום השישי לשמיני. סאפינה עצמה חזרה גדול לטופ 10 ועלתה למקום התשיעי, כשמריון ברטולי שרדה איכשהו בעשירייה הראשונה ונותרה במקום העשירי.

את הזינוק הגדול ביותר רשמה הספרדיה הצעירה קרלה נבארו סוארז, שהדהימה עם ריצה נפלאה עד רבע הגמר על החימר הפריזאי, שזיכתה אותה בעלייה מהמקום ה-132 עד למקום ה-49. בין המטפסות ניתן למצוא גם את שלוש הצ'כיות איבטה בנסובה (מהמקום ה-70 ל-48), פטרה צ'טקובסקה (מ- 77 ל-52) ופטרה קביטובה (מ-87 ל-60).

גברים: ירידה מינורית לדודי סלע

דודי סלע, שהודח גם הוא כבר בסיבוב הראשון ברולאן גארוס אחרי הפסד לויקטור האנסקו הרומני (78 בעולם), ירד ארבעה שלבים בדירוג, מהמקום ה-61 למקום ה-65. סלע יוציא את עונת החימר שלו לדרך כבר היום, כשישחק בסיבוב הראשון של טורניר קווינס מול ויקטור טרויצקי הסרבי. הראל לוי, שהודח במוקדמות טורניר קווינס, נשאר במקום ה-159. נועם אוקון, שהודח בסיבוב הראשון בצ'לנג'ר בסורביטון, צנח 15 מקומות כל הדרך למקום ה-286 בעולם. אמיר ויינטרוב, שעלה לרבע גמר טורניר הצ'לנג'ר ביובה סיטי, זינק 32 מקומות, למקום ה-337.

בצמרת הדירוג לא נרשמו תנודות משמעותיות, מאחר וגם הניצחון המוחץ של רפאל נדאל על רוג'ר פדרר בגמר הרולאן גארוס לא עזר לספרדי לאיים על אחיזתו של השוויצרי במקום הראשון, והפער ביניהם עדיין עומד על למעלה מאלף נקודות דירוג. נובאק דג'וקוביץ', שהיה יכול לטפס למקום השני אם היה גובר על נדאל בחצי הגמר, נשאר במקום השלישי. ניקולאי דוידנקו ודויד פרר שמרו על המקומות הרביעי והחמישי בהתאמה, ואנדי רודיק נותר במקום השישי למרות שהחמיץ את הרולאן גארוס בגלל פציעה.

ג'יימס בלייק טיפס מקום אחד למקום השביעי, והחליף מקומות עם דויד נלבנדיאן, יריבו האפשרי של דודי סלע בסיבוב השני בקווינס, שירד למקום השמיני. השוויצרי העולה סטניסלס ואוינקה והצרפתי הפצוע רישאר גאסקה החליפו מקומות במקום התשיעי והמקום העשירי. פרננדו גונזאלס, שנעצר רק ברבע הגמר על ידי רוג'ר פדרר, זינק עשרה מקומות למקום ה-15, והגיבור הצרפתי, גאל מונפיס, שנבלם על ידי פדרר רק בחצי הגמר, עלה לא פחות מ-27 שלבים כל הדרך למקום ה-32. ארנסטס גולביס הלטבי טיפס 29 מקומות (מ-80 ל-51) וכך גם האמריקאי רובי ג'ינפרי (מ-88 ל-59).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully