וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו: קרואטיה ניצחה 0:1 את אוסטריה

קרואטיה לא ממש הרשימה והסתגרה רוב הזמן, אך שער של לוקה מודריץ' (4) הספיק לה כדי לנצח 0:1 את אוסטריה המארחת

אחרי ששותפתה לאירוח טורניר יורו 2008 הפסידה במשחק הפתיחה שלה, נבחרת אוסטריה ניסתה להוכיח הערב (ראשון) שהיא לא מתכוונת להסתפק בהופעה מכובדת באליפות הזאת. האוסטרים התמודדו במשחק הפתיחה שלהם בבית ב' נגד קרואטיה, ולמרות שנבחרת הדמקה לא ממש הרשימה, דווקא היא יצאה עם 3 הנקודות לאחר ניצחון 0:1 משער של לוקה מודריץ' בדקה ה-4.

לפני הטורניר כולם ניבאו שאוסטריה תהיה בשר התותחים של בית ב', אבל המארחים הוכיחו שבכל זאת צריך לספור אותם. שחקניו של יוזף היקרסברגר התאוששו מהר מהשער אותו ספגו בפתיחה, והציגו כדורגל לוחמני ומהיר. האוסטרים שלטו לחלוטין במשחק מאמצע המחצית הראשונה, אבל חסרו רגל מסיימת בהתקפה, והיו ראויים לפחות לשוויון, אם לא לניצחון. קרואטיה, שבדקות האחרונות התבצרה בהגנה, יכולה להיות מאוד מרוצה מהנקודות שחילצה, אבל יכולה לדאוג מהיכולת הרעה שהציגה. הקרואטים, שיצרו לעצמם מוניטין של נבחרת התקפית ותוססת, קלקלו בהופעתם זו את התדמית, ונותר רק לקוות שלא יחזרו על היכולת הזו במשחקיהם הבאים באליפות.

פתיחת המשחק היתה שייכת לאורחים מקרואטיה, שעלו ליתרון כבר בדקה ה-4, לאחר שלוקה מודריץ' דייק מהנקודה הלבנה, רגע אחרי שהוכשל על ידי רנה אאופהאוזר. האוסטרים השתחררו בהמשך מהלחץ, אבל התקשו להגיע להזדמנויות ובעיקר שיחקו אגרסיבי. בדקה ה-30 עמנואל פוגאטץ האוסטרי ניצל מאדום, הודות לרוך ליבו של השופט ההולנדי פיטר וינק, לאחר עוד גלישה מסוכנת. ככל שנקפו הדקות אוסטריה השתלטה על המשחק, וקרואטיה הסתגרה בהגנה והסתפקה במתפרצות. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:1 לקרואטים.

פתיחת המחצית השנייה היתה שייכת לאוסטרים, שהפעילו לחץ מהאגפים, אבל לא מצאו את הרגל המסיימת. המאמן האוסטרי, יוזף היקרסברגר הכניס בדקה ה-62 את איביצ'ה ואסטיץ' הוותיק, כדי להכניס מחץ להתקפה. האוסטרים צרו על השער הקרואטי, אבל הלחץ האדיר שהפעילו לא הניב שער מקומי.

מהלך משחק

דקה 4 - גול! לוקה מודריץ' חדר לרחבה והוכשל על ידי רנה אאופהאוזר. השופט הורה מיד על הנקודה הלבנה, ומודריץ' בעט שטוח ימינה, כדי לקבוע 0:1 לקרואטיה.

דקה 14 - כדור חופשי של דאריו סרנה לעבר תיבת ה-5 האוסטרית, והכדור חלף בסמוך לקורה.

דקה 28 - סבסטיאן פרודל נגח לפינה השמאלית של פלטיקוסה, אבל הכדור האוסטרי החטיא את המסגרת הקרואטית.

דקה 35 - מלאדן פטריץ' החמיץ הזדמנות גדולה להכפיל את יתרון הקרואטים, לאחר שנותר חופשי מול שוער אוסטריה, אבל ברשלנות וולה מעל השער.

דקה 42 - הגבהה מצד ימין מצאה את הקפטן האוסטרי מרטין שטרנצל חופשי ברחבת האורחים, אך הנגיחה שלו החטיאה את המסגרת.

דקה 78 - כדור חופשי של ואסטיץ' נהדף מהקו על ידי פלטיקוסה.

דקה 80 - האוסטרים המשיכו בלחץ, והפעם הכדור של מרטין הרניק חלף מעל השער הקרואטי.

דקה 81 - ואסטיץ' נגח בעוצמה מ-15 מטרים ואילץ את פלטיקוסה לזנק ולתפוס את הכדור.

דקה 90 - רומן קיינאסט האוסטרי נגח מתוך הרחבה, והכדור שרק ליד עמוד השער הקרואטי.

הרכב קרואטיה: סטיפה פלטיקוסה, ודראן צ'ורלוקה, רוברט קובאץ', יוסיפ סימוניץ', דניאל פרנייץ', דאריו סרנה, ניקו קובאץ', לוקה מודריץ', ניקו קרנצ'יאר, מלאדן פטריץ', איביצ'ה אוליץ'.

הרכב אוסטריה: יורגן מאכו, יואכים סטנדפסט, סבסטיאן פרודל, עמנואל פוגאטץ, מרטין שטרנצל, רונאלד גרקאליו, אנדראס איבנשיץ, רנה אאופהאוזר, יורגן סאומל, מרטין הרניק, רונאלד לינץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully