וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור היום - קווארסמה

קשרה של פורטו ופורטוגל כבר עבר בצעירותו בקבוצה בכירה באירופה, ברצלונה. אחרי ששב לארץ המוצא והתחשל, זו עת הפריצה שלו

אמרת נבחרת פורטוגל, אמרת כריסטיאנו רונאלדו. האמנם? למאמן הנבחרת, פליפה סקולארי, חוליית קישור מהטובות שקיימות באליפות הנוכחית. כמובן שקשרה של מנ'צסטר יונייטד הוא הבורג המרכזי והחשוב במערך, אבל הוא לא היחיד. בין היתר ניתן למצוא שם את ארמנדו פטיט, דקו, סימאו סברוסה, נאני ועוד. אלא שיש עוד שם שמסתתר בסגל הבלתי נגמר - ריקרדו קווארסמה.

ריקי קיו, כפי שהוא מכונה, הוא להטוטן לא קטן בפני עצמו. הוא פרץ לתודעה כאשר עבר ב-2003 לברצלונה, אחרי שנתיים בספורטינג ליסבון, שם החל את הקריירה המקצוענית שלו. אלא שקווארסמה לא הצליח לפרוץ בעונת 2003/4 בענק הקטאלוני תחת פיקודו של פרנק רייקארד. הוא פתח בעשרה משחקים ושותף ב-11 נוספים בהם כבש שער אחד בלבד. ביש מזל גדול פקד אותו כאשר הוא נפצע לקראת סיומה של אותה עונה, דבר שגרם לו להחמיץ את אליפות אירופה 2004 עד גיל 21.

קווארסמה, שכונה בעבר גם 'מוסטאנג', לא הסכים לחכות לשנת הפריצה שלו, בניגוד לרונאלדו, לו לקח זמן להתבשל במנצ'סטר יונייטד. ריקי הודיע במהלך יורו 2004 כי הוא לא מוכן לשחק יותר תחת רייקארד. בפורטו קפצו על המציאה. אלופת אירופה העבירה לבארסה את דקו, בעסקה שכללה גם אותו. בתחילה הוא מיאן לחזור לארץ המוצא שלו, אבל התרצה עד מהרה ונרכש על ידי פורטו בשישה מיליון יורו.

מאז עבר לפורטו הספיק להתחשל ולצבור ניסיון ודקות משחק רבות. ריקי הוא כבר לא אותו שחקן צעיר וחצוף, במובן הלא חיובי של המילה, שהיה פעם. ארבע העונות שהעביר באלופה הפורטוגלית, שהגיעה העונה עד שמינית גמר ליגת האלופות, החזירו אותו לקדמת הבמה. עכשיו, הוא שוב מוכן ומזומן לצאת לאחת מהליגות הבכירות של אירופה.

אינטר, ריאל מדריד ובאיירן מינכן כבר הביעו התעניינות גוברת בקיצוני המצוין של פורטו, שיכול לשחק בשני האגפים. במרוצת השנים, נשיא פורטו, פינטו דה קושטה, סירב למכור את קווארסמה, שכבר הצהיר "כי זו העת להתקדם". פורטו דחתה אפילו הצעות בגובה של 40 מיליון יורו.

כשהוא בן 25, בוגר יותר ומלא חוצפה, במובן החיובי של המילה, זה הזמן של ריקי לעשות את הפריצה לה כולם מייחלים. היורו הזה עומד בסימן שאלה גדול מבחינת פורטוגל. אם הוא ורונאלדו ישתפו פעולה, השמיים הם הגבול מבחינת הנבחרת הלטינית. במקרה של הצלחה, דה קושטה ופורטו כבר לא יוכלו לעמוד בדרכו של הקוסם הפורטוגלי הבא, שיצא למסעותיו לכבוש את אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully