וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה איבנוביץ' אלופת הרולאן גארוס

הטניסאית הסרבית שעלתה למקום הראשון בעולם עוד לפני גמר הרולאן גארוס, השלימה את העבודה עם ניצחון 4:6, 3:6 על דינארה סאפינה ותואר גראנד סלאם ראשון בקריירה

מעבר לכך שהיא נחשבת בעיני רבים לטניסאית היפה בסבב המקצועני, אנה איבנוביץ' תופסת מקום של קבע בטופ העולמי כבר שנתיים, רק שתואר גראנד סלאם עוד לא היה לה - עד הערב. הטניסאית הסרבית, שהפסידה לז'סטין הנין בגמר הרולאן גארוס בעונה שעברה, התקדמה עוד צעד אחד בדרך לתואר היסטורי מבחינתה. איבנוביץ' ניצחה במשחק הגמר את דינארה סאפינה הרוסיה 4:6, 3:6, והצדיקה את המקום הראשון והטרי שלה בדירוג העולמי.

וזה לא שהמשימה של איבנוביץ' הייתה כל כך פשוטה. הנין אמנם כבר פרשה, אבל היריבה דינארה סאפינה נתנה בטורניר הזה את הטניס הטוב בקריירה שלה - הרבה מעבר לדירוג שלה בטורניר (13). הרוסיה הדיחה בגרך גם את שראפובה, אבל כל זה ממש לא הפחיד את איבנוביץ', שהזיעה יותר דווקא במשחק חצי הגמר מול בת ארצה ילנה ינקוביץ'. המעמד הפחיד יותר את סאפינה, שבדומה לאחיה הגדול איבדה את הריכוז לא פעם ולא פעמיים, מה שעזר מאוד לסרבית השלווה להשתלט על העניינים, ולא להישבר.

לא פחות חשוב וראוי לציון במעמדים האלה - הכסף הגדול. תואר הגראנד סלאם הראשון של אנה איבנוביץ' העשיר אותה בסכום נאה של מיליון יורו, בעוד שסאפינה "הסתפקה" ב-530 אלף יורו.

מהלך המשחק

שתי השחקניות פתחו מצויין אך איבנוביץ' הייתה זו שהצליחה לשבור את ההגשות של סאפינה כבר במשחקון הראשון. במשחקון השני הסרבית צברה ביטחון. ניצחה בקלות יחסית ועלתה ל- 0:2. בהמשך המערכה הראשונה נדמה היה כי ככל שנוקפות הדקות, כך הולך ויורד ביטחונה של סאפינה. איבנוביץ' הצליחה לשמור על ההגשות שלה ובמערכה החמישית סאפינה נשברה בפעם השניה והתוצאה כבר היתה 1:4 לסרבית.

סאפינה הראתה סימני עצבנות אך ככל הנראה סימנים אלו מבשרים על תחילתו של שינוי עבורה. במערכה השישית הצליחה הרוסיה לשבור את ההגשות של איבנוביץ' ובמשחקון השביעי ניצחה בקלות כשהסרבית לא מצליחה להכניס נקודה אחת. בשלב הזה, סאפינה כבר הצליחה להשוות ל-4:4, אבל דווקא כאן, המומנטום שלה נעצר. איבנוביץ' חזרה לעצמה כדי לעלות ל-4:5 ובמשחקון ההגשות שלה לנצח את המערכה הראשונה בתוצאה 4:6.

במערכה השנייה המשיכו יחסי הכוחות להיות שקולים. ובסוף שלושה משחקונים ארוכים יחסית ולאחר שאיבנוביץ' שברה את ההגשות של סאפינה, התוצאה עמדה על 1:2 לאיבנוביץ' שהציגה טניס איכותי מעט יותר מזה של הרוסיה. בהמשך שמרה איבנוביץ' על כדורי ההגשה שלה ועלתה ל- 1:3. הרוסיה הצליחה לצמצם ל-3:2 , אבל בתום משחקון שישי ארוך מאוד עלתה הסרבית ליתרון 2:4 שנראה מבטיח. סאפינה לא הסכימה להישבר, ובתום משחקון מורט עצבים צימצמה את התוצאה ל-4:3. במשחקון השמיני ניצחה איבנוביץ' בקלות יחסית עלתה ל-3:5 וכאן הרוסיה כבר נשברה סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully