וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל - טורקיה: גומש יכה בשנית?

ביורו 2000 כבש החלוץ פעמיים והוביל את פורטוגל לניצחון על טורקיה. האם הוא יוכל לעשות זאת 8 שנים מאוחר יותר? (שבת, 21:45, ספורט 1)

בתקופה האחרונה, בכל פעם שמוזכרת נבחרת פורטוגל, הנושא הראשון שעולה מיד הוא עתידו של כריסטיאנו רונאלדו, ויש לכך סיבה טובה. אמנם הוא בוודאי היה רוצה שכולם יתמקדו באליפות אירופה עצמה, ולא בשום דבר אחר, אבל ככה זה כשמדינה שלמה בונה הרים וגבעות על הכתפיים הצנומות של שחקן אחד. עם רונאלדו בכושר טוב, תנסה פורטוגל לפתוח את היורו שלה בסטייל, עם 3 נקודות יקרות מול הטורקים (שבת, 21:45, ספורט 1), שכבר החלו לשכוח איך נראית תפאורה של אליפות משמעותית.

לשכוח את 2004

בכל פעם שנותח ודובר משחק הפתיחה של הנבחרת בפורטוגל, הוזכר שמו של נונו גומש. החלוץ הפורה היה זה שכבש צמד בניצחון 0:2 על הטורקים בפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו באליפות אירופה, אי שם בשנת 2000, בשלב רבע הגמר. 8 שנים מאוחר יותר, וגומש עדיין ניצב איתן בחוד, מחכה לכל כדור שיגיע אליו כדי להזכיר לטורקים שהוא לא שכח איך לעשות את העבודה.

הפורטוגלים מגיעים ליורו כשמעל הכל מהדהד הזיכרון הצורב מהאליפות הקודמת ב-2004, אז הגיעו עד הגמר והיו במרחק נגיעה מהגביע, לפני שהפסידו אותו לנבחרת הלוחמנית של יוון. ישנם כאלה שטוענים כי כשהפסידו הפורטוגלים את המשחק ההוא, ועוד בבית, הם איבדו למעשה את הסיכוי היחידי שיהיה להם לזכות בתואר הנכסף. עכשיו, על שחקניו של פיליפה סקולארי חובת ההוכחה ששום דבר עוד לא מאוחר עבורם. מלבדו של רונאלדו מעלים הפורטוגלים סגל איכותי, עם ריקרדו קרבאליו, ריקרדו קווארסמה, סימאו וגומש כמובן. עם שלד שכזה, המשימה בהחלט אפשרית.

"כמו כולנו, רונאלדו יגן על הנבחרת עד לשניה האחרונה", אמר מגן הנבחרת, פרננדו מיירה. "הוא יודע את החשיבות שלו לקבוצה". שוערה של פורטוגל, ריקרדו, מבין את חשיבות המשחק מחר, אך לא חושב שהוא זה שיקבע את העתיד של נבחרתו. "אנחנו חייבים לפתוח עם ניצחון, למרות שאני אינני מסכים עם אלו שטוענים שהמנצחת במשחק הזה, כבר נמצאת ברבע הגמר".

התקף הלב הקבוע של הנבחרת הגיע אתמול, כשרונאלדו נפגע ברגלו, ונאלץ לשבת עם שקית של קרח על המקום הכואב, אך הקשר התאושש, וכשיר לגמרי למשחק. בכלל עושה רושם שעד כה, סקולארי לא נדרש לבצע אף שינוי מרחיק לכת, ונבחרתו נראית במצב בריאותי מצויין. אפילו דקו, שסבל מכאבים, אמור לפתוח, ורופא הקבוצה, הנריקה ג'ונס, הוסיף ואמר: "אני יכול להבטיח שהוא יהיה כשיר ב-100 אחוזים למשחק מול טורקיה". ועם חדשות טובות כאלו, כל שנותר הוא להשיג את הניצחון. בפורטוגל יאמרו, שאם אפשר לקבל אותו עם שני שערים של גומש, מה טוב.

הרכב משוער פורטוגל: ריקרדו, ריקרדו קרבאליו, ז'וזה בוסינגווה, פפה, פאולו פריירה, דקו, ארמנדו פטיט, ז'ואאו מוטיניו, כריסטיאנו רונאלדו, נונו גומש, סימאו סברוסה.

הבלון האדום חוזר

עד לא מזמן, טורקיה נראתה כמו הכוח העולה של הכדורגל העולמי. ההגעה שלה במונדיאל 2002 ל-4 האחרונות חיזקה את התפיסה הזאת, אלא שמאז נראה שהאוויר יצא מעט מהבלון האדום. הטורקים לא הצליחו להעפיל מאז ליורו 2004 או למונדיאל 2006, ופתאום עצם הגעתם ליורו הנוכחי הופך להישג בפני עצמו. שחקניו של פאתיח טרים העפילו ברגע האחרון ליורו לאחר שקפצו מעל נורבגיה, ועכשיו משהם כאן, הם רוצים להוכיח שזהו מקומם הטבעי.

בנבחרת מקווים שריכוז האוכלוסיה הטורקי הגדול ששוכן בשוויץ יופיע למשחק בבאזל, ויגרום לאיצטדיון המקומי להפוך לביתי במיוחד עבורם. בנבחרת מחכים לראות מה מצבו של הקשר, האמיט אלטינטופ, שעדיין סובל מפציעה בשריר, אך הצהיר על עצמו כי הוא מוכן לשחק. גם חלוצה של מידלסבורו, טונצ'אי עדיין מנסה לחזור לכושר, ועדיין לא ברור האם הוא יפתח על הדשא או על הספסל.

החוזקה הטורקית מגיעה כמובן בחלק הקדמי של ההתקפה, שם יחכה ניהאט מויאריאל להזדמנויות שלו להכות בהגנה הפורטוגלית. אם הוא יקבל אותן, בהחלט ייתכן שחזרתה של טורקיה לטורנירים הגדולים לא תסתיים רק בהופעה בשלב הבתים.

הרכב משוער טורקיה: וולקן דמירל, סרבט צ'טין, גוקאן זאן, סברי סריוגלו, הקאן באלטה, מהמט אורליו, האמיט אלטינטופ, אמרה אסיק, ארדינק מבלוט, סאנלי טונצ'איי, קאבצ'י ניהאט.

שופט: הרברט פאנדל
איצטדיון: סטאד דה ז'נב, ז'נבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully