וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ - צ'כיה: הכנסת אורחים, או היסטוריה מקומית?

במשחק שיפתח את היורו (שבת, 19:00, ערוץ 10) מארחת שוויץ, שלא ניצחה מעולם משחק באליפות את הצ'כים שינסו לקלקל את החגיגה

גבירותיי ורבותיי, זה מתחיל. האירוע הגדול של השנה, לו מחכים מאות מיליוני אוהדים ברחבי העולם סוף סוף יוצא לדרך מחר (שבת), ואם עד עכשיו עבדו בעיקר הפרשנים והעיתונאים, במתן ספקולציות ופרשנויות כאלו או אחרות, עכשיו תור השחקנים לשכתב את דפי ההיסטוריה. המשחק שיפתח את החגיגה יהיה כמובן זה של אחת מהמארחות, בדמותה של שוויץ, שתפגוש למשחק בבאזל את נבחרת צ'כיה. למרות שאין מדובר בשתיים מאריות אירופה, אין ספק ש-22 השחקנים שיהיו על הדשא ייתנו את הכל כדי לנסות ולתפוס נקודות ראשונות חשובות, במטרה להתקרב במעט אל רבע הגמר.

צעירים חסרי מנוח

במשרדי ההימורים שמתכוננים אף הם לקראת היורו, אף אחד לא מהמר על שוויץ. לפחות לא על ניצחון. המדינה המושלגת שמארחת את הטורניר נחשבת לאחת מהחלשות באליפות, אך ניצחון כבר במשחק הראשון לא רק יכניס לנבחרת ביטחון עצמי לקראת ההמשך, אלא גם אמור לשלהב את הקהל המקומי, שעדיין לא הראה סימני התלהבות יתרה מנבחרתם. שוויץ אמנם הרשימה במשחקי המבחן שלה לקראת פתיחת האליפות, אבל מול יריבות כמו ליכטנשטיין וסלובקיה, אי אפשר באמת להבין את יכולתם האמיתית.

השוויצרים מגיעים ללא ניסיון גדול מאחוריהם. האדומים הופיעו רק פעמיים בעבר באליפות אירופה, ובששת המשחקים ששיחקו, מעולם לא השיגו ניצחון. שחקניו של קובי קון עולים כאנדרדוגים מובהקים, וכיאה לאחת מהנבחרות הצעירות ביותר באליפות, יגיעו עם לא מעט התלהבות במטרה לפתוח את הקמפיין שלהם בצורה מוצלחת. "השחקנים שלנו התפתחו והבשילו מאז המונדיאל ב-2006", אמר הקפטן השוויצרי, אלכסנדר פריי. "אני מאמין באיכות של הנבחרת, ואני יודע שיש בנו הרבה רעב להצלחה. אנחנו רוצים לשכתב את דפי ההיסטוריה, ועכשיו יש לנו הזדמנות לעשות זאת, ועוד במדינה שלנו".

הקהל הביתי אמור לדחוף את נבחרתו בכל הכוח, אך קון מעט מודאג מההשלכות ההפוכות של הדבר. אחרי הכל, לפתוח את האליפות אל מול כל הקהל הביתי והלחץ, ועוד עם נבחרת כה צעירה, עלול להוביל להתרסקות לא פשוטה. שוויץ עושה רושם של נבחרת שעוד תכה גלים באירופה, והסימן הראשון לכך היה שכבר באליפות של 2006, היא הודחה אמנם, אך לא ספגה ולו אפילו שער אחד. תצוגה הגנתית שכזו מול הצ'כים, עשוייה להביא להם נקודה חשובה, ממנה יוכלו לבנות להמשך.

הרכב משוער שוויץ: דייגו בנאגליו, פטריק מולר, לודוביק מאניאן, פיליפ סנדרוס, סטפן ליכסטיינר, טרנקילו בארנטה, ואלון בהרמי, גלסון פרננדס, גוקאן אינלר, אלכס פריי, מרקו שטרלר.

להרוס לקהל המקומי

על הנייר, צ'כיה מגיעה למשחק הפתיחה כפייבוריטית. השחקנים שלה לא רק איכותיים יותר, אלא גם בעלי ניסיון רב יותר מאשר יריביהם. אך עם זאת, עושה רושם שגם רבים בנבחרת הצ'כית יודעים שימיהם הגדולים כבר מאחוריהם, ושהם כבר לא מאיימים כבעבר. פאבל נדבד הנהדר פרש מהנבחרת, תומאס רוזיצקי פצוע, ומילאן בארוש, שהיה מלך השערים ביורו הקודם, אי שם ב-2004, לא נמצא בכושר הבקעה.

אלא שאל לכם להספיד את הצ'כים כל כך מהר. התחממות במשחק הראשון מול שוויץ, עשויה להכניס את בארוש לעניינים, וכשיש לצידו חלוץ מורגש כל כך כמו יאן קולר הענק, נראה שהחוד של הצ'כים עדיין מסוגל לגרום ליריבות להזיע. פטר צ'ך, שוערה של צ'לסי ונבחרת צ'כיה, מאמין שלנבחרתו יש יתרון על היריבה, אך מסרב לזלזל בה. "אני חושב ששוויץ מסוכנים מאוד, והם יודעים איך לשחק טוב ביחד", אמר השוער. "הם יוצרים הרבה הזדמנויות בצד שמאל עם טרנקילו בארנטה ומרקו שטרלר, ומתבססים על פריי בחלק הקדמי. אנחנו מכירים אותם מצויין, ואפשר יהיה לראות את זה על הדשא".

הצ'כים מגיעים למשחק לאחר סדרה של משחקי ידידות מוצלחים מבחינתם, האחרון שבהם, 1:3 על סקוטלנד, הוסיף לא מעט ביטחון לקבוצה. שלושה ימים קודם לכן גברה צ'כיה 0:2 על ליטא, והיא מקווה להמשיך את הרצף המוצלח על הבמה הגדולה ביותר באירופה, ולהרוס לאוהדים המקומיים את חגיגות הפתיחה. יאן קולר אמור להודיע על פרישה מהנבחרת בסיום הקמפיין, ובכדי לעשות וי גדול על קריירה מפוארת, הוא ללא ספק ירצה להטביע את חותמו פעם אחרונה במדים הלאומיים. הצ'כים כזכור הגיעו לגמר ב-1996, ועד לחצי הגמר באליפות האחרונה ב-2004. האם גרף הירידה ימשיך גם הפעם, וישלח אותם לבנייה מחודשת, לקראת הפעם הבאה?

הרכב משוער צ'כיה: פטר צ'ך, זדנק גריגרה, מארק ינקולבסקי, דויד רוזנהאל, תומאס אויפאלושי, תומאס גאלאסק, דייויד יארולים, יארוסלב פלאסיל, מילאן בארוש, יאן קולר, ליבור סיונקו.

שופט: רוברטו רוזטי
אצטדיון סט. ג'ייקוב פארק, באזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully