וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישרון בלתי נדאלה

נדאל דרס את דג'וקוביץ' בחצי גמר הרולאן גארוס 4:6, 2:6, 6:7(3), וסידר לעצמו מפגש קלאסי עם פדרר שניצח, 7:5, 3:6, 5:7 את מונפיס

מהרגע בו קפץ כדור צהוב אחד על משטח החימר ברולאן גארוס, היה ברור לכולם שישנו רק גמר אחד, שיעשה גם את המארגנים וגם את הצופים מאושרים כאחד. מדובר בסופר קלאסיקו של הטניס העולמי, בין רפאל נדאל למדורג ראשון בעולם, רוג'ר פדרר. השניים קיבלו משוכות קשות בדמותם של נובאק דג'וקוביץ' וגאל מונפילס, אבל שום כוח בעולם לא היה יכול לעצור את השניים ממפגש מרגש בגמר. פדרר נאלץ להתמודד עם טניס נהדר של יריבו הצרפתי, כמו גם עם הדחיפה האדירה שקיבל מונפיס מהקהל המקומי, אבל שמר על קור רוח וניצח 2:6, 7:5, 3:6, 5:7.

יכולתו של נובאק דג'וקוביץ' עד כה ברולאן גארוס, כמו גם העובדה שהמדורג מספר 2 בטורניר פוגש את המדורג 3 בשלב חצי הגמר, הציתה את דמיונם של חובבי הטניס העולמי, שפינטזו על מאבק ענקים שייגמר רק בנקודה האחרונה של המערכה החמישית. אבל לרפאל נדאל יש תחביבים משונים, ומלבד החיבה שלו להחזיק במאזן מושלם ברולאן גארוס, וזכייה סדרתית בטורניר היוקרתי, נראה שהוא נהנה מדריסה של יריבים, והענקת תחושת אכזבה לקהל שהגיע לראות משחק בין שני ענקים, ומקבל רק אחד. איך שלא יהיה, נדאל הראה שהוא יחיד במינו, כשהביס 4:6, 2:6, 6:7(3) את הסרבי.

נדאל - דג'וקוביץ' 4:6, 2:6, 6:7(3)

דג'וקוביץ' שמר על הסרב במשחקון הראשון, אך נשבר בשלישי ונדאל עלה ל-1:3. הספרדי תסכל את הסרבי, שניסה לשבור חזרה, אך חוסר ריכוז מנע ממנו להקשות על נדאל. השניים אפילו העזו ועלו כמה פעמים לרשת, אבל חבטות העומק האדירות של נדאל, יחד עם חבטות החזרה לא ממש מרשימות של דג'וקוביץ', העניקו לספרדי ניצחון 4:6 במערכה הראשונה.

נדאל שלח כדורים קצרים במשחקון הראשון של המערכה השנייה, וניצל את חוסר המחץ של יריבו כדי לשבור ולעלות ל-0:1. במשחקון החמישי הנחישות של הספרדי ההותירה את דג'וקוביץ' מתוסכל, לאחר שהשיג שבירה שנייה במשחקון החמישי, ושעט ל-2:6 במערכה.

המערכה השלישית נפתחה שוב עם שבירה, וכן, שוב של נדאל. הספרדי המשיך להציג טניס אדיר, וטיפס בעזרת עוד שבירה ל-0:3, תוך שהוא מכסה כל חלק במגרש. במשחקון הרביעי שבר סוף סוף הסרבי, וזכה לתשואות רמות מהקהל. דג'וקוביץ' החל להציג את הרמה שהביאה אותו עד לחצי הגמר, ובמצב של 4:5 לנדאל כשההגשות של הספרדי, הצליח לשבור אותו. אבל שם התעורר מחדש הבולדוזר הספרדי, כפה שובר שיוויון, ובו כבר התפוצץ עם פתיחה של 0:6, משם הסרבי לא הצליח לחזור.

פדרר - מונפיס 2:6, 7:5, 3:6, 5:7

פדרר ככל הנראה ראה את משחקו המוקדם של נדאל, ופתח באגרסיביות, שבר כבר במשחקון הראשון את יריבו, והשתיק את הקהל המקומי. מונפיס ניסה לנער מעצמו את החלודה, וחזר עם שני משחקונים, אבל פדרר כבר נכנס לתנופה, ניצל את ההלם של הצרפתי, ולקח את המערכה הראשונה בסטייל, 2:6.

למערכה השניה כבר הגיע יריבו של פדרר בגישה לוחמנית יותר, זו שהביאה אותו עד לשלבים הגבוהים של הטורניר, וגרם לשוויצרי ללא מעט טעויות בלתי מחוייבות. הקהל נכנס לתמונה, מונפיס עלה ל-4:5, ועם ההגשות של פדרר, היה במצב של יתרון 0:30, ושתי נקודות מלקחת את המערכה השניה. השוויצרי פצח בלחימה אדירה, ונראה היה שהניסיון שלו יוציא אותו מזה, לאחר שהתגבר על מהלך נהדר של יריבו הצרפתי, שנמתח על החימר כדי להציל כדור. אלא שמונפיס לקח את הצ'אנס בשתי ידיים, הצליח לשבור, ולרדת עם 5:7 לזכותו בשניה.

פדרר פתח את המערכה השלישית בדרך הטובה ביותר שהוא מכיר: עם שבירה. מונפיס נראה באותם רגעים עייף וללא תשובות, ופדרר ניצל זאת מיד כדי לבצע שבירה כפולה, ולעלות ל-1:4. מונפיס עוד הראה סימני התאוששות כששבר בחזרה ל-3:5, אבל פדרר לא נתן ליריבו שום חבל הצלה, וסגר את הסיפור עם 3:6.

המערכה הרביעית והמכרעת היתה צמודה בדיוק כמו אלו שקדמו לה, כשמונפיס ממשיך להכניס את עצמו לבורות, רק כדי לצאת מהם בכל פעם. במצב של 5:4 לזכותו של פדרר, הציל הצרפתי שתי נקודות משחק, ניצח את המשחקון, והחל להטריף את הקהל המקומי, שעמד על רגליו והריע לגיבור שלהם. שני הטניסאים נאלצו לחכות דקות ארוכות, מאחר והקהל באיצטדיון החל בגל שנמשך זמן רב, אך משנפסק, חזר פדרר ממוקד, ושבר את הגשתו של הצרפתי כדי לנצח 5:7, ולקבוע פגישה בגמר עם יריבו המר, נדאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully