וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת באטרף

גאל מונפיס הפך לצרפתי הראשון שעולה לחצי הגמר ברולאן גארוס מאז 2001, והוא יפגוש שם את פדרר. גם סאפינה וקוזניצובה עלו

תמונת משחקי חצי הגמר ברולאן גארוס הושלמה היום, כאשר את ההפתעה הגדולה בפאריז סיפק לא אחר מאשר הנציג המקומי, גאל מונפיס, שניצח את דויד פרר הספרדי 3:6, 6:3, 3:6, 1:6 ורשם עלייה היסטורית לחצי הגמר. מונפיס יפגוש בשלב הזה את רוג'ר פדרר, שמעד במערכה הראשונה מול פרננדו גונזאלס הצ'יליאני, לפני שניצח 6:2, 2:6, 3:6, 4:6. חצי הגמר השני, שכבר נקבע אתמול, יפגיש ביום חמישי בין האלוף רפאל נדאל לנובאק דג'וקוביץ', שזכה השנה בגראנד סלאם הראשון במלבורן.

אצל הנשים, סבטלנה קוזנצובה ודינארה סאפינה הצטרפו לסרביות אנה איבנוביץ' וילנה ינקוביץ' בחצי הגמר, שיספק שני דרבים. סאפינה ניצחה את אלנה דמנטייבה 6:4, 6:7, 0:6. קוזנצובה גברה ברבע גמר נוסף על קאיה קאנפי האסטונית 5:7, 2:6.

גברים: פדרר, אלא מה? רק שמונפיס מחכה בפינה

אחרי ההפסד לפרננדו גונזאלס בטורניר גביע המאסטרס בשנחאי בסוף העונה שעברה, רוג'ר פדרר ידע שאסור להקל ראש בצ'יליאני, ובמערכה הראשונה במפגש ביניהם הוא אפילו נראה לחוץ ומפוחד משהו, מה שאיפשר לגונזאלס לנצח בקלות מפתיעה 2:6. כמו ברוב המקרים שהוא בפיגור, האש נדלקה אצל פדרר וכמוה גם הזרוע. האייסים התחילו לבוא, בפור-הנדים העצמתיים של גונזאלס הלכו ופחתו, והטניסאי הצ'יליאני נשלח פעם אחר פעם לצד הפחות חזק שלו - הבק הנד. פדרר לא ריחם על היריב שלו בשלוש המערכות הבאות, אחרי הכל, צריך לשמור כוח למשחק חצי הגמר שאמור להיות הרבה יותר קשה. הטניסאי מספר 1 בעולם ניצח בשלוש המערכות הבאות 2:6, 3:6, 4:6 - והלך לנוח.

אבל עם כל הכבוד לפדרר, ההצגה האמיתית של היום הייתה שייכת לגאל מונפיס המקומי, הטניסאי הצרפתי האחרון שנותר בטורניר. ולא רק זה, מונפיס גבר על דויד פרר 3:6, 6:3, 3:6, 1:6, והפך לטניסאי הצרפתי הראשון שעולה לחצי גמר הגראנד סלאם בפאריז, מאז שסבסטיאן גרוז'אן עשה את זה ב-2001. מונפיס, המדורג 59 בעולם, פתח מצויין את רבע הגמר מול הספרדי המדורג 5 בטורניר, וניצח במערכה הראשונה 3:6. פרר התאושש במערכה השניה, הציג את הטניס שהביא אותו לטופ העולמי, והישווה במערכות אחרי ניצחון 3:6. מונפיס, שזכה מן הסתם לעידוד מאסיבי באיצטדיון "פיליפ שאטרייה, חזר לטניס האגרסיבי שלו במערכה השלישית והשיג שבירה מוקדמת, שהספיקה לו כדי לנצח שוב 3:6. במערכה הרביעית פרר כבר יצא מהמשחק, ואיפשר למונפיס להחזיר לקהל עם תצוגת סולו וניצחון 1:6 במערכה ובמשחק כולו. כזכור, הצרפתי האחרון שזכה ברולאן גארוס היה יאניק נואה, שעשה זאת ב-1983. מונפיס חולם על זה, אבל בתור התחלה הוא יצטרך לעבור את המשוכה הבאה (מבין שתיים) בדמותו של רוג'ר פדרר ביום שישי.

נשים: קוזנצובה נגד סאפינה בחצי

תמונת חצאי הגמר הושלמה בטורניר הנשים. אחרי שאנה איבנוביץ' וילנה ינקוביץ' הבטיחו דרבי סרבי בשלב הזה כבר אתמול, נקבע היום דרבי רוסי בחצי הגמר השני. הדרבי הזה יפגיש בין הפינאליסטית לשעבר סבטלנה קוזנצובה לבין דינארה סאפינה, שעלתה לראשונה בקריירה שלה לחצי גמר טורניר גראנד סלאם.

קוזנצובה (4 בטורניר) עצרה את המסע המרשים של קאיה קאנפי האסטונית (49 בעולם), שניצחה בדרך את אנה צ'אקבטדזה. הרוסיה הזאת כבר הייתה גדולה על קאנפי, ולמרות שקיבלה פייט ראוי, ניצחה בסופו של דבר 5:7, 2:6.


דינארה סאפינה (13 בטורניר) התמודדה בדרבי רוסי נוסף מול אלנה דמנטייבה (7 בטורניר), 24 שעות אחרי שהראשונה הדיחה את מריה שראפובה. דמנטייבה השיגה שבירה בדרך לניצחון במערכה הראשונה, ואחרי שבירה נוספת בדרך ל-2:3 בשניה, סאפינה כבר התחילה להתנהג כמו אחיה הגדול והוציאה את התסכול על המחבט. דמנטייבה עלתה ליתרון 2:5 ונראתה בדרך הנכונה לניצחון, אבל מסתבר שה"קריזה", דווקא עזרה לסאפינה, ששברה פעמיים והישוותה ל-5:5. בהמשך היא השלימה ניצחון בארבעה משחקונים ברצף כדי לעלות ל-5:6. המומנטום נשאר אצלה גם בשובר השיוויון, והיא הישוותה ל-1:1 במערכות.

במערכה השלישית והמכרעת, סאפינה השיגה שבירה כבר במשחקון הראשון. היתרון הזה ליווה אותה לאורך כל המערכה, כאשר בשלב מסויים נראה היה כאילו דמנטייבה כבר הפסיקה להאמין. סאפינה ניצחה בסופו של דבר 6:4, 6:7, 0:6.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully