וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריו פרננדז: משוגע, לטוב ולרע

דריו פרננדז, ההחתמה הראשונה של יצחק שום לעונה הבאה, הוא סיפור על חוסר הצלחה מקומית של שחקן פיזי וחם מזג. על המגרש ומחוצה לו

בבית"ר ירושלים אוהבים שחקנים זרים עם מנטאליות מעט אקסצנטרית. פבריס פרננדז וכריסטיאן פביאני הם רק שתי דוגמאות מהשנתיים האחרונות, וכעת, עושה רושם שקבוצתו של יצחק שום מצאה את ה"משוגע" הבא. דריו אסטבן חוזה פרננדז נולד בעיירה בשם פונטה אלטה, בארגנטינה, ב-24 בספטמבר, 1978. הילד שיחק בקבוצות הילדים של העיירה, ובשנת 2000, ביחד עם המילניום החדש, החליט לקחת את חלום הכדורגל שלו מעט קדימה.

פרננדז סגר באינדפנדיינטה, קבוצת הפאר הארגנטינאית, כשהיה בן 22. לאחר עונה שכללה בעיקר ספסל, עבר הקשר לאולימפו, וגם שם לא זכה לחוות דקות משחק מרובות. פרננדז, שפתאום ראה איך בגיל 24 הקריירה שלו דורכת במקום, החליט לעבור למועדון הארגנטינאי השלישי בשלוש שנים, ונחת בקילמס. שם סוף סוף זכה הקשר המוכשר לדקות משחק, ובעונת 2002-2003 שיחק בקבוצה 26 משחקים, בהם תרם 3 שערים ו-7 בישולים.

לאחר העונה המוצלחת, פנתה אליו קוברלואה הצ'יליאנית, במטרה להחתימו. קבוצת הפאר המקומית נמצאת בעיירה בת 15 אלף תושבים באמצע מדבר, ובגלל חוסר האטרקטיביות המסוים שלה, כמו גם של הליגה הצ'יליאנית כולה, היא מחפה על כך בסכומי כסף אבסורדיים שנשפכים על שחקנים זרים, בעיקר מברזיל וארגנטינה. פרננדז התלבט, אך הכסף הגדול גרם לו לארוז חפציו, ולטוס לצ'ילה.

המעבר התגלה כטעות מסוימת, ולאחר פתיחה לא רעה במדי הקבוצה נפצע פרננדז, ולאחר מספר חודשים כבר היה חזרה בארגנטינה, הפעם בקבוצת גודוי. הקשר המשיך לנדוד בנסיון למצוא קבוצה שתאפשר לו להפגין את כישוריו, עליהם קשה להתווכח, ולאחר שגם צ'קאריטה העניקה לו חוזה אך לא דקות משחק, החליט פרננדז שאולי מעבר יבשת יביא איתו את השינוי.

בקיץ 2005 הוא עבר לליגה היוונית, ולפאניוניוס, בה שיחק עד היום. לפני כחצי שנה, היה קרוב הקשר לסגור בסטיאווה בוקרשט הרומנית, שהציעה עבורו 700 אלף יורו, אך לבסוף נשאר במדי פאניוניוס, בה שיחק ב-3 השנים האחרונות 66 משחקים, בהם תרם 3 שערים ו-19 בישולים, כולל מספר משחקים מצוינים בגביע אופ"א.

מדובר בשחקן מרכז שדה טיפוסי, שבנוי כמו שצריך (1.79 ס"מ על 72 ק"ג), המתמחה בבעיטות חופשיות וברגל שמאל קטלנית. שחקנים ששיחקו איתו בארגנטינה מספרים כי בעוד שהפלוס הגדול שלו הוא משחקו האגרסיבי והבלתי מתפשר, זהו גם חסרונו הגדול ביותר. לדריו פרננדז פתיל קצרצר, ולאורך הקריירה שלו הוא היה מעורב במספר רב של תקריות, שהביאו, בין השאר, לכמה וכמה כרטיסים אדומים. הצצה מהירה במספר קטעי וידאו שלו ביוטיוב מראה רק חלק קטן מתקריותיו, בהן מתבלטת אחת ספציפית.

באחד ממשחקי הליגה, דוחף פרננדז את אחד ממביאי הכדורים הצעירים. קהל היריבה כועס, ומגיב עם זריקת חפצים על הקשר המפוקפק, ופרננדז מתעצבן ודוחף את שחקני הקבוצה היריבה שבאים לעברו. הקשר הצבעוני נחשב לשחקן חם מזג, שלעתים יוצא מכלל שליטה, אך באותה מידה לאחד שנותן את כל כולו על המגרש, ונלחם על כל כדור. באם האופי המפוקפק משהו, שאופייני לכל כך הרבה שחקנים דרום אמריקאים, יתקבל בברכה בבית"ר ירושלים, זה אנחנו כנראה עתידים לראות בעונה הקרובה. על דבר אחד אין עוררין: זה הולך להיות חם. תרתי משמע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully