וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: נגמר בדרך לחצי

דג'וקוביץ' עבד קשה מאוד מול גולביס, ניצח 5:7, 6:7 (3), 5:7, ויפגוש את נדאל ששייט עם 1:6, 1:6, 1:6 מול אלמגרו. פאר הודחה בזוגות

זה היה מונח על הנייר כבר מההתחלה, אבל עכשיו כשזה רשמי, אין ספק שצפוי לכל חובבי הטניס מעדן נהדר בחצי גמר הרולאן גארוס: לאחר שני משחקי רבע גמר שונים לגמרי זה מזה, נקבע שהאלוף המכהן ואשף החימר, רפאל נדאל יפגוש בחצי הגמר הראשון את נובאק דג'וקוביץ', לאחר שהשניים גברו על יריביהם היום (שלישי). הסרבי, המדורג 3 בטורניר הצליח לנצח בשיניים את ארנסט גולביס הלטבי, 5:7, 6:7 (3), 5:7 בתום 3 שעות של משחק, בעוד הספרדי שייט אל חצי הגמר עם ניצחון קליל, 1:6, 1:6, 1:6 על ניקולס אלמגרו הספרדי.

אצל הנשים עמדו שוב שתי הסרביות במרכז העניינים, בדרך לחצי גמר כל סרבי. ראשונה עלתה אנה איבנוביץ' (2 בטורניר) מול פטי שנידר השוויצרית (10 בטורניר), וגברה עליה 3:6, 2:6 במשחק שפתח את היום באיצטדיון פיליפ שאטרייה. בת ארצה, ילנה ינקוביץ' (3 בטורניר) ניצחה את הסינדרלה הספרדיה קרלה סוארז נבארו ברבע הגמר השני 3:6, 2:6.

עושה רושם שהתקופה הרעה שעוברת על שחר פאר חילחלה גם אל משחק הזוגות, והערב הודחו הטניסאית הישראלית ו-ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית, המדורגות 6 בטורניר, על ידי קייסי דלקואה האוסטרית ופרנצ'סקה שיאבון האיטלקייה, בשלב רבע הגמר. דלקואה ושיאבון הצליחו להכריע את המערכה הראשונה, 6:7 (4), ופתחו עם שבירה מהירה במערכה השניה. פאר ואזרנקה עוד הצליחו לשבור חזרה, אך לא הצליחו לעצור את יריבותיהן, ששברו לקראת הסיום וזכו בניצחון 5:7 במערכה השניה, ובכרטיס לחצי הגמר.

במקביל הושלמו שני משחקי שמינית הגמר האחרונים שנקטעו אתמול בגלל החשיכה: סבטלנה קוזנצובה (4 בטורניר) השלימה את הניצחון על הבלארוסית העולה ויקטוריה אזרנקה (16 בטורניר), כשגברה עליה 2:6, 3:6. קאיה קאנפי האסטונית ממשיכה את הטורניר הנהדר שלה, כשגברה על פטרה קביטקובה הצ'כית 3:6, 6:3, 1:6. השתיים ייפגשו מחר ברבע הגמר.

גברים: חצי גמר חלומי

דג'וקוביץ' ידע מראש שזה לא הולך להיות פשוט. הדרך שעשה יריבו הלטבי עד כה והביטחון העצמי שלו לקראת המשחק היוו גם סוג של אות, אבל ספק אם הסרבי חשב שהוא יקבל משחק כל כך קשה, שייגמר בשלוש מערכות. המערכה הראשונה כבר סימנה את הבאות, כשגולביס היה בתמונה אך נשבר לקראת סיומה, בדרך ל-7:5.

הלטבי הלוחמני לא ויתר, והשניים מצאו את עצמם בשובר שיוויון במערכה השניה, אבל דג'וקוביץ' העלה את הרמה שלו, נראה נהדר וניצח 6:7 (3). במערכה השלישית הצליח כבר דג'וקוביץ' לשבור את יריבו ונראה כאילו הוא בדרך לסיים את המרתון, אבל אז שבר הלטבי בעצמו עם ווינר נהדר על הקו שהקפיץ את הקהל המקומי. אלא ששם זה נגמר, ודג'וקוביץ' הוכיח הרבה קור רוח, לא התרגש והצליח להכריע את המשחק עם ניצחון 5:7 באחרונה, לאחר 3 שעות של משחק.

המדורג 2 בטורניר, שמדורג אצל כולם כראשון, הוא הוא רפאל נדאל הראה היום לכולם מדוע הוא עדיין לא הפסיד ולו משחק אחד בטורניר הצרפתי, ומדוע הוא בדרך לזכייה רביעית ברציפות בגראנד סלאם הספציפי הזה. נדאל פגש בבן ארצו, ניקולאס אלמגרו, המדורג 19 בטורניר, ודרס אותו ללא רחמים, 1:6, 1:6, 1:6. עכשיו נותר לראות האם המאמץ האדיר של דג'וקוביץ, עלול להשפיע, מול המאסטר בכבודו ובעצמו, שלא רק נראה בכושר נהדר, אלא גם מגיע הרבה פחות עייף.

נשים: הכל מוכן לקרב הגדול

אהבה גדולה לא שוררת בין אנה איבנוביץ' לילנה ינקוביץ', ולמרות ששתי הכוכבות הגדולות של הטניס הסרבי שמו את המחלוקות ביניהן בצד לטובת משחקי גביע הפדציה השנה, מפגש ביניהן בחצי הגמר ברולאן גארוס צפוי להיות חם וסוער. התסריט הזה בדרך להתממש, לאחר שהשתיים חלפו היום על פני יריבותיהן ברבע הגמר.

הראשונה לעשות זאת הייתה איבנוביץ', שיכולה לטפס לראשונה בקריירה שלה למקום הראשון בעולם אם רק תשחזר את הישגה מאשתקד - העפלה לגמר. הסרבית היפהפייה, הפייבוריטית של וואלה! ספורט, לא התקשתה מול פטי שנידר הוותיקה והטובה, וגברה עליה 3:6, 2:6 תוך 76 דקות בלבד, שניות אחדות לפני שהשמים בפאריס החלו לטפטף. "בסוף כבר רציתי כבר שזה ייגמר, שלא נמשוך את זה יותר מדי זמן בגלל הגשם", אמרה בחיוך, אחרי שזכתה בנקודת המשחק בניסיון השלישי.

ינקוביץ', שנעצרה בחצי הגמר בשנה שעברה על ידי ז'סטין הנין, קיבלה יריבה נוחה בדמותה של הספרדיה האלמונית קרלה סוארז נבארו (132 בעולם!) שפחות או יותר הסתפקה בעצם הגעתה למעמד המכובד. המשחק עצמו לא היה כוחות, ואחת הפייבוריטיות הברורות לקחת את הטורניר כולו טיילה בדרך ל-3:6, 2:6 פשוט וקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully