וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: דג'וקוביץ' ונדאל ברבע הגמר

הסרבי לא נבהל מהקהל הצרפתי ומהגשם בדרך לניצחון על מתיאו, רפא עדיין מושלם. פאר ואזרנקה ברבע גמר, רם וארליך הודחו בשמינית

היום השמיני של הרולאן גארוס נפתחו היום (ראשון) עם משחקי שמינית הגמר הראשונים, שתמיד מסמלים את ההגעה לרגעים המכריעים של הטורניר. למשחקי היום בפיליפ שאטרייה שובצו שלושה כוכבים סרבים, כשבזה אחר זה עלו אנה איבנוביץ', ילנה ינקוביץ' ונובאק דג'וקוביץ' למשחקי שמינית הגמר שלהם, כשאת היום במגרש המרכזי יסגור האלוף רפאל נדאל.

בגזרת הישראלים, היום התחיל ברגל ימין עם ניצחון של שחר פאר ובת זוגתה ויקטוריה אזרנקה. הפיינליסטיות של טורניר הזוגות באוסטרליה (6 בטורניר) פגשו את צמד הסיניות שאו פנג וטיאנטיאן סון (11 בטורניר) והפסידו במערכה הראשונה 7:5, אבל חילצו בשיניים את המערכה השניה עם ניצחון 6:7, ושייטו במערכה השלישית לניצחון 2:6.

ההמשך כבר היה שונה לחלוטין, כשאנדי רם ויוני ארליך סיימו את דרכם בטורניר הזוגות עם הפסד 6:4, 6:4 מול ברונו סוארז הברזילאי ודושאן ומיץ' הסרבי בשמינית הגמר. הצמד הישראלי (3 בטורניר), שזכה באליפות אוסטרליה אבל לא הצליח לשמור על רמה גבוהה בעונת החימר, השווה את הישג השיא שלו בגרנד סלאם הפריזאי, אבל לא הצליח לשפר אותו ולהעפיל לרבע הגמר.

גברים: גולביס שובר שיאים

האלוף המכהן והמדורג שני בטורניר, רפאל נדאל, שייט עד כה לשמינית הגמר מבלי לשמוט מערכה, ולא מעט אנשים צפו שבן ארצו פרננדו ורדסקו (22 בטורניר) לפחות ייתן לו פייט, אבל זה נגמר מהר מאוד. נדאל הביס את יריבו 1:6, 0:6, 2:6, כשגם הפסקת הגשם לא עצרה את הכושר הקטלני שלו. אמנם ורדסקו נראה לפרקים כאחד שמוטרד מפציעתו, ואף ביקש הפסקה לטיפול, אבל גם ב-100 אחוז כשירות הוא לא יכול היה לעשות כלום מול נדאל בכושרו הנוכחי.

נדאל, ששיחק היום בפעם הרביעית ברציפות מול שחקן שמאלי, שמר על מאזן מושלם ברולאן גארוס - 25 ניצחונות מול 0 הפסדים. מכונת החימר נמצאת בדרך הנכונה להישג שלא נעשה על ידי אף אחד מאז בורג של 81 - זכייה רביעית ברציפות בפאריס.

ברבע הגמר יפגוש נדאל יריב ספרדי עיקש לא פחות (והפעם, ימני) - ניקולס אלמגרו (19 בטורניר), שגבר בשמינית הגמר על הצרפתי המפתיע ג'רמי שארדי 6:7, 6:7, 5:7. המשחק היה צמוד לכל אורכו, אבל ברגעי ההכרעה אלמגרו, המנוסה יותר, הצליח להתעלות, כולל כמה "פוקסים" בשוברי השוויון המכריעים.

נובאק דג'וקוביץ', המדורג שלישי, ניצב בתחילת היום בפני קרב לא פשוט משלו, מול פול הנרי מתיאו הצרפתי (18 בטורניר), אבל למרות תמיכת הקהל המקומי (ונוכחותו של מאמנו מאטס וילאנדר ביציע), הסרבי הצליח להעפיל לרבע הגמר אחרי ניצחון חלק 4:6, 3:6, 4:6, כשגם הפסקת הגשם לא הצליחה לעצור את המומנטום של הטוען לכתר.

דגוקוביץ' יפגוש ברבע הגמר את ארנסטס גולביס הלטבי, שהמשיך במסע הקסם שלו עם ניצחון בשמינית הגמר על מיכאל לודרה הצרפתי 4:6, 6:7, 3:6. גולביס בן ה-20, המדורג 80 בעולם, רשם את הישגו הטוב ביותר בגרנד סלאם אחרי שהגיע לשמינית הגמר בארצות הברית אשתקד, והוא לא מתכוון לעצור שם.

נשים: איבנוביץ' טיילה, ינקוביץ' הזיעה

את יום המשחקים פתחה פיינליסטית השנה שעברה והמדורגת שניה, אנה איבנוביץ', שלא הגיעה לטורניר בכושר טוב אבל תופסת תאוצה בכל משחק. יריבתה בשמינית הגמר היתה הצ'כית פטרה צ'טקובסקה (77 בעולם), שהדיחה בסיבוב השלישי את בת ארצה איבטה בנסובה, שלא הצליחה לגנוב אפילו משחקון אחד מול הסרבית העוצמתית, שניצחה בקלי קלות 0:6, 0:6 תוך 54 דקות בדרך לרבע הגמר.

יריבתה הבאה תהיה השוויצרית הוותיקה פטי שנידר (10 בטורניר), שגברה 4:6, 2:6 על קתרינה סרבוטניק הסלובנית (27 בטורניר), שכבר עשתה את שלה כשהדהימה את סרינה וויליאמס.

מיד אחרי איבנוביץ' עלתה למגרש סרבית אחרת, ילנה ינקוביץ' (3 בטורניר) לה חיכה קרב מבטיח מול הפולניה הצעירה אגניישקה ראדוונסקה (14 בטורניר). ינקוביץ' ניצחה די בקלות במערכה הראשונה 3:6, אבל שלושה משחקונים בתוך המערכה השניה היא נזקקה לטיפול רפואי בצווארה ובכתפה, מה שהעביר את המומנטוטם לצד של ראדוונסקה. המערכה נכנסה לשובר שוויון, בו התעלתה ינקוביץ' וניצחה 3:7 כדי להשיג את הכרטיס לרבע הגמר.

על מנת לסדר לנו דרבי סרבי רותח בחצי הגמר תצטרך ינקוביץ' לחלוף על פני הספרדיה האלמונית קרלה סוארז נבארו (132 בעולם), שניצחה בשמינית הגמר את פלאביה פנטה האיטלקיה (26 בעולם) 3:6, 2:6 ורשמה את הישג השיא בקריירה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully