וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני השרון ניצחה בדרבי המאוכזבות

קבוצתם של טפירו ובירנבוים גברה על עירוני נהריה 69:79 במשחק על המקום השלישי, והיא ככל הנראה תהיה הנציגה השניה ביול"ב קאפ

ברוב החלקים של המשחקים הזה הוא נראה חסר משמעות לחלוטין, כיאה למשחק על המקום השלישי ביורוליג למשל. אבל בני השרון ועירוני נהריה שיחקו למעשה לא רק על יוקרה מסויימת, אלא גם על הכרטיס השני של קבוצה ישראלית ליול"ב קאפ - המפעל האירופי השני בחשיבותו.

בני השרון, שבסיכומו של דבר שיכנעה הרבה יותר לאורך העונה הסדירה בליגת העל, ניצחה 69:79 ויצאה לפגרת הקיץ עם טעם מתוק. השאלה הגדולה היא אם היו"ר אלדד אקוניס והבעלים לני רקנאטי יוכלו ליצור המשכיות, להשאיר בקבוצה את הכוכב מאיר טפירו ואולי גם את המאמן אפי בירנבוים, כדי לבנות קבוצה שתוכל לעשות דברים גדולים גם באירופה. נהריה הגיעה לטורניר הזה די בהפתעה, וגם בלי יותר מדי ציפיות - ככה זה גם הסתיים מבחינתה.

מהלך המשחק

עירוני נהריה עלתה למשחק ללא אדריאן פלדג'ר הפצוע, שאמור לעבור ניתוח בימים הקרובים. למרות שיש משמעות למשחק הזה, זה לא ממש בא לידי ביטוי בהגנות משני הצדדים, שאיפשרו קצב מהיר. אחרי שנהריה הובילה בדקות הראשונות, ג'ייסון וויליאמס קלע את השלשה הראשונה במשחק והעלה את בני השרון ל-8:9. מאותו רגע היתרון נשאר אצל הקבוצה של בירנבוים, מאיר טפירו הוסיף עוד שלשה לקראת סיום הרבע הראשון ובני השרון הובילה בסיומו 18:20.

נהריה עלתה רדומה לגמרי לתחילת הרבע השני, וארז כץ ניצל את זה כדי להעלות את בני השרון ליתרון שיא של 7 נקודות. המגמה הזאת נמשכה עד 3ף30 דק' לסיום, כשבני השרון עלתה לראשונה במשחק ליתרון דו ספרתי. בשלב הזה הבינו בנהריה שהמשחק הזה יכול ללכת לאיבוד מהר מאוד, וההגנה החלה ללחוץ יותר. בשלוש הדקות האחרונות של המחצית דווקא בני השרון הייתה זו שלא פגעה מהשדה, ונהריה הקטינה ל-41:37 בהפסקה.

מסע ההתאוששות של נהריה נמשך בפתיחת המחצית השניה, ואחרי 2:30 דק' הצפוניים חזרו להוביל בזכות שלשה של ג'ון גילכריסט. קוז'יקרו כבר העלה ליתרון של שלוש נקודות, אבל בני השרון הגיבה בריצת 0:10 ועלתה ליתרון 48:55. אנדודי איבי, שהיה רדום במחצית הראשונה, התעורר והחל לייצר סלים קלים כדי להוביל את בני השרון ליתרון 53:63 בסיום הרבע השלישי.

תחילת הרבע הרביעי הייתה גרועה במיוחד משני הצדדים, שנראו כאילו זה רבע אחד יותר מדי בדרך לחופשת הקיץ שלהם. מי שהצליחה להעביר הילוך לקראת המאני טיים הייתה דווקא נהריה, ואחרי חמש דקות קוז'יקרו צימק ל-68:63. נהריה צימקה למינוס 3 והיו לה עוד שתי אפשרויות להשוות, אבל היא לא ניצלה אותן ובני השרון פתחה מחדש את היתרון. 1:40 דק' לסיום ארז כץ קלע שלשה וסגר עניין.

"מאוד רצינו אירופה, ועשינו את זה"

מאמן בני השרון אפי בירנבוים אמר בסיום המשחק: "הניצחון הזה פיצה במשהו על ההפסד ביום שלישי. היה קשה להקים את החבר'ה מהקרשים. לתת מחמאות לחבר'ה האלו זה כבר נדוש, אבל הם באמת נתנו הכל כדי שהמועדון גם ירוויח משהו. מאוד רצינו אירופה, היינו במתח ועשינו את זה".

קפטן בני השרון מאיר טפירו: "אנחנו מסיימים עם טעם טוב כי היה לנו חשוב להיות ביול"ב קאפ. עשינו עונה מדהימה, חבל שלא הגענו לגמר ושמחתי להיות במועדון הזה. אני גאה בכולם, ואני שמח שגם ביום שלישי נתנו את הכל מול מכבי תל אביב. ידענו לבוא אחרי זה ולהציג כדורסל הגנתי והתקפי". טפירו אמר לקראת העונה הבאה: "כרגע אני חתום בבני השרון ואני מקווה שיבנו שם קבוצה טובה".

מאמן עירוני נהריה רוני בוסאני: "החודשיים האחרונים היו פנטסטיים. נהנו מכל רגע, שיחקנו כדורסל טוב. מגיע קרדיט גדול להגנה של בני השרון, אבל לא הפסקנו לשחק עד הסוף. אני לא חושב שמעמד הפיינל פור היה גדול עלינו. היינו ראויים, הגענו ראויים ומגיעות מחמאות לכל השחקנים שלי".

קלעו לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 22, מאיר טפירו 17 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, רון גריזארד 15, ארז כץ ואנדודי איבי 9 כל אחד, ניצן חנוכי 5, עוסמאן סיסה 2.

קלעו לעירוני נהריה: עידו קוז'יקרו 17 ו-8 ריבאונדים, אשנטה ג'ונסון 13, סשה אוקוצ'וליץ' 12, ג'ון גילכריסט 9 ו-6 אסיסטים, אוטיס היל ומתן נאור 6 כל אחד, ברק פלג 4, אבי סוכר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully