וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגיעים כדי לקחת את הצלחת"

הבעלים והמאמן של הפועל חולון, מיקי דורסמן אינו מפחד ממכבי תל אביב, וגם הוא יודע שהאליפות תלויה בראש ובראשונה בקבוצתו. וויצ'יץ': "אם נפסיד, זה יפתח את מהדורת החדשות של CNN"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

לו זר כלשהו נקלע אמש (שלישי) ליד אליהו, בוודאי היה מרים גבה נוכח החגיגות של אנשי מכבי תל אביב לאחר הניצחון על בני השרון (55:57). דווקא שחקני העבר שהיו אמש בהיכל, ביניהם חלק מהזרים האטרקטיביים שראתה המדינה, ראו בקפיצה של צביקה שרף והחיבוקים מנהג משונה. אחרי הכל, העפלה של הצהובים למעמד הגמר היתה עד כה אירוע שבשגרה, ואולי דווקא החגיגות הללו מצביעות יותר מכל על הלחץ האמיתי ששורר בקרב האלופה הנצחית, שמרגישה לראשונה זה עידן ועידנים - ארבעים שנה, ליתר דיוק - שהאליפות כבר לא מונחת בכיס.

"אין בכדורסל קסמים", אמר מאמן הקבוצה, צביקה שרף, במסיבת העיתונאים לקראת גמר הפיינל פור הישראלי מול הפועל חולון (חמישי, 20:50, ערוץ 10). "חולון היא קבוצה טובה והחוזק שלה זה האתלטיות וריבאונד ההתקפה שלה. אנחנו נשתדל להתמודד עם זה בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים". כשנשאל לגבי סגנון המשחק שיתפתח מחר, אמר שרף: "אני אתן למיקי לבחור את הסגנון של המשחק. כל משחק הוא בפני עצמו. אתמול היו שתי קבוצות עם משחק הגנה יוצא מן הכלל. אני לא חושב שאפשר לחזור למשחק הגנה שכזה מחר. זה תלוי בכל מיני התפתחויות במגרש וכל מני דברים שאתה מתכנן ומצליח או לא מצליח. אנחנו יודעים בדיוק למה באנו לפיינל פור הזה ואנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים להשיג מחר, ונשתדל לעשות את זה במגרש".

כשנשאל על כך שאין לו היום בנמצא שחקן עוגן ממנו יכול לצפות למספר נקודות מסוים, בדומה לפי.ג'יי טאקר או טריי סימונס של חולון, השיב שרף כי "שלשום בבוקר ג'ינובלי עשה 37 נקודות ואחר כך הוא עשה 7 נקודות. אני רואה NBA כל בוקר וראיתי את סן אנטוניו מנצחת ואז מפסידה. ואז בא פארקר ואמר שברבע האחרון הם פשוט לא סיפקו את הסחורה. יש לנו הרבה שחקנים בכושר טוב. אנחנו עשינו עשרה ימים של אימונים והכנה למשחק מול בני השרון והיתה לנו הכנה יוצאת מן הכלל. המשחק אתמול התהפך כשכספי ויותם נפצעו וחוץ מזה בני השרון היא טובה וראוייה בליגה הזאת".

כמו בימים האחרונים, גם הערב התחמק שרף מהצהרות באשר לעתידו בעונה הבאה. "עד כמה שאני יודע, מחר יש לנו משחק מול חולון. אני לא אתעסק עכשיו במאמנים ישראלים שלא רוצים לבוא למכבי או כן רוצים לבוא למכבי. מי שלא רוצה לעבוד תחת לחץ שלא יעבוד במכבי תל אביב. יש פה לחץ ומי שלא רוצה את זה, שלא יבוא לאמן כאן".

ניקולה וויצ'יץ' גם הוא לקח חלק במסיבת העיתונאים. שש עונות עבר הקרואטי במכבי, וככל הנראה מחר תהיה זו הפעם האחרונה בה ילבש את המדים הצהובים-כחולים. כאשר נשאל האם זה הופך את המשחק מחר למיוחד יותר עבורו, השיב וויצ'יץ' כי "האליפות הישראלית היא תמיד מיוחדת. אני לא מתעסק בזה שזה אולי המשחק האחרון שלי בארץ. לא חשבתי על זה עד עכשיו. כמובן שננסה לעצור את חולון על אפס נקודות, אבל כנראה שלא נצליח בזה. בפיינל פור הכל יכול לקרות. ואנחנו היחידים שיש לנו מה להפסיד מהעונה הזאת. כל שנה זה הופך להיות קשה וקשה יותר עבורנו. אם חולון תפסיד מחר, היא תעמוד בדיוק באותו מקום בו עמדו הרבה קבוצות בחמישים השנים האחרונות, ככה שאין עליהם הרבה לחץ. אם אנחנו נפסיד את האליפות, לעומת זאת, זה יהיה אירוע שאולי יפתח את מהדורת החדשות של ה-CNN, כך שברור שרוב הלחץ עלינו".

"התמודדנו כל העונה עם שני משחקים בשבוע", הוסיף עומרי כספי. "מבינת העייפות, אני חושב שלחולון יהיה יותר קשה. אנחנו עובדים קשה ומתכוננים לכל מה שצריך להיות מחר. נהיה מוכנים".

טל בורשטיין, שכמעט ולא ראה דקות פרקט מאז החלים מהפציעה בעקביו והתרחק לאחרונה מכלי התקשורת, הסכים לענות על מספר שאלות. "אני לא חושב שאני צריך להסביר למישהו כמה אני רוצה לשחק", אמר הגארד הישראלי. "מכירים אותי כאן מספיק שנים. עד כמה שזה תלוי בי, אני רוצה ומוכן לשחק. האם אני מרגיש שאני צריך להיות על הפרקט ברגעים האלו? מה זה משנה מה אני מרגיש, הרי גם ככה זה לא תלוי בי".

"עוד לא סיימנו את העבודה"

הקבוצה שלו סיימה ראשונה בליגה, נראית עדיפה על פני יריבתה בצהוב והרשימה בשלב חצי הגמר. עם זאת, מיקי דורסמן לא ממהר לחגוג. המאמן/בעלים של הפועל חולון, שעלה עם קבוצתו רק העונה מהליגה הלאומית, להזכירכם, עומד מרחק 40 דקות מתואר אליפות היסטורי, ואולי חשוב מכך, משכתוב דפי ההיסטוריה של הכדורסל הישראלי, שלא ראה אלופה אחרת כבר 15 שנה.

"אנחנו מגיעים נחושים כדי לבוא ולקחת את הצלחת", סיפר דורסמן, שהחליט קודם לכן שלא לאפשר לעיתונאים הרבים לעלות למגרש בסיום האימון ולראיין את שחקניו. "חולון באה לשחק כדורסל, וזה מה שהיא יודעת לעשות טוב. עד היום, במשחקים שלנו מול מכבי, לא חשבנו שמהצד השני עומדים מייקל ג'ורדן או לברון ג'יימס, ככה שאין סיבה שלא נתמודד מולם כמו שצריך".

לגבי משחקה של מכבי מול בני השרון, אמר דורסמן: "שתי הקבוצות שיחקו סגנון הגנה שלא איפשר סקור גבוה. שתי הקבוצות עשו עבודה טובה מאוד בהגנה. אני לא נמצא פה בשביל להגדיר איך מנצחים. בשביל לנצח צריך לעשות פחות שטויות ואתמול מכבי עשתה פחות שטויות".

למרות שלא זכה לשחק בחצי הגמר מול נהריה, גם הקפטן ליאור לוי ממוקד מאוד על המטרה הקרובה. "יש אווירה טובה ואנחנו קצת מתרגשים, אבל עוד לא סיימנו את העבודה. אף אחד לא זוכר את המקום השני. אנחנו ננסה לנצח את המשחק מחר ונקווה שנצליח לעשות את זה. מקום שני זה אמנם מכובד, אבל לא מספק אותנו". כאשר נשאל על סוד ההצלחה של חולון העונה, השיב לוי כי "הביחד שלנו הוא חלק גדול מהעניין. גם שחקנים שעשו הרבה בכדורסל ובמשחק נתון משחקים יותר או פחות, תמיד נשארים חיוביים ומוכנים לעזור כשהזמן שלהם מגיע. שחקנים כמו מאליק (דיקסון) וטוני (ווישהאם), שאתמול היה בעיני מדהים, קלע 19 נקודות מול נהריה כשכמה משחקים לפני כן הוא לא הרבה לשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully