וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור אחרי ניצחון על בני השרון

מכבי תל אביב כבר הרגישה את התואר בורח ממנה, אבל בני השרון סיימה רבע רביעי מזעזע בלי סל שדה, מכבי ניצחה 55:57, ובירנבוים וטפירו ייאלצו לחכות לשנה הבאה

אין היסטוריה, אבל יש היסטריה. מכבי תל אביב כבר הרגישה את האליפות בורחת לה מהידיים, אבל בני השרון התעקשה לא לקחת ממנה את התואר. החבורה של בירנבוים כבר הוליכה בבטחה, אבל הציגה רבע רביעי מזעזע (שמהלכו קלעה חמש נקודות בלבד) ולמעשה נתנה למכבי את הניצחון (עם 11 מ-21 מהעונשין). צביקה שרף והחבורה סחטו ניצחון 55:57 עם השיניים, העפילו לגמר מול הפועל חולון, ושוב התברר את מה שידענו מזמן: צריך לקרות משהו מיוחד כדי שמישהו ייקח משמעון מזרחי את התואר.

באיזשהו שלב זה כבר נראה גמור. מכבי, כמו כל העונה, נראתה מבולבלת, חסרת הנהגה, חסרת ביטחון. בני השרון, לעומת זאת, הציגה שני רבעים מצוינים, האפילה על הצהובים בכל תחום ועלתה ליתרון מבטיח. אבל ברבע האחרון, בזמן האמת, נכנסו גורמים אחרים למשוואה - מי ווינר, ומי משקשק. ולזה כבר אין קשר לכדורסל.

ג'ייסון וויליאמס, למשל, שחקן נהדר שנתן משחק מצוין, החטיא בדקות האחרונות כמה זריקות עונשין (6 מ-12 בסך הכל) שיכלו לתת לקבוצתו ניצחון היסטורי. אבל הכדורים חמקו החוצה. מאיר טפירו, למשל, שנתן עונה נפלאה שכללה שלושה ניצחונות על מכבי, סיים את הערב הכי חשוב שלו העונה עם 1 מ-12 מהשדה. ספק אם שמעון מזרחי ירצה לצרף אותו לקבוצתו אחרי תפקוד שכזה בערב כל כך גדול. גם אפי בירנבוים, שהעמיד העונה קבוצה נפלאה, כשל ברגע האמת. אחרי שלושה ניצחונות על מכבי, את המשחק הכי חשוב מבין הארבעה הוא סיים בתבוסה כואבת.

ומנגד, מה תגידו על ניקולה וויצ'יץ'? הסנטר המושמץ, חסר הברכיים, זה שבמשך כל הערב נראה צולע וחסר יכולת, נתן שני סלים גדולים בשתי הדקות האחרונות, והזכיר לנו מיהי מכבי, מיהו מכביסט, ומהו מכביזם.

למרות הניצחון, למרות הדיבורים על ווינריות ומכביזם, צביקה שרף צריך להיות מודאג. גם הוא יודע שהיכולת הזו לא תספיק לו בגמר מול הפועל חולון. הוא הפסיד העונה כבר שני גמרים (גביע המדינה והיורוליג), ו-55 נקודות מול הדורסמנים ישאירו אותו קירח מכל הכיוונים. מה שבטוח, אנחנו נהיה שם.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח בלחץ משני הצדדים, אבל הראשונה להתאושש הייתה מכבי. הלפרין עם שני סלים העלה את מכבי ליתרון, וויצ'יץ' קיבל גג מהדהד מסיסה, אבל הצהובים הפגינו הגנה נחושה ועלו ליתרון 4:11. כספי קיבל מכה בראשו ונאלץ לרדת לטיפול על הספסל, אבל המחליף בלותנטאל העלה את מכבי ליתרון 9:18. בני השרון המשיכה לקחת זריקות קשות מבחוץ, וירדה בסוף הרבע הראשון עם פיגור 22:9.

שלשה של וויליאמס החזירה את הצבע לפנים של בירנבוים, אבל טפירו לא פגע מחוץ לקשת ובאטיסטה ושארפ הגדילו את היתרון למכבי, 12:27. וויליאמס המשיך להיות היחיד שפוגע בבני השרון מול הגנה קשוחה של מכבי, אבל רק רצף של שגיאות של ביינום מנע מהצהובים להגדיל את היתרון. יותם הלפרין, שקיבל מכה ברגלו, המשיך לשבת על הספסל (עד תום המחצית), וג'ייסון וויליאמס (עם 19 מה-26 של קבוצתו) צלף שלשה חמישית ברציפות וצימק ל-29:26, תוצאת המחצית. בני השרון סיימה מחצית חלשה ומבולבלת עם פיגור מינימלי, הרבה בזכות 9 ריבאונד התקפה ו-8 איבודים של מכבי. הרבע השני הסתיים ב-7:17 לבני השרון.

מחצית שנייה

חמש נקודות של ארז כץ עם פתיחת הרבע השלישי השלימו מהפך ונתנו יתרון ראשון לבני השרון, 29:31. גארסיה עם שתי מתפרצות מהירות החזיר את היתרון למכבי, 34:36, אבל בריזארד עם 5 רצופות, יחד עם הגנה היסטרית של מכבי, החזירו את היתרון לבני השרון, 39:44. באטיסטה המשיך להיות מבולבל, גארסיה לא פגע, ואיבי עם שני דאנקים, שוב הודות לריבאונד התקפה, העלה ל-39:48, אחרי ריצת 0:12. בני השרון ירדה בסופו של דבר לרבע הרביעי עם יתרון 44:50, וניצחון 15:24 ברבע.

את הרבע הרביעי פתחה בני השרון בלחץ, אולי מהפחד של ההיסטוריה שהיא עומדת לעשות, אבל מכבי נתנה לה מתנות, החטיאה מכל מקום, אפשרה לה לשמור על הפער, ובמשך דקות ארוכות שתי הקבוצות בעיקר החטיאו והתוצאה נתקעה על 48:52. בני השרון המשיכה לשחק בחוסר ביטחון, ושלוש פעמים ברציפות לא הצליחה לקלוע במשך 24 שניות. למזלם, גם מכבי לא לקחה את ההזדמנויות. טפירו המשיך רבע מזעזע עם שרשרת החטאות, ואז וויצ'יץ' , עם שני סלים חשובים, החזיר את היתרון למכבי, 53:56.

המתח הגיע לשיאו בדקה האחרונה. ווילאימס החטיא אחת מהעונשין וצימק ל-54:56. הלפרין החטיא ליי-אפ, ו-וויליאמס שוב הלך לקו ושוב החטיא אחת, 55:56. ביינום נשלח לקו העונשין והכניס רק אחת, 55:57. בני השרון יצאה להתקפה אחרונה, אבל ארז כץ החטיא זריקה מבחוץ, הריבאונד של בריזארד חמק החוצה, והניצחון שוב צהוב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ניקולה וויצ'יץ' 13, יותם הלפרין 12, טרנס מוריס (10 ריבאונדים ו-4 חסימות) ואסטבן באטיסטה 7 כ"א, אלכס גרסיה 6, דרק שארפ 5, דייויד בלותנטאל 4, וויל ביינום 3. וונטיגו קאמינגס, עומרי כספי וטל בורשטיין שיחקו ולא קלעו.

לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 25, רון גריזארד 12, ארז כץ 7, אנדודי איבי 6 ו-8 ריבאונדים, מאיר טפירו 2 ו-8 אסיסטים, עוסמאן סיסה 1. ניצן חנוכי שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully