וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה רוצה לסגור את בני יהודה"

27.5.2008 / 19:25

המשטרה דרשה גדר בגובה 5 מטרים במגרש בשכונה, חזי מגן זועם ("אוהדינו לא יישבו מאחורי כלובים"), המשחק מול מכבי ת"א ייערך בוינטר

ניר חורי

צילום ועריכת וידאו: יועד כהן

תפנית מפתיעה אירעה היום (שלישי) בשאלה היכן תארח בני יהודה את מכבי תל אביב למחזור הנעילה המכריע של ליגת העל, שהקבוצה בחרה לשחק באיצטדיון וינטר ברמת גן. בני יהודה חייבת ניצחון כדי להבטיח לעצמה עונה נוספת בליגת העל, ובשל השעה האחידה בה יתקיימו משחקי המחזור, שיכריעו את זהות היורדת השנייה ללאומית, בקבוצה העדיפו לקיים את המשחק בשכונת התקווה, ולא בבלומפילד. כזכור, גם הפועל תל אביב נקבעה כמארחת במחזור הזה, ולכן הזהובים רצו לנצל את המצב ולארח בביתם הישן, אך הדבר לא עלה בידם עקב התנגדות המשטרה.

"זה צריך להדליק נורה אדומה בעיני כל תושב במדינה"

בני יהודה כינסה הערב מסיבת עיתונאים ובה מסר הבעלים חזי מגן את גרסת המועדון לכל נושא פסילת המגרש בשכונת התקווה על ידי המשטרה.

מגן דיבר בהתרגשות לא אופיינית ואמר מספר דברים קשים בנוגע להליך קבלת ההחלטות של משטרת ישראל. "נעשה היום ניסיון לסגור לא את המגרש שכונת התקווה, אלא את אגודת בני יהודה ואת אוהדיה הנפלאים", אמר מגן.

מגן מספר על רשימת מטלות של כ-15 סעיפים שהעמידה המשטרה בפני הנהלת בני יהודה, כאשר על 14 סעיפים מתוך הרשימה הסכימו בהנהלת המועדון ללא ויכוח (למרות שהדבר גרר הוצאה כספית של כ-600 אלף ש"ח שאותם היה צריך להשקיע כדי לעמוד בתנאי המשטרה). "על סעיף אחד לא הסכמנו", אומר הבעלים, "הגבהת הגדר מעל היציע הצפוני, הגובל ברחוב כביר, בחמישה מטרים נוספים מעל לגדר שכבר קיימת. אוהדינו לא יישבו מאחורי כלובים, ואם התנאי הוא לשים את שכנינו הנפלאים מרחוב כביר מאחורי כלובים וסורגים - אז אנחנו לא נשחק פה.

לטענת המשטרה, הגדר אמורה למנוע מהשכנים או מאוהדים שמחוץ למגרש להשליך אבנים אל תוך היציע הצפוני, בו אמורים לשבת אוהדי מכבי תל אביב. "בדרישה הזו יש להטיל דופי ומום באוהדים הנפלאים שלנו ואני רואה בכך פגיעה במועדון, פגיעה בשכונה ובתושביה, ועם זה קשה לי, קשה לי מאוד.

"במשך ארבע עונות תמימות לא עמדה אגודת בני יהודה ולו פעם אחת לדין בעקבות תנהגות אוהדיה", המשיך מגן, "ואם המשטרה לא מסוגלת לאבטח אירוע שבו היו אמורים להיות 3,500 איש, אני חושב שזה צריך להדליק נורה אדומה בעיני כל תושב במדינה".

מגן מספר שבני יהודה הסכימה להוריד את כמות הכרטיסים לכ-2,000 בלבד ואף הסכימה לדרישה של המשטרה להציב במגרש כ-600 שוטרים ואנשי אבטחה.

מכירת הכרטיסים המוקדמת תיערך בשכונה

אמש הגיעו למגרש בשכונת התקווה מפקד מחוז תל אביב, ניצב אילן פרנקו, וביקר במקום יחד עם מספר קצינים בכירים נוספים ששוחחו עם ראשי הקבוצה בקשר לתנאים הקיימים. הבוקר, כאמור, הודיעה המשטרה לראשי בני יהודה כי המגרש בשכונה לא מאושר, למרות שהקבוצה עמדה כמעט בכל דרישות המשטרה.

בין השאר נכתב בהודעה הרישמית שהוציאה המשטרה: "המשטרה לא תאפשר את קיומו של המשחק מחשש לסיכון האוהדים של שתי הקבוצות. ההחלטה נתקבלה לאחר שהנהלת בני יהודה הודיעה כי לא תוכל לעמוד בדרישות המשטרה ביניהן הורדת הגדרת המפרידות בין היציעים לכר הדשא וכן הגבהת הגדרות החיצוניות בחלקו הצפוני של האיצטדיון"

עוד נמסר בהודעה כי: "מעולם לא הושמעו ביטויים מעליבים כנגד תושבי השכונה והאוהדים על ידי מי מהשוטרים והקצינים במחוז ת"א. החלטת המשטרה היא מקצועית, עניינית ואחראית ותבטיח את בטיחות האוהדים"

היום נפגשו ראשי בני יהודה עם נציגי המשטרה להיערכות מחודשת לקראת אירוח המשחק בוינטר. בפגישת תיאמו מנכ"ל בני יהודה משה דמאיו ורפ"ק בני פלס ממחוז דן של המשטרה, את היערכות המשטרה וסידורי האבטחה למשחק בשבת. לבני יהודה אושר להפיץ כ-6,500 כרטיסים מתוכם יוקצו 1,000 לטובת אוהדי מכבי ת"א. כוח האבטחה שנדרש למשחק עומד על 160 שוטרים ו-50 סדרנים.

מכירת הכרטיסים המוקדמת תערך במגרש בשכונת התקווה בימים רביעי וחמישי בין השעות 12:30 ל- 19:30 בערב וביום שישי בשעות 10:00 עד 14:00. הערב תקיים הנהלת הקבוצה מסיבת עיתונאים, בה תציג את עמדתה בקשר לפסילת המגרש בשכונה.

עדכון ראשון 27.5.08, 00:41
עדכון אחרון 27.5.08, 19:25

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully