וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "עונה טובה לצ'לסי? רק אם אתה לוזר"

גרנט פוטר מצ'לסי, ומוריניו הגיב לראשונה לקדנציה של יורשו. התקשורת באנגליה מגלה אמפתיה לישראלי: "הכדורגל עולם אכזר"

אברהם גרנט גם היום (שבת) היה בראש הכותרות בכל אתרי האינטרנט באנגליה, לאחר ההודעה על הפיטורים מצ'לסי. המועמדים לרשת את גרנט לפי התקשורת האנגלית הם פרנק רייקארד, שעוזב את ברצלונה, חוס הידינק, מאמן נבחרת רוסיה שמצוי בקשרים טובים עם רומן אברמוביץ', ורוברטו מנצ'יני, מאמן אינטר.

כצפוי, הודעת פיטוריו של גרנט עוררה הדים רבים בממלכה, שלא חסה עליו בימי כהונתו כמאמן. אבל התקשורת הבריטית ידעה בתקופה האחרונה להעריך את המאמן הישראלי, ומחיאות הכפיים הרמות להן זכה במסיבת העיתונאים, אחרי ההפסד למנצ'סטר בגמר ליגת האלופות, לימדו על שינוי קל מבחינת יחס התקשורת כלפיו.

טרי ונבלס, מאמן אנגליה לשעבר, כתב טור פרשנות ב"סאן" והביע סימפטיה למאמן המפוטר. "הכדורגל הוא עולם אכזרי", כתב ונבלס, "זה המאמן שהיה רחוק פנדל אחד מזכייה היסטורית בליגת האלופות ושתי נקודות קטנות מזכייה באליפות. אף אחד לא היה יכול לעשות עבודה טובה יותר עם הירושה שהוא קיבל ממוריניו. לצערו, הוא הפך לאויב הציבור מספר 1".

"בסופו של דבר, גרנט משלם על הטעויות שלו... בחירת ההרכב שלו מול היונייטד הייתה שגויה ואיפשרה למנצ'סטר להשתלט על המשחק. עכשיו צ'לסי תקווה לקיץ שקט ויציב יותר, כי אחרת, זה ישחק לידיה של היונייטד".

פרשן ה-BBC, פיל מקנלטי, התייחס גם הוא לאכזריות של הענף. "גרנט קיבל הרבה סימפתיה אחרי ההפסד בגמר, למראהו של ג'ון טרי ממרר על כתפיו", כתב מקנלטי, "והוא אכן זכה למחיאות כפיים במסיבת העיתונאים אחרי ההפסד בגמר. עכשיו הוא יכול לעזוב בראש מורם. בעולם נורמלי גרנט יזכה להצעות רבות אחרי העונה הטובה שעבר, אבל לצערו, הכדורגל הוא לא עולם רגיל. עבור אברמוביץ' מקום שני הוא בדיוק כמו מקום אחרון. פיטוריו של גרנט הם עדות לברוטאליות חסרת הרחמים שעומדת בבסיס קבלת ההחלטות של המועדונים הגדולים".

מוריניו פותח את הפה

גרנט פוטר ביום שבו ז'וזה מוריניו דיבר לראשונה על תפקודו של היורש שלו. כשנשאל אם הקמפיין של גרנט היה מוצלח, ענה הפורטגלי: "זה תלוי מהי הפילוסופיה שלך לגבי מנהיגות. לדעתי, זו הייתה עונה רעה, מפני שהמשמעות של "כמעט" בכדורגל זה לוזריות, וצ'לסי כמעט זכתה בגביע הליגה, כמעט זכתה באליפות וכמעט זכתה בגביע אירופה.

"אחרי שהקבוצה זכתה בממוצע של שני תארים לעונה במשך שלוש שנים הגיעה עונה עם אפס תארים. אולי במנטליות של לוזר זו עונה טובה, לא מבחינתי.

"הקבוצה טובה יותר הפסידה בגמר", אמר מוריניו, "מזל הוא אלמנט חשוב. הייתי עצוב מאוד ממה שקרה. הרגשתי שזה לא היה הוגן".

עדכון ראשון: 23:06, 24/05/08
עדכון אחרון: 07:45, 25/05/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully